♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.092
    113
    Haha had ik bij m’n dochter ook, wilde direct nog zo eentje :D Nu kan ik ook niet wachten, hoor. Maar nu eerst maar even herstellen van het zwanger zijn:thumup:

Ik vind het heerlijk lopen zo, tuurlijk is het drukker dan met 1 kindje maar het ritme hadden we gelukkig snel weer te pakken :) De oudste is qua zaken als slapen altijd al een voorbeeldkind geweest en de jongste doet het ook echt ontzettend goed. Op deze manier wil ik er nog wel 2 :D

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Ik vind het wel lastig in te schatten wanneer ik dan zal stoppen met de pil :roflmao:
    Bij mijn zoontje was ik in de 2e ronde al zwanger, maar zegt natuurlijk niet dat het bij een volgende weer zo snel zal gaan.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh lekker veel gekletst. Hier vandaag een dagje met vrienden gehad. Met 3 andere stellen. Zoon lekker naar opa en oma en had al eten en alles mee. Dikke prima. Hij vindt alles best.

Ik merk zelf dat ik er wel steeds meer mee bezig ben maar wel met ern hele andere mindset dan eerst. De wens is niet minder groot maar het is een stuk minder ‘moeten’. Dat is wel fijn.
    Heb nu twee weken qua werk dat ik dus 1 dag thuis werk, 3 dagen kantoor en dag 1 vrij heb gedaan. Wat een verademing zeg. Het geeft me mentaal zoveel meer rust. Ik zie de dingen zoveel positiever in wanneer ik voor mn gevoel alles onder controle heb. Zeker qua werk heb ik nu een aantal pittige projecten liggen met de nodige verantwoordelijkheden en deze week heb ik een flinke slinger kunnen maken. Zo fijn.

Verder snap ik nog steeds niet waarom de tijd zo hard gaat. O is al bijna 10 mnd en echt zon mannetje. Waar is dat kleine gekke motorbotende beestje! :roflmao: Het zal allemaal wel heel pittig worden met werk en kind en huwelijk en mijn perfectionisme maar ik heb zó veel zin in de komende maanden!
    Echt.. kom maar op allemaal! Woehoe. Zie het vandaag allemaal helemaal zitten! :thumup:

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Spectre leuk dat je ook mee kletst!

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wauw, dat is indd snel.
    Wel leuk hoor, zo weinig leeftijdsverschil.
    Ik baal dat er bij mij straks zoveel tussen zit (mocht er ooit nog een kindje komen).

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Sado heerlijk he een makkelijk kind :roflmao: O. is qua slapen en eten ook een modelkind. Vre-se-lijk makkelijk en echt nooit jengelig of vervelend. Tenzij oververmoeid of tandjes maargoed dat is een ander verhaal. Hij heeft vanaf de start bijna al gelijk doorgeslapen en slaapt gewoon lekker het klokje rond. Heerlijk. Sinds deze week zijn we teruggegaan naar 2 flessen en dat gaat ook prima. Eet eigenlijk volledig met de pot mee bijna (bepaalde kruiden en koolsoorten nog niet). Hij krijgt nog geen gewone melk.

Sado vindt dit leuk.
  7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Haha onze dame is ook makkelijk. Iedereen zegt telkens: “Pas op hoor, de 2e wordt het tegenovergestelde van je 1e. Niet normaal hoe makkelijk jullie kind is, en zooooo schattig!” :rolleyes: En dan denk ik, mwah.. ze is toch wel echt een peuter hoor. Heeft gewoon een eigen willetje enzo, maar als je er als ouders relaxt in staat kom je denk ik ook heel ver. Denk dat wij hier allemaal ook vrij relaxte ouders zijn, anders is je kind ook niet zo makkelijk,toch? :D Zegt trouwens niets over ouders met moeilijkere kinderen hè. Die kids hebben ook gewoon een heel ander karakter. :thumup: Die van mij is een lief en gezellig ondeugdje met een een temperamentvol karakter, maar wel makkelijk in de omgang als het gaat om ergens anders slapen, een totaal andere dag hebben dat uit ritme is, etc.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.092
    113
    Haha dat zeiden mensen tegen ons ook hoor “ja dat geluk kunnen jullie nooit twee keer hebben!” Lijkt erop dat we dat toch wel hebben. Onze zoon is - tot nu toe - ook een hele makkelijke, tevreden baby :)

Nina Sanders en LaQueen vinden dit leuk.
  9. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Haha Thanks Sado, dat geeft hoop!

Sado vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    L. is ook echt super makkelijk, in de kraamweek zeiden de kraamverzorgsters; 't is echt een kind volgens de boekjes' :roflmao:
    En dat lijkt hij nog steeds. Tuurlijk heeft hij ook zo z'n eigen karakter trekjes en hij kan ook zo ondeugend zijn, maar over het algemeen luisterd hij best goed (naar papa iets beter als naar mama). :p
    Ergens logeren heeft hij ook totaal geen moeite mee, bij de opvang vindt hij het ook super leuk, hij speelt heel graag samen met andere kindjes..echt leuk om te zien

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja zelfs mijn moeder roept nu dat ik nooooooooit meer zon makkelijk kind krijg en blablabla. Maarja, ik denk altijd maar ‘en waarom dan niet?’
    Besef heus wel dat we het slechter hadden kunnen treffen en ik denk dat O. wel pittiger wordt wanneer hij wat ouder is (issie nu ook wel). Maar zo relaxed is zn vader ook dus daar zal een tweede heus wel wat van mee krijgen ;)

LaQueen vindt dit leuk.
  12. Allerliefste1

Allerliefste1 Bekend lid

12 jul 2016
    533
    590
    93
    Onze eerste was makkelijk. Onze tweede nog makkelijker :cool:

LaQueen en Mississippi vinden dit leuk.
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij ons was K. echt heel makkelijk, en nog steeds. Maar J. Is echt geen makkelijke baby geweest. Dus dat kan ook nog! Hoewel ik denk dat J ook alle spanning en verdriet heeft meegekregen in mijn buik en dat ze daarom zelf ook gestresst was. Tot 6 weken moest ze tegen mij aangeplakt zitten. Het was een stickerbaby :roflmao: hoop toch dat de eventuele vierde weer wat meer van K heeft (en dat die zwangerschap verloopt zonder narigheid natuurlijk) :)

We zijn het er iig steeds meer over eens dat we na een weekend weg (vriendenweekend) begin oktober ervoor willen gaan. Nu dat een soort van ‘vastligt’ begin ik toch wel weer zenuwachtig te worden. Heb mezelf in ieder geval 3 eisen gesteld ruim voor die tijd 1 stoppen met roken. (Ja ik weet het superslecht) 2: moet minimaal nog 5kg af. 3: starten met vitamines en foliumzuur (heb ik bij alle zwangerschappen pas gedaan toen ik eenmaal zwanger was) Ga hiermee beginnen zodra Mn tentamens erop zitten :) hebben jullie nog dingen bedacht wat je wilt doen voordat jullie gaan starten?

LaQueen vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee eigenlijk niets. Totdat wij weten wanneer we echt gaan starten met de behandelingen etc ga ik pas starten met extra vitamines, wat matigen met alcohol (vind nu regelmatig een glaasje ‘s avonds toch wel lekker maar wil het dan echt beperken tot enkel weekend) etc etc.
    En dan ga ik ook granaatappelsap drinken (de ronde dat ik zwanger was deed ik dat ook). Verder denk ik vooral dat ik het gewoon druk heb met werk en baby dus ik zal er minder mee bezig zijn

LaQueen en Mississippi vinden dit leuk.
  15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Nou, tja... ik zou ook wel een kilo of 3-5 kwijt willen, maar ik ben 166cm met een gewicht van 64kg, dus geen noodzaak, haha. En ik ga gewoon met foliumzuur beginnen op het moment dat mijn implanon eruit gaat. Vandaag weer negatief bericht bericht van toekomstige medebewoners. Volgens hun zou de oplevering pas augustus/september worden. No way! Als ze in oktober definitief gaan beginnen met de bouw, gaat het max. 9 maanden duren, maar doordat het houtskeletbouw is, is 6 maanden ook haalbaar, afhankelijk van de weersomstandigheden. Zodra de eerste paal in oktober de grond in gaat, weten wij dat eind november mijn implanon gewoon de prullenbak in kan! Ben zo klaar met dat rot ding. Ik ben elke x een week ongesteld en dan 3 tot 30 dagen niet. Vaker 3 dagen ertussen dan 30. :( Hebben alleen absoluut in onze tussendoor woning nu geen ruimte op onze of dochter haar slaapkamer, vandaar dat ik hem er niet alvast uit durf te halen. Vorige keer waren we eigenlijk de eerste ‘echte’ ronde zwanger.. Toen aan de pil, menstruatie kwam niet op gang na 3 maand al gestopt te zijn en na provera gelijk zwanger geraakt. Ik weet dat het niets zegt, maar ik hoop er ergens wel op dat het binnen 3 rondes raak zal zijn. Als er 1 ding is waar ik noet tegen kan is dat ik iets niet kan p,annen, hahaha.

16. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hier ook een makkelijk ventje, eigenlijk volgens t boekje dus ook geen super makkelijke slaper maar geen huiler en dat is toch wel erg fijn! Alleen rond tanden en kiezen is t drama, altijd oorontsteking en ziek en soms dan weken in de nachten uren wakker.
    Maar bijna alles is nu door dus daar zijn we bijna vanaf haha.

Wanneer moet je ook alweer met foliumzuur beginnen? Een maand van tevoren?

Ik ben echt een beetje kwijt, zijn er nog meer voorbereidingen welke moet nemen? Raar om dit te beseffen, voor ik zwanger werd van de eerste wist ik het al maanden precies wat ik moest doen, nu geeeeen idee. Alleen mijn app weer aan het bijhouden voor mijn cyclus want die volg ik niet meer :roflmao:

Ik hoop dat mijn man instemt om eind Augustus te beginnen, al is dat wel meteen al heel snel :oops:

LaQueen vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier heb ik het moeilijkste kind al gehad denk ik, vroeger een huilbaby en echt een kind met gebruiksaanwijzing en een lastig karakter... het is qua innerlijk helaas een kopie van mij:rolleyes:
    Van nummer 2 wil ik er nog wel 3, er kan een kop op zitten, maar ze is zo lief, makkelijk en altijd blij.
    Hele verschillende kinderen dus, ander geslacht ook dus dat zal ongetwijfeld meespelen. Ben zo nieuwsgierig hoe een 3e of 4e kind zou zijn.

Ik heb vandaag, een week na de curretage, een test gedaan, helaas nog positief (dacht ik al) maar wel al wat lichter.
    Volgende week doe ik er nog 1, hopelijk is hij dan negatief (gek dat je blij kunt zijn met een negatieve test).
    Dan begin ik weer met foliumzuur denk ik.
    @Gwenvd ik zou gewoon alvast beginnen met foliumzuur als ik jou was.
    Verder tref ik geen voorbereidingen, ik was natuurlijk vorige week nog officieel zwanger dus ben nog helemaal voorbereid, was alleen direct gestopt met foliumzuur toen het mis was.
    Bizar eigenlijk, morgen is het een maand geleden dat we hoorde dat ons kindje was overleden.

18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Zo grappig hoe jullie het over jullie bestaande kinderen hebben.
    Ik kan mij daar nog helemaal niks van voorstellen. Daarom ben ik zo benieuwd hoe onze eerste gaat zijn, op wie hij/zij gaat lijken en wat voor karakter hij/zij heeft.

Was het maar vast november/december:cry: Kan ik eindelijk die stomme pil de deur uit gooien en kijken hoe lang het duurt voor ik zwanger raak.
    Ergens ben ik zo bang dat het lang gaat duren of dat het helemaal nooit gaat lukken.
    Maar gelukkig zijn wij nog jong en zijn er veel mogelijkheden:thumup:

Ik lig trouwens ziek in bed en verveel mij al 2 dagen de pleuris.
    Iemand nog goede Netflix tips?:roflmao:

Spectre vindt dit leuk.
  19. Louise11110

@Zonnebloem92
    Ergens fijn dat de testen lichter worden. Al had ik dit natuurlijk nooit voor je gewenst, je kan hopelijk wel weer door en ik hoop zo dat jij snel weer zwanger mag worden!

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  20. Louise11110

Deel Deze Pagina