ja ging maar niet op de juiste manier liggen om de meting te kunnen doen, ze hebben wat in m’n buik zitten porren en duwen
Jeetje nu al lekkende borsten? Herken ik niet.. ik ben 3 weken geleden gestopt met de borstvoeding omdat mijn productie ontzettend terugliep door de zwangerschap waardoor mn dochter steeds honger had. Maar eenmaal gestopt is het ook weer slap en 0 lekkage eigenlijk. Ze doen ook geen pijn. Wel vervelend hoor.. is het al dusdanig erg dat je met pads moet gaan werken?
Hier ook lang gevoed 1e 1,5 jaar 2e 2 jaar & 2 maanden 3e 2 jaar & 8 maanden. Ik voedde nog maar 1 x per dag 1 borst (rechts was al snel op in zwangerschap) maar nu sinds week gestopt maar geen lekkende borsten. ze zijn wel gegroeid & gigantisch pijnlijk… Is t al veel?
Oh jee, ik heb wel bij beide overproductie gehad. Ze zeiden bij beide dat ik melk had voor een tweeling. En de kleine dronk 1 borst per x daar zat dan 250/300 in. De rest kolfde ik. Nog niet extreem maar ik ervaar nu regelmatig bij douchen dat het loopt, of bij druk wanneer op op mijn zij lig in bed dat het zeer doet en dan loopt het iets. Duurt niet lang dat ik in de nacht pads zou moeten dragen. Overdag heb ik zo af en toe zo’n afdrukje in de bh. Heb dan ook soms een steek of een soort stuwing pijn door de borsten en vaak dan ook een plekkie. Haha
Ik heb mijn andere kinderen KV gegeven, nu wil ik graag borstvoeding gaan geven. Hebben jullie tips en tricks voor me?
We hebben t vandaag trouwens tegen mijn ouders gezegd, mijn moeder is jarig dus het was een extra cadeau. Ze waren heel blij. mijn teamleiders weten het ook inmiddels, vandaag ook de kids vertellen. Dan weten de belangrijkste mensen het en mag de rest het ook allemaal weten. Heel erg aan toe dat iedereen het weet!
Ik lees even mee! Ik ben wel voornemens een bv voorlichtingsavond te gaan volgen en alvast contactgegevens van een lactatiekundige in m’n telefoon te gaan zetten. En me dit keer mentaal instellen dat het gewoon echt 6 weken een dikke investering zal zijn
als langvoedster van de borstvoeding haha - de “regel” vinden ze om de 3 u (of langer). Niet doen aub. Voed wanneer je kindje honger heeft, ook al is dit na 1,5 uur al. - het mag geen pijn doen, zo wel dan is de aanhap niet goed. - niet elke kraam verzorgster heeft echt verstand van borstvoeding dus ik raad je aan op LLL borstvoeding te googlen. - geen speen of fles voor de 6 weken ivm dat je de honger signalen mist (dit geld ook voor inbakeren). + niet bij kolven ivm overproductie! - het kan gigantisch zwaar zijn, want je bent de enige die het kunt geven. Hoe zwaar en moedeloos het soms ook kan aanvoelen, het is het mooiste tussen jou en jouw kindje. Ohja, mocht je besluiten om volledig te kolven ipv volledig borstvoeding, google dan AUB op maag inhoud van een baby. Dit staat namelijk helemaal niet gelijk aan wat KV doet. Als je meer wilt weten vraag maar, maar dit waren de eerste dingen eigenlijk die in me op kwamen!
Idd wat natas stuurt! En vooral je gevoel volgen. Ik denk dat je het eerst moet ervaren en over je heen moet laten komen. In het begin word er vaak gemonsterd door kraamzorg etc met om de 3 uur voeden etc. Mijn advies is dan ook niet volgen. Ik voed liever 4x extra overdag als ze er om vragen en dat ze dan bijvoorbeeld doorslapen van 23 tot 5 uur in de ochtend. Ze geven echt wel aan wanneer ze honger hebben. Ik maakte ze ook absoluut niet om de 3 uur wakker om te voeden. Wanneer jullie het ervaren en er komen vragen dan zullen natas en ik daar vast antwoorden op hebben De eerste keer lang voeden ging echt perfect. Helaas bij de tweede niet ook hier veel tips voor en wat te doen. ze kon niet aanhappen en kon door een tekort tongriem en lipband geen vacuüm pakken. Heel zielig. Ik vond het voeden echt fantastisch!!
Uitgerekend augustus 2025 Meest recente lijst terugvinden? Zoek op “augustusbaby” in het topic. 26 juli Imyselfandi - 27 jaar - 2e kindje 1 aug xTjikk - 27 jaar - 1e kindje 4 aug 4Klavertje - 34 jaar - 4e kindje Natas123 - 29 jaar - 4e kindje 5 aug Allesisliefde - 32 jaar - 4e kindje 8 aug Wolkje1994 - 30 jaar - 3e kindje Tweedewondertje - 37 jaar - 3e kindje 10 aug Jsne - 32 jaar - 3e kindje 11 aug PippaLotta - 33 jaar - 3e kindje 16 aug Shewe - 27 jaar - 3e kindje (verassing) Veer2022 - 36 jaar - 2e kindje 17 aug Bambie94 - 30 jaar - 2de kindje Chaoticgaelle - 29 jaar - 2e kindje (blijft een verrassing) 18 aug Annesmit - 31 jaar - 3e kindje 19 aug Isis27 - 27 jaar - 2e kindje 21 aug Rainbow2025 - 33 jaar - 2e kindje 25 aug Lili13 - 34 jaar - 3e kindje 27 aug 28 aug 29 aug 30 aug 31 aug ----------------------------------------- Afspraken 21 jan - Imyselfandi - 13 wk echo 24 jan - PippaLotta - Termijnecho en intake 27 jan - Allesisliefde - 13 weken echo 28 jan - Chaoticgaelle - Termijnecho en intake 29 jan - Shewe - termijnecho 29 jan - Lili13 - extra echo 10 weken 29 jan - Natas123 - hartje luisteren 31 jan - Tweedewondertje - 13 weken echo 01 feb - Imyselfandi - geslachtsecho 04 feb - 4Klavertje - 13 weken echo 05 feb - Wolkje1994 - 13 weken echo 07 feb - 4Klavertje - controle vk 08 feb - Allesisliefde - pretecho geslachtsbepaling 08 feb - Tweedewondertje - pretecho geslachtsbepaling 10 feb - Natas123 - controle vk 12 feb - Allesisliefde - controle vk 15 feb - Natas123 - pretecho geslachtsbepaling 10 mrt - Natas123 - 20 weken echo + controle 12 mrt - 4Klavertje - 20 weken echo 13 mrt - Allesisliefde - 20 weken echo 18 mrt - Tweedewondertje - 20 weken echo ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (18)
Na twee ‘mislukte’ pogingen hoop ik ook echt dat het nu mag lukken met de borstvoeding. Vind het ‘opvallend’ dat je zegt dat je niet om te drie uur moet doen. Maar wel heel logisch. Eigenlijk is borstvoeding 100% natuurlijk, waarom dan zo op de klok. Vraag me alleen af, deed je ook al in de kraamweek niet om de drie uur voeden? Meer het feit dat er dan in de kraamweek op de nacht al langer tussen kan zitten. Bij is geleerd vanuit de kraamzorg dat dit niet goed is voor de suiker ?
Hopelijk gaat het ons met de BV allemaal lukken! de kinderen vertellen we het morgen avond. Maar ik weet zeker dat ze het leuk vinden. Ze zijn al 9, 12 en 14.
Ik heb nooit iets gevolgd, ja me eigen gevoel haha. En veel op lll gelezen & borstvoedings forum op facebook!
Ja ik deed alleen in de kraam week (althans eerste 10/14 dagen wel elke 3 u me wekker zetten snachts, daarna heb ik het gelaten hoor! Heb je je kindje nooit laten helpen aan tekorte tong riem? Hihi denk dat wij inderdaad bij vragen wel raad weten. vind altijd zo leuk om te lezen/horen als mensen toch bv willen (proberen) te geven!
Ja alleen was mijn kraamzorg de 2e keer niet zo fijn. En praatte mijn moedergevoel tegen, waardoor ik zelf heb moeten regelen naar een tongriemkliniek te gaan. Dit is uiteindelijk gebeurd toen ze 4 weken was. Dit was al te laat. Ze had blijkbaar vanaf dat ze in de buik slikken een verkeerde manier aangeleerd met drinken. We hebben alles geprobeerd met een sonde langs de tepel toch proberen het op te wekken maar ze kon het niet daarom uiteindelijk volledig gaan kolven. wat betreft de kraamweek. De eerste paar dagen kwamen ze ook echt wel om de paar uur, maar al snel vanaf een dag of 5 sliepen ze hier wel langer door in de nacht. Dan maakte ik ze niet meer wakker om de 3 uur en hield ik het gewicht gewoon goed in de gaten.