❈ Uitgerekend Augustus ‘25 ❈

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Allesisliefde, 23 nov 2024.

1. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Wow das echt vroeg haha!
    Wij gaan met 15+5, kan ook wel week eerder maar me partner wil zekerheid hebben dat het beter te zien is aangezien we met ze alle gaan

Allesisliefde vindt dit leuk.
  2. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Hoe is het verder hier meiden?
    Hier nog echt wel misselijk & moe. Ferritine is 14 zag ik in mijn dossier staan dus 10/2 gesprek met de verloskundige er over.
    Ik voel wel al plopjes , zo bijzonder gevoel weer :D! Qua meubels hebben we alleen box gekocht 80 x 80 omdat de standaard maar nu te groot is voor huid (we hebben een grote buffet kast vorig jaar neer gezet, waar normaal onze box stond haha). en wel al wat hydrofiele luiers & verschoon kussen + hoezen.

Kan niet wachten tot ik weet wat het wordt!:oops::oops:

3. 4klavertje

4klavertje Actief lid

6 dec 2024
    281
    283
    63
    Vrouw
    wauw das echt fijn! Ik ga er eens serieus op letten als ik rustig zit of in bed lig. De jongste voelde ik ook heel vroeg..

Leuk toch af en toe al wat kopen. Is er voor die maat box makkelijk Boxkleed aan te komen?

Juist zo vroeg zie je de aanleg super goed en zit het nog niet dubbel ofzo, je ziet het dan ook beter dan 20 weken wanneer de baby dus groter is.

4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113

Goed dat je over je ferritine gaat beginnen!

bij mijn vorige zwangerschappen is mijn ferriitne niet gecheckt ( niet het protecol ). En aangezien mijn hb net aan oké was, is er verder nooit wat gedaan. Nou echt gevolgen na de zwangerschap gehad. Lang verhaal kort, uiteindelijk bij de interne geneeskunde beland en mijn ferritine bleek maar 6. Ze komen er steeds meer achter dat dit ook voor grote gevolgen kan zorgen in je dagelijks leven.

Ik heb ook de uitslagen binnen
    , ferritine is nu 12. Dus zal al aan het ijzer moeten, gaat hopelijk nu een hoop schelen :D

5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Hier ook een 80x80 box vanwege voorheen heel klein wonen. Nu zou een grote box kunnen, maar heb mijn ‘kleine’ box nog en vind het ideaal! @4klavertje boxkleden zijn wat minder te vinden qua assortiment, maar echt wel keuze nog!

6. tweedewondertje

tweedewondertje Actief lid

13 jan 2015
    142
    149
    43
    NULL
    NULL
    20250125_114348.jpg

Buikje met 12 weken :D

4klavertje en Natas123 vinden dit leuk.
  7. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    723
    699
    93
    Vrouw
    Ik twijfel nog over een box. Lijkt me ergens wel handig om de kleine in weg te leggen voor grote broer. Maar onze oudste die heeft er nooit in willen spelen, dus de box was vanaf 8 weken al de deur uit.

8. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Hahaha nee voor een boxkleed is de maat heel eeg sh*tty, maar ik heb een hele handige oma & tante dus die kunnen wel boxkleden voor me maken:rolleyes:.

ik ben in staat om een pret echo te boeken (€50:oops:) alleen om de nub te kunnen zien :roflmao::roflmao::roflmao:.
    Ben benieuwd of jij ook al plopjes gaat voelen als je er op let!:D

9. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Ik heb tot nu toe nergens wat kunnen vinden, heb je tips?

10. PippaLotta

PippaLotta Actief lid

13 jun 2019
    316
    284
    63
    Vrouw
    Ja zeker een wonder!!

Ik voel me echt mega prima! Zou nu aan de kwaaltjes niet kunnen vertellen dat ik zwanger ben :p Heb vandaag de hele dag door de stad gesjouwd en voel me prima. Dus echt fijn! Kheb sinds gister opeens helemaal de babyvibes te pakken. Daarvoor vond ik het toch nog eng en was ik bang dat het niet goed zat! Vandaag hebben we een eerste pakje voor de baby gekocht (van little dutch met konijntjes en worteltjes, echt te schattig!) Ik stond gewoon mega m'n tranen weg te slikken in die winkel. Van geluk dan hé! Morgen gaan we het aan de kinderen vertellen. Eindelijk!

Natas123, Allesisliefde en wolkje1994 vinden dit leuk.
  11. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    wow 6 is echt laag!
    ik heb in oktober ‘24 laten prikken en was me hb goed & ferritine 10. Dus volgens de huisarts was alles goed, maar ik ben echt al dik een jaar - dag in en dag uit moe, moeite met concentreren, haal soms woorden door elkaar. Maar ha zag geen alarm bellen, vitamine b12 & d waren goed (jaren geleden een flink te kort gehad hiermee). Weet niet of het door het ijzer dus kan komen?!

12. PippaLotta

PippaLotta Actief lid

13 jun 2019
    316
    284
    63
    Vrouw
    Bij babypark liggen ze vaak op maat gesorteerd. Misschien daar ff kijken? Volgens mij hebben wij ook een 80x80 box en aangezien we het geslacht een verrassing laten, moet daar nu wel een cremekleurig kleed en matrashoes in. Hé jammer, moet ik weer shoppen :p

Natas123 vindt dit leuk.
  13. 4klavertje

4klavertje Actief lid

6 dec 2024
    281
    283
    63
    Vrouw
  14. 4klavertje

4klavertje Actief lid

6 dec 2024
    281
    283
    63
    Vrouw
    ja dat snap ik helemaal! Ik zou ook zo graag nu de nub kijken.
    Ik heb 3 jongens, toch zeggen die ik hoop dat t een jongen wordt, de jongste maakt m niks uit zegt ie haha
    Mij maakt t echt niks uit, maar wil t wel graag weten. Manlief is ook heel benieuwd, maar ook totaal geen voorkeur.. shoppen als je weet wat t wordt vind ik wel echt leuker..
    Ben ook echt benieuwd naar die plopjes/beweginkjes.. das zo fijn als je dat voelt!

pippalotta jullie hebben een zoon en een dochter, dan lijkt me een verassing ook wel heel leuk.. ik kan het alleen echt niet haha te nieuwsgierig!

Prikken ze bij de verloskundige ook standaard mee op die ferritine gehalte met die check? Ik ben ook zoooo moe, en dat is totaal niet herkenbaar voor mee..

M’n hele benen zijn blauw van die fragmin spuiten (voor die trombose) doen ook zeer, dus dat moet ik ook eens vragen of dat wel goed is zo.

vinden jullie ook dat we ineens alweer zo naar de 13 weken gaan? De tijd vliegt stiekem toch wel

15. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    en dan dus degelijk door een te laag ferritine komen! Heeft de arts op interne geneeskunde mij zelf verteld. Ik ben uiteindelijk door gestuurd door een alerte huisarts, die al te vaak had gezien dat ondanks een oké hb, maar veel te lage ferritine het niet oké ging. Ga maar eens googelen, ze komen er steeds meer op terug.

mijn verloskundige ging er gelijk in mee over mijn vraag om nu wel ferritine te prikken. Ze hoorde het steeds vaker. Ze zei heel mooi ‘je hb kan goed zijn, maar als je voorraad niet goed is. Loopt t ook mis’.
    Nou hier mijn betoog over ferritine:roflmao:.

Natas123 vindt dit leuk.
  16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Natas123 vindt dit leuk.
  17. Allesisliefde

Allesisliefde Actief lid

31 okt 2024
    316
    264
    63
    Vrouw
    @Natas123 Ah shit! Nog misselijk jo.. balen! Moeheid hier ook nog aanwezig. Wow al plopjes!! Ahh kan niet wachten op dat gevoel! Ik voel af en toe zo’n soort kriebeltje. Maar echt nog twijfelachtig van…voel ik dit nu echt goed? En dan weer hele tijd niks:roflmao:
    Die nub hè!! Hou op, ik snap je helemaal! Wanneer is je eerst volgende echo?

Ik heb maandag een echo gepland staan! Ik ga zo naar die NUB kijken:rolleyes: Zo benieuwd!!

@4klavertje nou he! Toch vliegt de tijd inderdaad! Ik krijg ook steeds meer shop-drang:cool:

18. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Oh dat is een goede! Thanks voor de tip. Hahaha he wat jammer nou weeer shoppen:roflmao:

PippaLotta vindt dit leuk.
  19. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Mijn volgende echo dus de gender echo 15 feb, maar wil helemaal niet tot dan wachten:$. En dat is meer me gevoel (of me hoop) is zo groot dat ik bang ben een soort klap te krijgen dat me gevoel me in de steek heb gelaten snap je wat ik bedoel? :oops:hier hebben we jongen - meisje - jongen , en beide is heel welkom hoor maar voor me dochter lijkt het enig nog een zusje

20. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    deze informatie is juist heel fijn voor mij. Want de moeheid (voor de zwangerschap) was gewoon niet te verklaren omdat alles “normaal” was. Maar zo te lezen is t dus mogelijk dat hb wel goed is en ferritine dus niet

Deel Deze Pagina