Uitgerekend 16/3-31/3/2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dansprinsesje, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Fijn izzie!
    Ik huil ook om de haverklap maar dat doe ik altijd, haha! Wel denk ik soms aan de aankomende geboorte en ben toch heel emotioneel, ik hoop zo dat alles goed zal gaan...
    Ik groei ook flink en heb eindelijk wat jurkjes gevonden, op zalando dankzij een tip van hier :) bezorging ging wat traag dus ik heb ze net binnen, ik moest vandaag wel mijn spijkerbroek aan maar het zit gewoon minder fijn dan een legging of maillot...
    Ik ben vanochtend weer naar werk geweest, paar uurtjes, en morgen ga ik weer. Daarna nog twee weken en is het kerstvakantie en net na de kerst begint mijn verlof :)
    Ook vanmiddagvoor de derde keer naar de fysio (ik zie er twee, 1 voor lage rugpijn en eentje voor middenrugpijn), ze heeft mijn billen gemasseerd, vreselijk wat een pijn :o: hopelijk helpt het. Ik moet het elke dag masseren en dan gaat zij het wekelijks masseren, dat zou moeten helpen met lage rugpijn. De andere heeft me oefningen gegeven voor de rug. Daar moet ik ook mee aan de slag want ik krijg steeds meer last. Koken bijv is erg vervelend, ik kan gewoon niet meer gewoon bij het aanrecht staan, idem met aan tafel zitten met eten, ik moet steeds een soort van voorover buigen, net alsof ik hoogzwanger was, maar dat ben ik niet! Ik moet het nog 3 maanden volhouden!
    Hebben jullie ook daar zo’n last van, aan het aanrecht staan? Ik kan ook echt onmogelijk een pan afwassen bijvoorbeeld
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ohhh dat herken ik! Ik moet Echt regelmatig buigen met mijn onderrug, echt onwijs last van sinds een paar dagen. Ik doe het maar een tandje langzamer . Lang lopen en slenteren door winkels gaat ineens minder makkelijk de laatste
    Paar dagen .
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  3. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik ben vandaag naar den gyn geweest op controle, baby doet het goed. Ik heb een gemiddelde baby. Yes! Bloeddruk netjes, maar 1 kilo aangekomen. Weer yes! De vorige keer waren het er 4 namelijk :p

    Komende woensdag moet ik de GTT doen. Blegh. Ben benieuwd.
     
    Spiegeleitje, Meisjemeis, Kenny83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ahhh fijn!!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  5. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Izzie7676 Ohh gelukkig. Al is jeuk niet fijn, Beter dan wat ergers. Heb je toevallig net een kerstboom in huis? Ik krijg daar namelijk in het begin altijd jeuk van.. toevallig gisteren kerstboom neer gezet en halfuur later ineens jeuk op mijn handen met bultjes. En wordt ook altijd een paar dagen snotterig. Moet even wennen aan een kerstboom blijkbaar. Maar moest daar even aan denken. Nu nog last van jeuk?
     
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Nee kerstboom staat nog niet, het is echt overgevoelig voor aanraking, man had vanochtend mijn schouders even onder handen genomen en direct er na dikke rode plekken en jeuk
     
  7. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    @Izzie7676 wat fijn dat de uitslagen goed zijn! maar al blijft die jeuk wel vervelend lijkt me!

    @Mamavandrie34 toch via zalando! fijn dat je nu in iedergeval iets hebt!
    vervelend die rugpijn. wel prettig dat je goed onder controle staat bij de fysio

    hier heb ik mij vanmiddag verdraaid met tillen op mijn werk. stomme ik. maar dat is er goed ingeschoten in mijn bil/rug. potsie. merk dat als ik in beweging blijf het gaat! dus laten we dat maar een beetje zoveel mogelijk doen
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Jippie 26 weken / 6 maanden zwanger
     
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    2BE44DE3-ED03-4A66-B996-F377A064960A.gif

    25 weken dansje
     
    Citroentje93, Meisjemeis, Mwonder en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik wil een triptrap stoel tweedehands kopen zodat er zo'n newbornset op kan. Weet iemand hoe je het verschil kunt zien tussen een oude en de nieuwe versie van de triptrap stoel? Ik begreep namelijk dat de newborn set alleen op de nieuwe versies kan?
    Wie kan me meer vertellen?o_O
     
  11. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Dat vroeg ik me dus ook af... Ik lees mee!:o:
     
  12. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    denk dat je het normaal al wel snel ziet aan de prijs. Een nieuwe versie betaal je 2dehands nog gemakkelijk 100 euro. Een oudere versie is goedkoper. Beste is sowieso gaan kijken. Ik kan je wel foto's laten zien van een nieuwe versie , dan kan je vergelijken?
     
  13. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    geen idee of er al op gereageerd is
    je moet vragen of de stoel van 2003 is of ouder.
    hij kan wel op de andere maar dan klikt ie niet vast zeg maar!

    je ziet het ook wel aan de beugels.. op de nieuwere versies zit vaak een plastic beugel en rugleuning.
    zit dit er niet op dan moet je idd echt even vragen of hij van 2003 is of ouder.
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  14. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik wou ook schrijven dat de newbornset alleen niet past op heel oude stoelen, maar dat wordt al genoemd, 2003 blijkbaar. Alle gekke kleurtjes daar past het bij, opletten met hout of wit of donker.
    Hier slaat de nesteldrang toe. Mijn vriend was vanochtend naar zwemles en daar zat hij met een veiend van ons die kinderarts is en die hem nog eens vertelde hoe vaak tweelingen te vroeg geboren worden, en aangezien onze oydste ziek is en we daardoor geen sinterklaas bij mijn schoonouders gingen vieren, hebben eindelijk de enorme stapel spullen die we gekregen hebben onder handen genomen en onze kledingkast heringericht om hiervoor plaats te maken. Ik moet nog een lijst maken met wat we missen, wat ons beloofd is en elders staat, wat we nog in huis moeten doen.
    Ik stond dus vanmiddag de gegeven maxicosis weer in elkaar te zetten (ik had alles gewassen voor de 20-wkn echo en toen het mis ging alles laten liggen...), en ik kreeg toch zo’n niet pluisgevoel. Is het wel veilig genoeg, die dingen zijn inmiddels elk door minstens twee kinderen gebruikt, hoe oud zijn ze eigenlijk, en de riempjes zien er blegh uit want die kon ik niet wassen, en en en... en toen heb ik twee nieuwe besteld, twee cybex aton 5, bij prenatal voor €106 per stuk (dit weekend 15% korting op autostoelen!!), en dat lucht toch op :)
    Kijk, hydrofiel luiers, handdoeken, kruikzakken en weet ik veel wat we allemaal gekregen hebben, vind ii tweede hands helemaal prima, maar de autostoelen, dat knaagde...
    Oh en we hebben een paar weken geleden gehoord dat we een gratis baby stapelbed mogen (zoals ze op kdv’s hebben, daar waren we naar op zoek) van vrienden met een tweeling die binnenkort nieuwe bedden krijgen, dus dat is toch ook ern grote besparing (ik rechtvaardig mijn impulsaankoop hiermee )
     
    Spiegeleitje en Izzie7676 vinden dit leuk.
  15. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Dansprinsesje bedankt voor de tip! Op de site staan ook foto's van de nieuwe stoelen, maar ik heb juist geen foto van de oude om te vergelijken:p

    @lin1989 dat van 2003 ga ik zeker naar vragen, bedankt! En over die plastic beugel, waar zit die ergens..?
     
  16. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Mupp toevallig zit met dezelfde dillema. Ik heb een triptrap al in huis waar mijn zoontje op zit maar wil nu ook nog een triptrap met baby inzet. Maar ik dacht ik kan okk eerst alleen de baby inzet nemen en deze op de huidige triptrap doen en dan mijn zoontje tijdelijk op een stoel met kussen ofzo. En dan later nog een triptrap. Mensen die triptrap + babyinzet verkopen vragen vaak meer dan als je ze appart koopt.
    Maar toen hoorde ik inderdaad dat de inzet niet op alle triptraps passen. En kan ook nergens vergelijkings foto’s vinden. Heb wel een plastic rug steuntje erbij gekregen maar het rijmpje is volgens mij van leer. Dus als iemand twee foto’s kan sturen van een voor 2003 stoel en een na 2003 stoel zou heel fijn zijn Haha

    @Mamavandrie34
    Jaa goed hoor dat je die stoelen nieuw hebt gekocht als het eenmaal knaagt blijft het knagen. Wij hebben de maxi-cosi wel 2de hands gekocht maar die er na kwamen allemaal nieuw, en nu slaat ook de twijfel toe zal ik toch een nieuwe kopen?

    Hoe was jullie sinterklaas? Wij hebben het niet gevierd (wij zijn van de kerst :D) maar zoontje mocht wel 4 dec. Zijn schoen zetten en er zat wat kleins in van transformers.
    5 dec. Heb ik gelijk een kerstboom gekocht, had er zo een zin in. De gezellige lampjes, voel me net een klein kind aan het aftellen voor kerst
     
  17. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Foto’s oud model
     

    Bijgevoegde bestanden:

    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  18. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Dansprinsesje kijk hier heb ik wat aan, ik heb de oude model. Nou ja dan gaan we even zoeken. Maar hij kan er wel op, maar niet vast klikken? dat is dan niet echt veilig denk ik...
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee dan hangt ie los op de leuning, en kan ie er echt zo af kiepen.
     
  20. Jummy123

    Jummy123 Actief lid

    12 jul 2018
    437
    434
    63
    Vrouw
    Ik vraag me echt een beetje af of de zorgen tijdens een zwangerschap ooit ophouden? Soms word ik knettergek van mezelf. Ik voel de babies allebei heel regelmatig, maar het blijft toch bij leuke lieve schopjes op een uitzondering na. Ik lees ook verhalen van zwangeren die echt wakker geschopt worden. Dat is hier duidelijk niet het geval! Bij jullie wel? En hoe vaak voelen jullie de baby?
     

Deel Deze Pagina