Uitgerekend 16/3-31/3/2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dansprinsesje, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    @Jummy123 spannend voor jullie!!
    @Liefschaapje ik heb veel respect voor je, hoe jullie je hierdoor heen slaan! Jullie zullen gegarandeerd al met n glas wijn getoost hebben op jullie zoontje. Jullie zijn tenslotte papa en mama geworden:).
     
  2. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    @lin1989 wij gaan niet naar de 9 maanden beurs. Is een beetje te ver rijden (vanuit zuid-limburg). En daarbij denk ik niet dat ik tegen al die drukte daar kan op t moment..
    Jij veel plezier daar:D
     
  3. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    #4283 cherrytomaatjes, 22 feb 2019
    Laatst bewerkt: 22 feb 2019
    We verwelkomen Jochem en Albert bij de AA (Anonieme Aambeien) :roflmao:
    Ik doe niet aan zo'n massage, ik hoop eigenlijk dat het geleidelijk oprekken, met de nadruk op geleidelijk, tijdens de bevalling het belangrijkste is...

    Ik had zojuist 4 pagina's te lezen, ik dacht bijna dat er misschien groot babynieuws zou zijn
     
    Jummy123, Tjar85, Izzie7676 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ga ook niet naar de 9 maandenbeurs. Ik zit ook in zuid Limburg en ik hou het ook niet vol meer. Ik ben al blij dat ik de strijk aan kant heb :D
    Vanmorgen bij de Vlos heb ik een verwijzing gekregen voor een gentle sectio. Ik ga volgende week nog wel moxa proberen maar ik ga voor nu uit van een keizersnede. Kan ik me eindelijk op de bevalling gaan voorbereiden. :) En ik moet mijn vluchtkoffer opnieuw inpakken lol.
     
    Spiegeleitje vindt dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik ga ook niet heen, ik kan niet meer zo lang lopen en staan, niet te doen
     
  6. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Je klinkt er best wel relaxed onder, hopelijk valt het ook mee de keizersnede!
     
    Mammamuis vindt dit leuk.
  7. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik ga ook niet naar de 9 MB. Ik ben veels te bang dat nét dan me vliezen breken daar:roflmao:

    ik heb ook inderdaad die mady onderbroeken van de zeeman gekocht. T verbaasde me dat ik nog een M aankon:D

    Aambeien gelukkig nog geen last van. Laatste keer kwamen ze pas na de bevalling opzetten. Volgens mij raadde iedereen toen neusspray aan daarvoor om erop te spuiten en dat hielp geloof ik wel!

    Dit keer is alleen mn partner bij de bevalling. We gaan ook niemand op de hoogte houden als het begonnen is. Pas als ze geboren is. Bij mijn zoontje kwamen mijn zus en ouders zomaar de kamer in en namen rustig plaats toen ik onder de douche stond in het ziekenhuis. Ik wist het dus niet en toen ik er naakt onderuit kwam zag ik ineens 3 koppen meer in de kamer zitten. Daardoor is toen mijn ontsluiting gestopt waardoor de gehele bevalling 4 uur langer heeft geduurd. Uiteindelijk heeft de vk iedereen weggestuurd, maar ook mijn schoonmoeder die wél bij de bevalling zou zijn. Mijn vader heeft zelfs mij zitten filmen terwijl zij duidelijk mijn wensen wisten. Toen mijn ouders eruit gezet werden is mijn moeder boos geworden en is naar huis gegaan. Mijn moeder is ook echt een slang dus de band is ook niet zo heel denderend.:$ inmiddels is mijn vader overleden en heb ik ook geen idee wat er met de beelden zijn gebeurd.
     
  8. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Wat betredt aanwezigheid van familie in net ziekenhuis.. wij willen dat dus eigenlijk niet. We willen eigenlijk helemaal niemand bellen van tevoren en pas als ze geboren is het nieuws delen, ook omdat we graag de eerste 2 uurtjes met zijn drietjes willen doorbrengen. Mijn moeder ging er van uit dat ze in het ziekenhuis ging wachten maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil. Nu heb ik schijnbaar een verdrietige moeder. Weet even niet hoe daar mee om te gaan...
     
  9. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh die boze moeders, vreselijk, dat is zo wat je niet wilt nu... sterkte hiermee!
     
  10. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Mamavandrie34 Het nieuws moet nog een beetje inzinken vrees ik.
    Wat betreft familie, iedereen woont op een paar uur rijden van hier dus daar maak ik me geen zorgen over. Mijn schoonmoeder heeft pas een zware tia gehad dus die kan helaas sowieso niet komen. Alleen mijn moeder is bij ons in huis om op Kleutermuis te passen. Maar Kleutermuis moet naar school dus Omamuis kan ook niet zomaar binnen komen waaien. Daar zou ik niet zoveel moeite mee hebben hoor want ze is altijd heel rustig en kan goed op de achtergrond zijn. Maar ik vind het wel een fijn idee dat Kleutermuis gewoon in zijn eigen omgeving kan blijven want er gaat al genoeg veranderen voor hem.
     
  11. Kenny83

    Kenny83 Actief lid

    8 jun 2018
    103
    89
    28
    O man ik heb preciès hetzelfde. Mijn moeder zei opeens een keer dat ze hoogst beledigd zou zijn als ik haar niet zou bellen om te vertellen dat ik naar het ziekenhuis zou gaan. En toen zei ik dus dat ik dat niet van plan was maar pas zou bellen als ze er al is. En nu is ze dus verdrietig en zegt ze dat ze hoopt dat ik het alsnog wel ga doen ... heel lastig vind ik dat.

    Bij de bevalling zijn dus alleen mijn partner en ik, verder wil ik er niemand bij.

    Ik krijg bij de controles ook verder helemaal geen metingen ofzo, ja bloeddruk en ze meet m’n buik even op maar verder niks.

    Wel even naar de negen maanden beurs geweest vandaag. Was leuk maar denk dat ik het leuker had gevonden als ik een maand of vier, vijf zwanger was geweest en ik nog van alles moest kopen. Nu heb ik alles al ;)
     
  12. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    WoW ik sta echt te kijken dat familie zich beledigd voelt omdat ze jullie wensen niet respecteren. Terwijl ze zelf ook ooit is hebben bevallen. En dan nog openlijk hun verdriet of boosheid uiten, hou het lekker voor je. Wat heb je aan dat moment. Gaat toch om daarna dat je lekker met de baby mag knuffelen en dan zo lang mogelijk in zijn leven een rol mag spelen. Ipv druk maken om wanneer je wordt gebeld. Sorry zou er zelf heel verdrietig van worden als familie zo zou doen en dat je dan terwijl je de laatste weekjes probeert door te komen je je ook nog is daar druk om moet maken. Emotioneel gaat het al alle kanten op. Hele dikke knuffel voor de meiden die dit nu moeten mee maken. Bah bah bah


    @Mammamuis ik vind het zo leuk hoe jij al jou familie leden muisjes noemt :) Ken je het muizenhuis? En de boekjes daarvan? Moet daar elke keer aan denken als ik een bericht van je lees.
    Weet niet of het er nog steeds staat maar stond in de grote OBA van Amsterdam. Een kunstenares die een heel muizenhuis met de hand heeft gemaakt. Prachtig! Fijn dat je zo een mama hebt!
     
    Mammamuis vindt dit leuk.
  13. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Alleen in man is bij de bevalling.
    Tjonge, die verhalen over ouders die zomaar in het ziekenhuis zitten of zich beledigt voelen.... Lijkt me heel naar, maar heeft me wel aan t denken gezet. Ik geloof dat we bij mn schoonmoeder maar even tussen neus en lippen door zeggen dat dat niet de bedoeling is, gewoon voor de zekerheido_O Mn eigen moeder is al drie keer oma geworden en weet ondertussen wel hoe het werkt denk ik.
    Sterkte met de moeders...

    Mm schoonzusje had gevraagd of ik mee ging naar de 9 mnd beurs, maar ik heb nee gezegd omdat ik niet wist hoe mobiel ik tegen die tijd zou zijn. Nu ben ik nog best heel mobiel, maar ben blij dat ik niet gegaan ben! Zo'n stuk lopen, en net wat iemand al zei, ik heb toch alles al gekocht.

    @Mammamuis misschien heb ik het even gemist hoor, maar wist je eerder al dat het waarschijnlijk een keizersnede zou worden? Moxa moet ik even googlen geloof ik:o:En ben je er "blij" mee of beval je liever gewoon?
     
  14. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @boogschutter88 Ik ken het muizenhuis niet, maar ik zal er eens op googlen.

    @Mupp Vanaf ongeveer 31 weken ligt Babymuis in een stuit. Een versie en een vaginale stuitbevalling zie ik niet zitten dus dan zou het een keizersnee worden. Tenzij het kindje nog draait, dan wordt het een thuisbevalling. Maar omdat een keizersnee en een thuisbevalling nogal ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me mentaal voor te bereiden en ik heb dat eigenlijk wel nodig. Dus ik ben blij dat vandaag iig de knoop is doorgehakt.

    Moxa therapie is een combinatie tussen acupunctuur en voetreflextherapie. Ze houden een soort sigaar van gedroogde bijvoet naast je kleine teentjes en dat stimuleert de baby om alsnog te draaien. Ik weet niet of het gaat werken maar het lijkt me zeker de moeite waard om te proberen.
     
    cherrytomaatjes, Tjar85 en Spiegeleitje vinden dit leuk.
  15. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    @Mammamuis hallo mede-Limburger hihi cool! Dacht al dat ik de enige was uit t zuidelijkste puntje van nl:p

    En jeetje inderdaad, ook ik schrik er van hoe sommige familieleden van jullie je gedragen over t feit dat ze beledigd zullen zijn als je niet verteld dat de bevalling begonnen iso_O..

    Wij willen er ook niemand bij, alleen mijn partner en ik (en vk of gynaecoloog of wie er op dat moment bij is dan van t zh).
    Wij bellen pas met t nieuws dat de kleine man geboren is, is toch veel leuker nieuws zo out of the blue??:D
    Daarbij wil ik echt niet dat er iemand op de gang wacht ofzo, t idee alleen al stelt mij niet gerust. En gelukkig heb ik vrij flexibele ouders en schoonouders die toch wel t zelfde denken als wij.
    Zou voor hun ook niet leuk zijn als we bellen dat de bevalling is begonnen en t weet ik nog hoeveel uren kan duren voordat de kleine man geboren zal zijn, zitten hun al die tijd in de zenuwen en krijgen we misschien wel vaak belletjes of appjes hoe de stand van zaken is.. nee mij niet gezien ;).

    Misschien videobel ik ze wel als de kleine man er is en laat ik ze zn koppie zien als ze opnemen, ze zullen perplex staan denk ik hahah:p..
     
    Mammamuis vindt dit leuk.
  16. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik ga ook niet naar 9maanden beurs
    Ik ga geen 2u rijden haha
    Ben van Antwerpen

    Mijn ouders gaan er niet van uit dat we ze opvoorhand bellen
    Ik ken ze , zouden dan te zenuwachtig zijn
    Ze gaan het enkel weten als ze op men man zijn zoontje moeten passen
     
  17. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb dus een hele goede band met mijn moeder, en ik heb haar zoveel mogelijk betrokken bij de zwangerschap. Haar eigen moeder overleed toen mijn moeder nog heel jong was en heeft dit soort dingen nooit kunnen delen. Dus vanuit haar snap ik het wel, maar het blijft wel lastig.. mijn ouders wonen ook niet bepaald om de hoek namelijk.
     
  18. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mijne was minder betrokken
    Zijn zelfs niet gaan babyshoppen
    Ik heb een goede band met mijn mama maar geen diepe band of hoe moet ik dat zeggen
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wij laten t niemand weten dat ik van bevallen, heb helemaal geen trek in goedbedoelde appjes of belletjes of nog erger wachtende mensen op de gang. En als mensen zich daar boos om maken... baai baai. Mijn bevalling, mijn feestje.

    Was vroeger wel anders hoor, toen boog ik echt naar de wensen van anderen en gjng volledig voorbij aan mijn eigen wensen, maar dat gaat nu niet meer gebeuren, althans, niet bij de bevalling.

    Gisteren was mijn verjaardag en had ik t huis vol visite, en dat is achteraf gezien teveel. Ik merk dat ik teveel prikkels erg slecht trek, vannacht dus bijna geen oog dicht gedaan en nu brak.

    Had bijna als troost een extra kinderwagen bak besteld, toen we onze wagen ( stokke trailz) gingen kopen hadden ze deze ook in t baby roze, maar ik koos er voor om een hele zwarte te nemen, ook met t oog op weer door verkopen als de kleine er uit is, met een roze wagen halveer je de verkoop kans al. Maar nu is die bak dus los in de aanbieding voor 250 euro en echt ik heb hem al 100 x in Mn mandje gedaan...

    Nog eens heeeeel goed over nadenken vandaaG


    Ik
    Besefte me trouwens gisteren ook ineens dat mijn oudste kind al geboren was met de termijn die ik nu heb, de jongste twee zouden er morgen zijn qua termijn. Echt heel gek om te beseffen dat het wel
    Elk moment kan gebeuren
     
  20. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Geen voorweeen vannacht, yoehoe! Arme vriend van mij die zei meteen toen we echt wakker waren, “had je geen weeen? Ik lag de hele nacht naar je te luisteren om te kijken of het wel goed ging” het is ook niet niks voor ze!
    In het kader van afleiding zoeken, dacht ik opeens aan babydozen. Van die randomgedachtes die door mijn hoofd gaan sons. Bij de eerste had ik er eentje besteld, dat was in 2009! bleek een doos vol reclamefolders, een speen, 2 luiers, en een kabouterpotje suddcreme, en jarenlang mails van allerlei bedrijven. Niet de moeite waard dus. Iemand eentje deze keer besteld, is het beter geworden of nog steeds drie keer niks?
     

Deel Deze Pagina