Leuk, de eerste lachjes al! Bij M.ika nog stuipjes, maar zo leuk om te zien. Lig vroeg op bed denk ik, geen vanochtend ziekenhuis, geen middagdutje gedaan, kraamzorg afgesloten wat toch ook wel gek was zo. Heb geeneens een foto van haar met Owen. Maar in totaal is ze ook maar 3 dagen geweest. 1 dag was ze ziek. En vanavond zelf eten gekookt. Was net gek zat, maar voelde me wel goed erbij, weer een beetje mezelf zeg maar. En nou fingers crossed dat Mika morgen ein de lijk mee mag!!
@Babbelboxje hopelijk mag de kleine man morgen echt naar huis. Zodat jullie kunnen genieten. Kan me voorstellen dat het raar was om de kraamzorg af te sluiten vooral nu de kleine al een aantal dagen in het ziekenhuis ligt. Ohhh ja die lachjes zijn zo leuk!! Hier nog stuipjes maar toch. Zoooo lief. Ze lacht vaak echt heel breed uit. Een echte big smile ❤️
Ja lief hè die lachjes. Ze volgt me ook nu. En zodra ze haar zusje hoort laat ze m’n tepel los bij het voeden en draait ze dr hoofdje om haar te zoeken. Zo leuk! Hier ligt ze nu eindelijk in bed. De hele avond zoet geweest met dr. Tjonge jonge wat kan mijn kleine draak het lang volhouden. Lekker pittig ding nu al. Oh nee ik hoor dr weer. Niet nu hoor ik wil echt slapen Truste allemaal
Dit idd, echter gaf mijn kraamverzorgende aan dat het water (lauw) ook rechtstreeks uit de kraan mag komen en koken niet meer hoeft. Zo hoeft officieel Kolf / flessen ook niet meer uitgekookt maar vind dat toch raar omdat ze zo klein nog vrij kwetsbaar zijn voor spruw,
Klopt zei mijn kraamhulp ook dat uitkoken alleen de aller eerste keer maar hoeft. Maar doe het toch elke dag. Gewoon het gevoel dat ze goed schoon Zijn. Ze zijn nog zo kertsbaar.
Dat deed ze hier sinds haar geboorte. Het is echt absurd. Kraamzorg, cb en echt iedereen valt het op. Kan ook echt goed haar hoofd al omhooghouden. Gisteren zelfs bijna 2 minuten aan 1 stuk voordat ze haar hoofd weer neerlegde terwijl ze op haar buik ligt.
Hier zei de kraamhulp 1 x per dag uitkoken. Dat doe ik ook meestal wel. Vind het anders ook niet hygiënisch
Wow, fulltime kolven, petje af. Kolven ging bij mijn eerste altijd erg moeizaam. Je hebt nog veel bloedverlies? Niet kleine beetjes? Hopelijk is 't snel over dan en moet iets achter gebleven.
Heeft hij / hebben jullie misschien last van spruw? En heb je al eens een lactatie kundige laten meekijken? Als je dit gaat doen, zou ik wel een IBCLC gecertificeerde doen. Er zijn veel die zich lactatie(des) kundige noemen maar er zit een heel verschil in welke adviezen ze kunnen en mogen geven. Sommige ziekenfondsen vergoeden ook een consult. Verder kan je ook laten kijken of zijn lipbandje / tongriempje niet te kort is, hierdoor kunnen ze geen goede vacuüm creëren en krijg je ook de symptomen die jij zegt van steeds loslaten.
Hopelijk vandaag dan echt naar huis steeds weer een dag erbij is ook niks. Gelukkig waren de eeg en echo goed! Hebben ze reflux geconstateerd dat ze met nutriton gestart zijn?
Ja, hij slikt veel, en spuugde veel. Arts zei ook als je veel slikt, dan is het even wat lastiger ademen, en dan dipt dus je zuurstofopname. Wat ook te zien was op de monitor.
Wat schattig al kindjes die bewust lachen! Zo mooi altijd. Bente nog lachstuipjes, zo schattig dan heeft ze gedronkenen daarna zo een lachstuipje als ze nog even lekker ligt.
@Mir78 Hier ook als ze de fles heeft gehad dat ze lachstuipjes heeft. Zooo lief ❤️ Krijg vaak een big smile. Al dacht ik gisteravond een keer dat ze op mij reageerde maar weet niet zeker. @Babbelboxje hopelijk is dat het, dan hebben ze gevonden hoe hey komt en kunnen ze kijken hoe nu. Hopelijk vandaag naar huis met de kleine man. @Popidepi balen van dat bloedverlies zeg. Bij mij is het ver over gelukkig. Echt bijna niks meer. Hopelijk is er niks achter gebleven in je baarmoeder. @Boebels jij hebt ook al zo een kleintje met een krachtige nekspieren. Hier onze dochter ook. Ook al vanaf dag 1 dat ze der hoofdje omhoog duwt. Onder de douche moet je der goed vasthouden hier. Is ook vaker als ik der uit bed ga halen dat ze halverwege het bed ligt terwijl ik der onderaan hebt gelegd
Wat leuk fotoshoot, ik vond het ook een hele uitdaging maar ging prima. Benieuwd waar jij gaat gezien we uit dezelfde regio komen. Dat is echt niet handig gepland erheen en aan huis. Afspraak daar is voor de gehoortest?
. Puur en klein... heb ik het gedaan die mevrouw komt uit pijnacker. Ja volgende week dinsdag komen ze op huisbezoek en donderdag wil de arts me zien...
Hoe snel gingen jullie met die kleine op visite bij iemand.... Mijn schoonmoeder heeft ons uitgenodigd voor zondag ( nou zit er bij mij wel een verhaal achter ) maar ik weet niet zo goed Of ik moet gaan Ik vind het nog te vroeg ze is net twee weken.
Wij gaan komend weekend iok voor t eersg op visites :/ Vind er niets aan... wil mn mannen nog niet delen hahaha Maarr..... de jongste ga ik lekker dragen in mn draagdoek bij visites...weet ik zeker dat hij lekker zn rust krijgt en niet te veel prikkels. En t voordeel van op visite gaan is.... Je kunt weer weg wanneer je zelf wilt!