❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Eerste sprong is 4,5 week tot 5,5 week ba uitgerekende datum. Tweede 7,5 tot 9,5 week na uitgerekende datum.
    Regeldagen kun je op internet wel terugvinden.

roever vindt dit leuk.
  2. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @roever, dit zijn de eerste 7 sprongen!

Bijgevoegde bestanden:

kimmmmmm en roever vinden dit leuk.
  3. roever

roever Niet meer actief

2,50euro?
    Alleen ik weet mn inloggegevens niet meer hahaha dus kan niets betaleb...
    Heeft ook weer zo zijn voordelen uiteraard ;)

Mir78 vindt dit leuk.
  4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Gelukkig gaan wij met 10 weken op vakantie haha precies goed

roever, Kimjoy en Mir78 vinden dit leuk.
  5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dit is de “kalender”.
    Moppie is vandaag 7 weken dus wij gaan de 2e sprong al weer bijna in!

Ze is al zo alert en ze lacht zo veel ❤️

105F66CD-AF8A-4497-87C8-A6053BA7E87A.jpeg

Powerwoman, roever en Kimjoy vinden dit leuk.
  6. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Bij ons is ook de eerste sprong.
    Gelijk een draagdoek besteld want ik kon niks doen vandaag. Wilde alleen maar bij mij.
    Ben zo benieuwd als hij eruit is wat hij dan allemaal kan!
    Hier is hij trouwens nog steeds standaard elke nacht om half 4 misselijk. Hij slaapt dan wel maar maakt hele nare geluiden en kokhalzen nog steeds.
    Hebben al boeken onder de wieg plus een handdoek onder het matrasje maar werkt allemaal niet. :(

7. roever

roever Niet meer actief

Zooooo smoorverliefd!!!

Meiske2015 vindt dit leuk.
  8. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Melon lijkt me lastig, toch eng zulke geluiden he!

Leuk om te lezen hoe het gaat met iedereen, ik heb niet zoveel tijd meer voor het forum, maar doe mijn best om het bij te houden allemaal.

Morgen weer met M.ika naar het ziekenhuis, hoop zo dat hij eindelijk zijn geboortegewicht voorbij is!
    Vannacht heeft hij maar 1x gespuugd, dat was fijn. Het is wel elke avond drama, slaapt pas tegen een uurtje of 21.00.

En dan denk je hij slaapt, ben je beneden;wheeeeeee:eek:

Nog elke 3 uur wakker 's nachts helaas.

9. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Hier is hopelijk het eerste sprongetje bijna voor. Ze is nu 5,5 week. Op der buikje slaapt ze langer maar anders niet veel of bij mij. Met de flesjes drinkt ze ze bijna niet leeg die van 90ml. En na 2 uur komt ze weer voor de volgende om vervolgens ook deze niet helemaal leeg te drinken. Verder mag ik niet klagen. Slaapt de laatste 3 nachten zo een 6 uur ipv 3-4 uur dus dat is heerlijk.
    Ze begint echt op ons te reageren begint vaak te lachen als ik geluidjes maak of haar aanraak in der gezichtje. Helemaal verliefd op der

Bijgevoegde bestanden:

Mir78, Baloo, Powerwoman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Hoi dames ik probeer bij te lezen hoor maar afgelopen week is heel hectisch hier. H.ero blijft veel huilen en al veel geprobeerd
    Osteopaat, maagzuurremmer, comfort voeding. Het is geen huilen het is gillen. Nu was zondag het toppunt met 18 uur krijsen en hierbij ook last van ademen en steeds slikken. Zijn naar de huisartsenpost gegaan en hij is op de kinderafdeling opgenomen ter observatie. Eerste 24 uur een model baby wat alleen maar sliep en tevreden was. Gister begon hij weer veel tfe mopperen en krijsen tussendoor en heeft hij uiteindelijk van 3 tot 23.00 uur alleen maar gegild. Gesprek met de kinderarts geëist dit kan gewoon niet. Ze gaan hem observeren en ik heb hem met.pin in mijn hard en veel tranen achter gelaten gisteravond om zelf.ook bij te moeten slapen. Ze zien wel verborgen reflux en ademhaling is nog wat onrijp. Ook laat hij krampen zien. Gister een rare vent van een arts die eigenlijk totaal geen hulp bood. Opperde zelf misschien kma zit veel astma en eczeem in de familie maar daar kon hij nog niks mee. Hij dacht ook wel karakter een pittig mannetje. Ben nog niet tevreden. Man en ik zaten gister met handen in het haar het is toch niet normaal dat hij zo veel non stop krijst en gilt zonder reden???? Hij is helemaal hees en hij valt gewoon af en toe weg van vermoeidheid dan even 10 min slapen en wordt dan weer gillend wakker. Slaapt alleen even op de arm maar in bed hup meteen weer gillen. Dit houdt hij uuuuuuren vol. Dadelijk weer naar het ziekenhuis. Vind het verschrikkelijk dat hij daar ligt zo overstuur. Hopelijk krijgen we morgen middag een plan.

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wat heftig @Tann :(
    Zolang huilen/krijsen lijkt mij niet alleen maar een pittig karakter.
    Hopelijk hebben jullie in ieder geval die rare arts niet meer.
    Sterkte en dikke knuffel!

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik vind dit zeker wel klinken als koemelk allergie.
    In het ziekenhuis hebben ze neocate voeding (had mijn middelste) Dan merk je t snel genoeg! En anders gewoon naar ander ziekenhuis hoor

13. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat een mooi meisje en lekker vrolijke kleuren. Wel grappig ik heb van dat broekje het truitje gekregen en er een broekje bijgekocht in de kleur van het vest

14. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja? Ben je bekend met koemelk allergie? Ik zelf echt niet maar heb wat opgezocht. Hij heeft alleen geen eczeem of uitslag. Vandaag heeft hij veel geslapen maar was ook echt kapot van gister. Niet veel gehuild gelukkig. Morgen komen logopediste en fysio meekijken.

15. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Jeetje wat heftig, en ik zou ook denken aan koemelk allergie. Een baby huilt niet voor niks als ze zo klein zijn! Zeker met allergieën in de familie zou ik dat toch aankaarten.

Als je bij hem wil blijven mogen ze je niet wegsturen. Jou kind jou keuze. Onze oudste huilde ook veel ik riep al tijd verborgen reflux maar arts begon ook over temperament en moest haar maar weekje achter laten dan zouden ze het wel even doorbreken en ik mocht dan niet blijven. En we kregen een kinder psycholoog aangeboden .. Ja ja voor een kind van 8 weken. Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat medicatie de oplossing was. En dat ze mochten observeren met mij erbij.

16. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Tann in zekere zin een vergelijkbaar verhaal. Alleen deed M.ika niet gillen enzo. Maar ide had reflux. Geen verborgen reflux. Erg moeilijk je kindje achterlaten maar even bijtanken is soms ook nodig. Hopelijk vinde. Ze snel wat het is!

@Mir78 nouja zeg wat voor ziekenhuis was dat! Waren ze niet goed bij hun hoofd daar.

Vandaag dus naar het ziekenhuis geweest voor controle. M.ika is in 1 week tijd 280gram aangekomen!! En dus eindelijk over zijn geboortegewicht heen. Zo blij!! Krampen zijn nu normaal zegt de arts, rond deze leeftijd een piek. Mochten de flessen niet ophogen maar wel een half schepje erbij voor extra calorieën.
    En dan kijken of hij wat langer tevreden is.

roever en Meiske2015 vinden dit leuk.
  17. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ja middelste had het en huilen was grootste symptoom. Je kan het testen door week volledig koemelkvrij te geven en alleen neocate is dat.
    Andere soorten voeding zoals pepti is niet echt koemelkvrij. Daar zijn de koemelkeiwitten zo verknipt dat het lichaam het niet zou herkennen

18. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Bedankt allemaal voor de tips. Gelukkig vandaag goede dag gehad. Veel geslapen maar kan ook oververmoeidheid zijn. Benieuwd wat morgen brengt. Dan komt een fysio en logopediste meekijken ook met drinken. Hij gaat steeds meer moeite krijgen lijkt wel met het zuigen. Flessen toch terug naar om de 3 uur en dan 110 ml klare voeding. Meer lijkt hij toch niet te kunnen bij minder weer honger. Hieveel krijgen jullie kindjes en hoe zwaar zijn Ze? Ben even benieuwd.
    Morgen gesprek kinderarts en kijken wat mogelijk is en waar ze aan denken. Ik denk sowieso verborgen reflux dit laat hij duidelijk zien en heb ook filmpjes gemaakt thuis die ik heb laten zien. Ze zien dat ook gebeuren in het ziekenhuis. Poep was gelukkig vandaag weer normaal dus dat scheelt al hoop gegil bij het poepen. Misschien dat alleen de opname op zich al helpt om zijn cirkel van huilen te doorbreken dus laten we het hopen.

19. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Tann jeetje heftig zijn. Is ook moeilijk om je kindje achter te laten. En die opmerking van dat temperament vind ik nergens opslaan dan huil je echt niet zoveel. Gelukkig wel wat bij kunnen slapen en de kleine ook. Hopelijk morgen een goed gesprek en dat er wat gedaan kan worden zodat de kleine zich ook beter voelt en het een tevreden kindje word.
    En jullie ook wat meer rust gaan krijgen.

@Mir78 ja leuk he die kleertjes :D ze heeft het truitje van het broekje onder het vestje aan. Heb het setje als kraamkado gekregen :D ben zelf ook van de felle kleurtjes. Vond het meteen geweldig.

Babbelboxje en Mir78 vinden dit leuk.
  20. kimmmmmm

kimmmmmm Actief lid

4 sep 2014
    310
    298
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees mee hoor alleen heb het heel druk...
    Vandaag is luxx 4 weken... gaat super goed maar mijn oudste gaat nog niet naar peuterspeelzaal dus 7 dagen 2 kinderen best pittig maar we hebben een ritme als er niks onverwachts gebeurt haha.

Ga zo alles bij lezen!

Ik raak ook steeds ons forum kwijt

Myhappyfamily, Kimjoy, Powerwoman en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina