❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Sterkte
     
    Kimjoy vindt dit leuk.
  2. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Oooh dubbel
     
  3. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Je mag dan zeker wel even klagen hoor! Hoop voor je dat je snel beter gaat voelen
     
    Kimjoy vindt dit leuk.
  4. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hè, wat een onverwachts vertrek? Leefde hier toch zeker met ze mee..weet iemand de site. Had 'm niet opgeslagen omdat hij in haar onderschrift stond
     
  5. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Dat is een hele pittige combinatie. Wat is nu de diagnose of behandeling bij je kleine? Kan 't niet terug vinden, te veel.

    Heb jij al een ijzerinfuus gehad? Daarmee wordt de waarde sneller opgekrikt, met pilletje duurt het een eeuwigheid. Als je er zoveel last van heb, aan je huisarts vragen. Is het nog van de bevalling of een andere oorzaak?
     
  6. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw

    Ze had hem laatst nog gedeeld de site even terug gezocht:

    https://49xxxxy-syndroom.nl/blog
     
  7. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik lees op de website van pita dat ze mogelijk nog een operatie moeten ondergaan heftig hoor.. mogelijk verschilt in haar ogen onze levens en zorgen met onze kleintjes teveel met die van haar dat ze zo abrupt een einde eraan heeft gebreid? Was even onverwacht hopelijk helpt het haar.

    @Kimjoy jij ook nog aan het worstelen met je kleine, je moet idd echt even hameren op ijzertransfusie ik heb in de zwangerschap bloedtransfusie gekregen 2 zakjes en ben hier wel echt van opgeknapt. Ik weet hoe rot je je kan voelen als het zo laag is heb zelfs een tijdje echt plat moeten liggen omdat geringste inspanning al duizeligheid en ongemak meebracht hopelijk voel jij je gauw beter!!
     
  8. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier van het CB gekomen begin vorige week en ze woog 7200 ze vond het erg goed gaan voor een kindje op fulltime bv want eten dat wordt maar niet beter hier... mag ik vragen hoe dat eten bij jullie verloopt de eerste periode? Ze snapt maar niet dat ze het niet moet uitspugen als ik het in haar wangetje stop en gewoon met een lepel? nou dat is helemaal niks... ook veel verslikken en hoesten.. ik krijg er nu gemiddeld 3 theelepeltjes in over 2 momenten. soms meer en soms minder echt niet noemenswaardig dus en met een hoop gedoe...
     
  9. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    De eerste week hield ik de lepel tegen haar lippen aan zodat ze zelf kon bepalen of ze het wat vond. Beetje aan sabbelen en oefenen met doorslikken.
    Misschien zoiets proberen?
     
  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Lastig @Yasmientje14
    De eerste week was het hier ook alles behalve top haha. Ze wilde ook bijna niks.
    Ik hield ook de lepel tegen haar mond en ze likte er een beetje af :roflmao:
    Nu inmiddels gaat haar mondje gelijk open als ze eten ziet.

    Ben nu ook net begonnen met brood.
    Gaat ook nog totaal niet haha.
     
  11. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier meer kindjes verzot op dieren? Onze uk tijgert de hele dag achter ons kleine hondje aan.
     
  12. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja en de hond denkt alleen maar rot op :roflmao::roflmao::roflmao:
    Hij heeft echt niks met baby’s en kleine kinderen.
    Hij gaat nu goed met de oudste omdat ze samen kunnen spelen met de bal enzo maar voor die tijd wilde hij ook niks weten van haar.
     
  13. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    @roever Meid super zwaar is het. Onze dochter was 2 jaar en manden doen broertje kwam. mega hel precies zoals je omschrijft. Houten puzzels vlogen hier door de lucht. Wij hebben een dikke duim kaart gemaakt en als ze luisterde of iets deed wat we vroegen mocht ze een sticker plakken. Bij 10 stickers iets grabbelen uit de gabbeltas. Na een week had ze het door. Opruimen? zonder mopperen voor een sticker. Niet eten? Van alle een hapje voor een sticker.
    We hebben zo wel de negatieve spiraal naar iets positiefs kunnen buigen. Pobeer zo veel mogelijk (indien verantwoord) het gedrag te negeren en iets positiefs doen door afleiding? Onze dochter is heel pittig maar wel goed af te leiden. Succes het komt echt goed. Hier gaat het nu super gelukkig

    Ik wil ook even klagen... we hebben een bodemloze put op de wereld gezet. Overdag mega tevreden kind, maar de nachten pffff… Hij drinkt overdag om 6,11,15 19 uur lessen van 180 +6 dn nog een groot potje va 6 maanden fruit en van 6 maanden groenten leeg. dan haalt hij 22.30 uur net voor 180 ml met 3 eetlepels pap. en begint hij om 00.30 uur al te mopperen wat we met speentje kunnen rekken tot 02.00 uur (elke 20 min eruit. Dan om 2 uur een fles van 120 die er gretig in gaat en dan maakt hij gelukkig een ruk van 4 uur tot 6 uur half 7 en dan weer 180. Wat een hongernek he. Hij is niks te dik zit zelfs net iets onder de curve.

    Iemand tips voor een beter nachtrust?
     
  14. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Onze hond is er juist dol op en wil continu in zijn oortjes likken. Zo vies! Nu zetten we de hond nog wel eens buiten maar in de winter gaat het nog wat worden :).

    Leuk dat de oudste al écht met de hond kan spelen.
     
  15. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Myhappyfamily vindt dit leuk.
  16. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    Lang geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ben al een half jaar vol aan het genieten van onze lieve dochter:) Alles gaat heel goed! En heb in de tussentijd ook een nieuwe baan gevonden, dus ben druk geweest.

    Ik ben even benieuwd: zijn er dames bij wie het al kriebelt voor een 2e of 3e (of 4e)?:D Of die misschien zelfs al bezig zijn? ;) Ik had al snel het gevoel dat ik een 2e wilde, maar nu neemt dat steeds serieuzere vormen aan... Ook omdat we onze dochter met IUI hebben gekregen en we natuurlijk geen idee hebben of het bij een 2e wel natuurlijk gaat of we weer de MMM in moeten en hoe lang het dan duurt...
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ook met hoeveel tijd er zit tussen meerdere kinderen:rolleyes:

    Verder heb ik alles nog meegelezen en wil ik degenen die het momenteel nog lastiger hebben met hun kindje en/of eigen herstel graag veel sterkte toewensen!
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  17. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    @Roosje-5
    Ik ben ook heerlijk aan het genieten maar wat gaat het snel.
    Je bent lekker druk met 2 kids haha
    Tussen mijn kindjes zit 23 maanden ( 2 jaar dus eigenlijk :p)
    Vind het wel pittig af en toe maar goed het gaat steeds beter.
    Ik wil geen 3e kindje meer , voor mij is het goed zo.
    Ben gezegend met 2 gezonde kinderen.
    Het enige wat ik wel ga missen en dat klinkt misschien raar voor sommigen dat is het zwanger zijn.
    Vond het echt heerlijk om zwanger te zijn.
     
    Roosje-5 vindt dit leuk.
  18. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik was er echt van overtuigd dat ik een 3de wilde!

    Momenteel zit ik in Frankrijk op een camping ( voor het eerst) ben echt totaal geen camping mens.
    En met 2 kids vind ik het echt zwaar.
    Mijn kinderwens is daarbij ook echt totaal verdwenen.

    Hier zit 22 maanden tussen mijn dochters.
    En de eerste is echt in de ultieme peuter nee fase en krijsen als het haar niet zint.

    Man man man...

    Zo even mijn geklaag!

    Daarbij start ik 1 oktober op een nieuwe werklocatie ...mega spannend
     
  19. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Poeh .... een derde. Ik ben er als de dood voor dat ik per ongeluk zwanger raak.
    Ik heb na de geboorte van de 2de op het randje van een postnatale depressie gezeten en een derde kind is mij dat niet meer waard. Die periode was zo verschrikkelijk dat dat mijn wens voor altijd gestild heeft.
    Inmiddels gaat het goed hoor! Dat wel, maar ben nog niet waar ik wil zijn. Ik krijg hiervoor EMDR.
    Het is ook voor het eerst dat ik er hier open over praat, had die behoefte ook gewoon niet om het te delen.
    Maar ik merk nu dat het fijn is om te praten, om het te delen. Ook omdat je vaak herkenning ziet/hoort bij anderen en hierdoor een ander weer tot steun kan zijn met mijn ervaring.
     
  20. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Wat heftig meid! Hoe werkt EMDR?

    Ik ben ook doodsbang om zwanger te raken. Stel seks zoveel mogelijk uit (mijn man vindt mij nog wel aardig hoor, haha). Ik heb verschrikkelijk veel moeite met het moederschap en werk/studeer zo veel mogelijk. Met veel werken gaat het goed. Hier met mijn man afgesproken om geen traject te starten. Op deze manier redden we het goed. Eerst hier knallen in mijn afstudeerjaar, dan zien we wel verder. Maar nooit geen tweede!
     

Deel Deze Pagina