❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hi lieve meiden,

    Hier gaat het inmiddels na 2 x een ijzerinfuus iets beter! Met ons mannetje gaat het ook wat beter! Heeft zijn ritme gevonden! Hij blijft ondanks de medicatie veel last van de reflux houden maar het is houdbaar! Vrijdag naar cb ben benieuwd hoe groot en zwaar ie is! Nog steeds maatje 62 dus niet extreem groot!

    Ik doe nu ook vaker wat dingen voor mijzelf waardoor ik meer rust in me hoofd krijg!

    Hier kriebelt het ondanks alles voor een derde maar voor ons is het heel dubbel! Onze dochter is spontaan gegaan en onze zoon hebben we gekregen na een icsi traject! Nu hebben wij nog 5 cryos in de vriezer! Dus dat maakt misschien ook wel dat we bewuster er mee bezig zijn!

    Onze dochter heeft ook een fase gehad dat ze een draak was en dat heeft ze nog! We proberen het negatieve te negeren en positieve te benadrukken


    Liefs
     
  2. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Oh vind ik niet raar klinken hoor :) Tijdens de zwangerschap had ik zoiets van ‘ik vind het niet superleuk om zwanger te zijn, maar ook niet supervervelend’ haha! En nu verlang ik er af en toe toch alweer naar... Eerst dacht ik na m’n bevalling als ik een zwangere vrouw zag: pppff jij moet nog, ik heb het gelukkig al gehad! En nu ben ik een beetje jaloers juist:p Bizar hoe dat werkt!

    Denk dat 2 voor mij ook wel de max is qua drukte... Zit eraan te denken om vanaf januari weer te gaan proberen, ben nu namelijk ook nog niet eens weer ongesteld geweest, dus dat eerst nog maar even afwachten!
     
  3. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Bijzonder hoe dat kan veranderen he, je kinderwens! Kan me ook voorstellen dat het druk is en dan ook nog eens voor het eerst op de camping :eek: Ik heb ook nog nooit op de camping gestaan haha :roflmao:
    Spannend, een nieuwe werklocatie! Geniet nog even van je vakantie en succes alvast op de nieuwe plek!
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  4. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Poeh heftig zeg!! Goed dat je er nu over praat en fijn dat het beter gaat :) Veel sterkte met het verdere herstel en geniet van je gezin!
     
  5. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Jeetje, dat klinkt ook best heftig zeg! :(Waardoor heb je er zoveel moeite mee? En kun je er met iemand goed over praten? Wel fijn dat jullie samen een manier gevonden hebben! Wat bedoel je met geen traject starten? Veel sterkte en kracht toegewenst!
     
  6. Roosje-5

    Roosje-5 Actief lid

    27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn dat het met jullie beiden beter gaat! Positieve vibe :) En heel goed dat je dingen voor jezelf doet, dat is zo belangrijk, ook als je kinderen hebt (misschien juist extra belangrijk zelfs)!
    Snap je kriebels en het dubbele ook, omdat wij dus ook een medisch traject hadden. Aan de ene kant denk ik; laten we maar beginnen, want het duurt misschien wel weer even (áls het al lukt). En aan de andere kant is natuurlijk zwanger worden niet uitgesloten, dus kán ik ook in 1x zwanger zijn bij wijze van spreken... En is dat dan niet te snel?;) Lastig lastig! Hopelijk komen jullie eruit:D
     
  7. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hier gaat alles goed :)
    Tussen onze kids zit 2,5 jaar. Had van mij wat minder tussen mogen zitten maar mijn man zag het eerder nog niet zitten.
    Ik zou wel graag een 3e willen ondanks dat ik altijd geroepen heb dat ik het echt niet wil. Maar mijn wilt absoluut niet. Dus ik leg me er bij neer dat het niet meer gaat gebeuren.
    Ik ben heel blij met mijn meiden! Maar toch is het dubbel.

    Ik ben weer aan het werk sinds een maand ongeveer. Super leuk!! Wel mega wennen omdat ik een ruime 3 jaar niet gewerkt heb maar heb het heel erg naar m’n zin.
    Kids doen het allebei goed op de opvang.

    Ik zit toch een beetje in de zenuwen over mezelf. Er is bij de controle van de spiraal een cyste ontdekt. Deze was een tijd later gehalveerd maar er is ook een nieuwe bijgekomen. Heb nu dus een afspraak bij de gyn om dingen te gaan uitsluiten.
     
  8. Sjors84

    Sjors84 Niet meer actief

    Sorry beetje hele late reactie..maar zijn heel druk met verhuizen. :) gaan vrijdag over.

    Neeflief heeft heerlijk geslapen...om half 4 fles en toen verder geslapen tot half 7! Mijn mannen werden pas wakker om half 8 dus hebben er geen last van gehad ;)

    Hier alweer een mannentje van 6,5 maand. Eet alles was los en vast zit dus ben sinds 6 maanden al op 3 flessen van 180/6.
    Hij vind het prima.

    Lees dat die van jullie allemaal al de kamer rond gaan. Hier nog niet, hij probeerd het wel maar er is nog iets teveel frustratie haha ach komt wel.

    Zo is ga weer ff dozen inpakken, kids naar school etc etc (is het al maandag)
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Popidepi wat enorm heftig zeg!
    Ik was inderdaad bij de 2de ook weer erg angstig om het weer te krijgen. Gelukkig niet gebeurd.

    Merk wel dat ik het soms zwaar vind om 2 kids te hebben waarvan 1 mega in de peuterpuberteit en bang ben dat ik weer zulke gekke gedachte’s krijg.

    Fijn dat het al beter met je gaat!heel veel succes. Goed blijven praten is belangrijk

    @Sjors84 succes met de verhuizing!

    Hier inderdaad eentje die de hele woning doorgaat, maar qua vast voedsel ben ik nog niet echt begonnen. Af en toe een fruithapje maar ook niet dagelijks
     
  10. Sjors84

    Sjors84 Niet meer actief

    @Draaikont, dank je! Gelukkig veel hulp dus gaat vast goed komen.

    Grappig dat verschil in kids he...hier eet hij al een hele boterham, 200gr fruit 200gr groente en tussendoor een baby koekje/maisvinger.

    Merk wel dat ik wat makkelijker ben met potjes groente (fruit maak ik altijd vers) we hadden van de week allemaal buikgriep behalve kleine man en dan gooi ik er toch sneller een potje in. Had ik bij de andere 2 helemaal niet. Die hebben dat alleen gehad als we dagje weg gingen ofzo.

    We gaan eind oktober voor het eerst vliegen met de mannen. Curacau!! Heel veel zin in maar ook wel spannend zo'n lange vlucht..iemand nog tips?
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Potjes zijn toch prima! Bij mijn eerste dochter ook veel gebruikt.
    Ben er fan van ella’s Kitchen zakjes.

    Draagzak in het vliegtuig werkt top.
    Wij hebben nu een autorit van 13 uur achter de rug en dat ging ook prima.

    Heerlijk Curacao! Is mijn favoriete vakantieland. Mocht je nog tips willen
     
  12. Powerwoman

    Powerwoman Actief lid

    24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Hi meiden,

    Zo net even 30 pagina's doorgelezen. Jammer dat er een paar (o.a. Lena en Pita) niet meer actief zijn. Voor als jullie toch nog meelezen dank je wel voor jullie reacties en sterkte met alles wat jullie doormaken. Ik wens jullie ondanks alles toch een mooie toekomst!

    Hier gaat het best. We hebben een heerlijke zomer gehad en volop genoten. Ook heb ik hard aan mezelf gewerkt. De periode voor tijdens en na de zwangerschap ben ik langzaam een plekje aan het geven. De hele zomer was voor mij een soort ontdekkingsreis en een les. Een lesje geduld. Inmiddels werk ik 6 uur per week verdeeld over 3 dagen. En ja dat is soms best frustrerend als je ziet dat je collega's druk zijn en ik alweer weg moet. Verder loop ik nog steeds de deur plat bij een haptotherapeut, ostheopaat en een bekkentherapeut. Het gaat heel langzaam stukje bij beetje beter. Ik verlang op sommige momenten heel hard naar de tijd dat ik weer een normale moeder kan zijn die niet alles moet plannen om rustmomenten te creeeren, maar gewoon eens lekker impulsief een middagje op stap te kunnen met m'n lieve peuter en m'n heerlijke baby. Ja want dat is wat je je kinderen gewoon gunt. Gelukkig kan ik me nu meer berusten in de situatie en zorg ik er thuis voor dat de kleintjes niks te kort komen. Ik ben heus wel eens lekker weg geweest maar ja dan krijg ik de volgende dagen de rekening wat inhoud dat ik de volgende dag in bed lig. En daarom moet ik zoveel plannen.

    Met de meisjes gaat het super. Die groeien lekker door. Inmiddels kan ze haar hoofd omhoog houden. Maar nu doet zich een ander probleempje voor. Ze gaat als een soort stofzuiger door de kamer. Met naar neus leunt ze op de grond terwijl ze zichzelf met haar voeten vooruit duwt. Ja dat doet pijn en ze heeft regelmatig een bloedneus. Dus nu moet ik haar leren kruipen. Super grappig.
    Om op eerdere vragen antwoord te geven. Ben bij een ostheopaat geweest en die zegt dat alles oké is en ze nergens vast zit. De kinderfysio bevestigd dat. Ze houdt allebei de meisjes onder controle voorlopig. De oudste is namelijk hypermobiel. Heel grappig een soort slangenmeisje. Daarom wil ze weten hoe het zich verder bij de jongste ontwikkeld. Ik zit er zelf niet bovenop. Alleen als ze zich verkeerde dingen aanleert dan wel. De oudste loopt ook fysiek nog behoorlijk achter en ook dat laat ik gewoon gaan. Werkt bij haar het beste. Ze is nu 3,5 en durft voor het eerst te springen ergens vanaf. Op 1 been staan of hinkelen kan ze echt niet. En daar zit ik ook niet mee. Heb afgesproken met de kinderfysio dat wanneer ze straks niet lekker mee komt op school ik aan de bel trek. Voor nu geef ik het gewoon lekker een kans. Wie weet krijgt ze ineens nog een ontwikkelingsdoorbraak binnenkort.

    @potjes: ik heb zo'n babycook. Die gebruik ik en af en toe een potje. Voor als we lekker gaan snacken ofzo en soms mee voor kdv. Ik ben er zelf ook groot mee geworden alleen ik vind die geur uit de potjes soms echt onsmakelijk haha.

    Geven jullie al brood? Bij mij lust ze geen pap dus geef haar een broodje met boter s morgens. Wat smeren jullie als beleg?
    Zijn jullie baby's ook zo aan het hoesten? Hier wordt wat af geblaft. Zo zielig.

    Zo meiden, heel verhaal, ik hoop nu weer lekker actief mee te lezen. Het is toch geen weer om buiten te zijn haha.

    Groetjes!
     
    Melon en Kimjoy vinden dit leuk.
  13. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Een vraagje, ik lees bij andere dames dat ze kleintjes al door de kamer gaan. Hier onze dochter nog niet. Draait zich wel elke keer op der buik maar verder niks. Af en toe wil ze de beentjes onder zich in doen maar verder vind ze het wel prima geloof ik. Weet niet meer van de eerste wanneer zij dit deed of zelf kon zitten. Tips om het meer te stimuleren? Of komt het wel vanZelf. Verder is ze een vrolijke baby die haar rust wel nodig heert. Verjaardagen enzo zijn haar te druk en dan merk je goed dat ze de rust wilt opzoeken. Slaapt lekker van 7 tot 8-9 uur. Begint sinds deze week groente en fruitpotjes lekker te vinden. Mogen niet klagen. En grote Zus is heel behulpzaam.
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Volgens mij is het gaan kruipen normaal tussen de 7-10 maanden.
    Dus het hoeft nu nog zeker niet ;)
    Er zijn ook genoeg baby’s die nooit gaan kruipen maar van tijgeren naar lopen gaan.

    Je zou kunnen proberen haar op de grond te leggen en speelgoed net buiten bereik te leggen.

    Maar ze doet het hartstikke goed zo te lezen! :)
     
  15. Powerwoman

    Powerwoman Actief lid

    24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Zou me geen zorgen maken. Ieder kind ontwikkeld zich anders en wat Meiske2015 ook zegt, ze doet het prima!
     
  16. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113

    Komt vanzelf! Maak je niet druk.
    Ieder kindje ontwikkeld zich anders en zie op mijn werk regelmatig kinderen van deze leeftijd die nog niks doen behalve rollen. Komt goed :)
     
  17. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Bedankt dames!! Dat geeft me een fijn gevoel. Snap dat elk kind anders is. Onze oudste is een snel en slim kind. Dan vergelijk je onbewust toch en als je dan hier leest dat andere kindjes al vanalles doen dan twijfel je toch weer even.
     
    Kimjoy vindt dit leuk.
  18. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    He meiden! Wat leuk om alle verschillen te lezen.. en toch ook allemaal hetzelfde.
    Hier gaat het goed met Bob. Ze is nog steeds een klein kaal heel tevreden babytje. Ze vind het kruipen nog niet zo interessant. Ze schuift vooral achteruit. Maar zoals haar broer frustratie alom had om speelgoed buiten zijn bereik, vindt deze troela het wel best.
    Ik zit een beetje te wachten op tandjes.
    Deze week is ze ook strontverkouden. Dat betekent dat ze ook niet meer goed slaapt.
    Qua eten gaat het fantastisch! Ze eet het liefst alleen stukken. Gebakken aardappel, zalm, quiche, broccoli, pasta, alles gaat erin. Brood met beleg en korst vindt ze heerlijk, als ze het zelf maar mag doen. Banaan, kiwi, alles op een vorkje. Knap dat ze het wegkrijgt zonder tanden. Ik heb mn ehbo hahaha. Uit een rietjesbeker drinken is haar nieuwe ding deze week. Verder nog lekker BV natuurlijk.
    Een 3e kriebelt niet, ik ben van alles aant wegdoen. Maar ik sluit niks uit. Sowieso pas na 3 jaar ofzo. Zo dicht op elkaar vind ik echt knap!
     
    Powerwoman en Roosje-5 vinden dit leuk.
  19. roever

    roever Niet meer actief

    Ja ja jaaaaa!!!
    Hier een onwijze kriebel voor de derde sinds zoontje 2 dagen oud was :eek:

    De oudste , net 2 is een heerlijke lieve peuterpuber met af en toe verschrikkelijke buien! En heeeeel lief voor zn broertje vn nu 6,5 maand!

    En ondanks de jongste een echte pieperd is en me elke ochtend tussen 5/6 wakker maakt....
    kan ik niet wachten op de derde (en evt de vierde):rolleyes:
    Waarschijnlijk vanaf november/december dat we er voor gaan!!!:)

    Euhm... wat eten/drinken betreft
    Beginnen de dag met fles van 180/6 en daarna een broodje met roomboter
    Tussendoor stuk fruit
    Water/thee
    Middag broodje met avocado/ei/leverworst/zalm noem maar wat op
    Water/thee
    Tussendoor fruit of van die knabbeldingen
    Avond groente/aardappel/vlees/visa
    Beetje yoghurt
    Voor het naar bed gaan weer fles 180/6

    Draait als een tol rond
    En/of rolt door de kamer!:roflmao:
    Hij volgt zn broer overal en vice versa.
    Jut en Jul!
     
    Roosje-5 en Baloo vinden dit leuk.
  20. roever

    roever Niet meer actief


    Heavy!
    Maar denk maar zo... als je nu je rust nog houdt en je geduld ;) heb je straks nog een heel leven voor je met tijd voor impulsieve momenten! :D
    Maar snap goed dat het frustreert en vind het super knap van je dat je er aardig aan hebt overgegeven!

    Heel veel beterschap gewenst!!! Ik zal duimen en hopen dat het al eerder zover is dan je denkt!
     
    Powerwoman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina