❤️ Uitgerekend 1 - 15 juni 2024 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kamerplantje, 29 sep 2023.

  1. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Volgens mij hoeven we allemaal nog minder dan 100 dagen tot de 40 weken!!
     
    Bloemkooltje en Riri90 vinden dit leuk.
  2. Riri90

    Riri90 Lid

    26 sep 2023
    93
    79
    18
    Enorm veel zin in de komst van de baby. De keizersnede staat al gepland voor eind mei❤️

    De twee broertjes kunnen hier ook niet wachten. Elke dag vragen ze: is ze al net zo groot als een watermeloen? (Heb ze geleerd dat als ze die grootte ongeveer heeft far ze eruit mag )

    Alleen papa heeft niet zon haast met het naderende slaapgebrek, haha
     
    Minkx en Bloemkooltje vinden dit leuk.
  3. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Pff. Het zijn weer van die dagen dat mijn rug er moeite mee heeft. Alleen als ik plat op mijn rug lig, is het ongemak weg. De kleine is vandaag bij de groeiecho ingeschat op ruim 1 kilo :) En hij heeft korte beentjes :roflmao: Ze zijn net wat korter dan de minimum standaard, maar zo heel gek vind ik dat niet. Mijn vriend zijn halve familie is van Indonesische afkomst en het merendeel daarvan tikt de 1.65 meter nog niet eens aan.
     
    Marly36 en Riri90 vinden dit leuk.
  4. Bloemkooltje

    Bloemkooltje Bekend lid

    27 mei 2022
    767
    816
    93
    Vrouw
    YES!! Kan me niet snel genoeg gaan (al moeten we nog wel een heel aantal dingen regelen hoor..) maar ik ben zo mega benieuwd naar de baby....

    O joh, wat spannend! De datum is voor jou dus al bekend! Dat lijkt me ook bijzonder, en echt iets om naar uit te kijken. Wat leuk dat je kids er zo naar uitkijken ook!

    Oef, herkenbaar! Ik heb zowel in m'n rug last maar ook in m'n buikspieren. Die trekken als een gek. Enige dat helpt is op m'n zij liggen met een kruikje erop. Mits er geen maagzuur aanwezig is.
    Ah, je baby ligt dus mooi op schema qua gewicht! Wij hadden 1,5 week geleden een 3D echo (echt mega leuk trouwens!) en toen is hij net onder de kilo geschat.

    Ik had gisteren even een extra controle, maar alles was gelukkig goed! Ben best onzeker soms, omdat mijn buik door de pijnlijke buikspieren soms uren of een hele dag achter elkaar gespannen is. En daardoor voel ik dan de baby wat minder. Lastige fase nu ook, na die 28 weken moet je het regelmatig voelen.. maar ja, wat is regelmatig? Onze kleine is altijd mega druk in mijn buik dus als ik iets minder voel denk ik direct: o jee! Voor nu weer gerustgesteld! Ze zette de Doppler erop en hij schopte er direct keihard tegenaan.. moest er zo enorm om lachen.
     
    Marly36 en Riri90 vinden dit leuk.
  5. Riri90

    Riri90 Lid

    26 sep 2023
    93
    79
    18
    Hier ook herkenbaar. Zowel van die rug als het leven voelen. Ik ben nu met vervroegd verlof gegaan door de bekkenklachten. Ik heb nu wel.meer tijd voor de fysio en oefeningen dus dat helpt

    Ook vorige week een keer extra controle gehad vanwege minder voelen. Hier lag ze ergens in een soort rare stuit houding diep onderin achter de placenta. Gevolg was dat ik haar een nacht en een ochtend niet voelde en toen kreeg ik het toch te benauwd. Gelukkig doet het ziekenhuis er niet moeilijk over.
     
    Marly36 vindt dit leuk.
  6. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Ik herken die onzekerheid ookwel en wat 'regelmatig' voelen is? Ik merk best wel variatie in bewegelijkheid. Lijkt ookwel samen te hangen met hoe druk ik ben. Toch vind ik het soms wel eens spannend.
    Kleintje ligt nog in stuit, met gezichtje naar achter en placenta ligt ervoor. Volgens vk zal ik daarom weinig voelen.

    Vervelend om te lezen dat jullie lichamelijke klachten hebben! Lijkt me zo beperkend! Hier nog steeds vermoeidheid, ik werk nog halve dagen en daarna slaap ik haha. Maar de ochtend kan ik (rustig aan) alles doen

    Zijn er nog teennagel knip tips!? Zitten zoals ik normaal doe lukt (al?) Niet meer haha
     
    Riri90 vindt dit leuk.
  7. Bloemkooltje

    Bloemkooltje Bekend lid

    27 mei 2022
    767
    816
    93
    Vrouw
    Haha, teennagel knip tips... uhm.. ik kan op zich nog prima bij m'n voeten als ik die op een stoel of iets anders hoogs zet? En anders zit er maar 1 ding op voor je vriend.... :roflmao::thumup:

    Ik ben afgelopen week zo ontzettend ziek geweest... het enige voordeel: m'n buik kwam echt tot rust doordat ik een paar dagen in bed heb gelegen. Voor mij wel het teken dat het werken echt niet meer gaat. Ik heb door werk of enige inspanning eigenlijk de hele dag pijn in m'n buik en rug. Ik heb dit aangegeven, ben nu op ziek gezet. Komende weken nog een paar dingen die ik af wil/moet ronden maar verder geen druk. Als dingen lukken mag ik wat oppakken, zo niet dan is het allemaal ook prima. Ze zijn gelukkig ontzettend begripvol en lief op mijn werk. Ik hoop op de achtergrond een beetje bezig te kunnen blijven omdat ik me anders erg ga vervelen vermoed ik. Maar als het niet lukt, nou ja.. dan hoeft er niks. Ben benieuwd wat de arbo arts ervan zegt, daar moet ik nog heen.
     
  8. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Hoi! Beginnen jullie ook al ongeduldig te worden? De tijd tijdens dit 3e trimester lijkt opeens een stuk langzamer te gaan dan tijdens het 2e trimester. Ik zou het helemaal niet erg vinden als de kleine 2 weken eerder komt :roflmao:
     
  9. 1e wondertje

    1e wondertje Fanatiek lid

    21 jun 2014
    1.192
    320
    83
    Vrouw
    Ha meiden! Sorry lange radiostilte van mij!
    Leuk even te lezen hoe iedereen er in zit of zat en benieuwd hoe het nu is !

    Hier is eigenlijk ook alles klaar , haar kamertje is helemaal klaar, alles aangeschaft en compleet, alleen de familiewieg is nog onderweg vanuit Zweden die komt van de week aan!
    De keizersnede datum wordt pas bekend ergens met 35/36 weken dus nog even geduld!

    Ik voel me best goed. Stabiel met nog steeds 7x per dag medicatie maar wel af en toe een uurtje werken thuis en op werk 1u per week, dit doe ik sinds 4 weken. Het is fijn en gezellig en beetje zinvol.
    Ik slaap en rust nog wel veel maar ik kan wel gelukkig zijn weer wat dagelijks te dingetjes doen , kids wegbrengen naar school, een wasje dat soort dingen. Als ik naar doseer.

    de kleine meid doet het goed. Ik groei lekker( echt een voetbal haha) zit goed in de weg, slapen is erg fijn is wisselend maar qua uren zat per nacht.
    Wel sinds deze week vervelende zwangerschaps klacht( ik vind het woord vreselijk gênant dus ik zeg maar aardbeien ) dus even kijken of t vanzelf weer minder pijn doet en slinkt en anders huisarts bellen)
    jullie ook last van?? 85%. van de zwangere vrouwen las ik

    Mensen nog groei echo’s ? Ik heb dinsdag de echo, voor de zekerheid, geen aanleiding ofzo.
    Kleertjes in maat 44 meegroei en 50 en 56 is alles compleet!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Riri90 vindt dit leuk.
  10. Kelz92

    Kelz92 Nieuw lid

    7 apr 2024
    1
    1
    1
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik ben nieuw hier. Merkte dat ik toch wat behoefte heb aan andere zwangere mama´s.
    Heb al een dochter van bijna 9 en nu de 2e op komst (boy).
    Nu het dichterbij komt vind ik het toch allemaal wel spannend worden.

    Hoe is het bij jullie allemaal in het 3e trimester?

    Groetjes
     
    Minkx vindt dit leuk.
  11. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    @Bloemkooltje klinkt als een goede keuze qua werk en fijn dat ze zo begripvol zijn! Bij mij stelde de afspraak met de arbo arts weinig voor omdat het ziek zijn tgv zwangerschap is.

    @Minkx ik voel soms ook die ongeduldigheid:rolleyes: ik ben zo benieuwd en heb er zoveel zin in om hem te ontmoeten! Anderzijds vliegen de dagen om!

    @1ewondertje ik heb er geen last van..
    Wat fijn trouwens dat je ondertussen met de nodige rust en medicatie toch wat kunt doen! En prachtige buikfoto!

    3 weken terug zat onze baby op p50. Lekker gemiddeld :) Was niet een groeiecho, maar tijdens de controle bij vk kon ze niet goed voelen hoe de baby lag, dus kreeg ik een echo. Nu alleen 10 mei de liggings echo nog.

    @Kelz92 welkom!

    Hebben jullie ondertussen ook zo'n laag tempo? (En snel kortademig) Ik moet soms ook wel een btje om mezelf lachen, zo ben ik normaal helemaal niet haha.
     
  12. Riri90

    Riri90 Lid

    26 sep 2023
    93
    79
    18
    Welkom @Kelz92 !

    Goed om te lezen over hoe het nu met jullie gaat. Iedereen lijkt wat rustiger aan te doen. Is ook wel fijn! Zijn er al mensen druk met babykamertjes?

    @1e wondertje : geen aardbeien, maar in de categorie vergelijkbare beschamende kwaaltjes: wel een spatader op een nogal rare plek vlak bij de babyuitgang.. Gelukkig weet ik van de vorige keer dat hij na de zwangerschap weer wegging...

    Groei echo net gehad vorige week, ze is, sinds ik thuis ben, gegaan van iets kleiner dan gemiddeld naar iets groter dan gemiddeld. Denk dat de rust ons allebei goed doet. Ik tel de weekjes af tot de keizersnede eind mei. Nog maar 6,5 weken!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Minkx vindt dit leuk.
  13. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    De meubeltjes zijn hier vanochtend vroeg geleverd, dus ik ben vandaag druk bezig geweest met het verhuizen van onze kat naar mijn hobbykamer. We delen deze kamer nu. Volgens mij is hij er heel blij mee, want hij is graag bij me :) Morgen worden alle dozen naar boven getild en kan ik de meubeltjes in elkaar zetten. Héérlijk! Dan kan ik eindelijk de babyspulletjes netjes opbergen, want die begonnen zich al op onhandige plekken op te stapelen.
     
  14. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Zo leuk als het babykamertje er is! Hopelijk is het in elkaar zetten gelukt!

    Ik ga morgen beginnen aan m'n laatste 2 weken werken! Heerlijk vooruitzicht, verlof!
     
    Minkx vindt dit leuk.
  15. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 juni

    1 juni :

    2 juni :
    Sox

    3 juni :

    4 juni :
    Bloem543 - 27 jaar - 3e kindje
    Riri90- 33 jaar- 4e kindje

    5 juni :

    6 juni :

    7 juni :

    8 juni :
    Nimonia - 38 jaar - 3de kindje

    9 juni :
    Marly36- 36 jaar - 1e kindje

    10 juni :
    Bloemkooltje - 30 jaar - 1e kindje

    11 juni :

    12 juni :
    1e wondertje -37 jr- 3e kindje

    13 juni :

    14 juni :

    15 juni :
    Minkx - 33 jaar - 1e kindje
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (3) Meisje (2) Verrassing (0)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Afspraken:
    29 april - start verlof - Marly
    10 mei - liggingsecho - Marly

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan weg
     
  16. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Ik dacht, ik zoek het lijstje nog maar eens op :)
    @Kelz92 je kunt jezelf toevoegen aan het lijstje als je wilt!

    Hoe is het met jullie allemaal? Verlof al gestart?
    Mijn verlof is vandaag gestart, echt heerlijk om nog even in bed te liggen, terwijl ik anders al op m'n werk zou zijn!
     
    Bloemkooltje en Riri90 vinden dit leuk.
  17. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Hé! Wat fijn dat je verlof is ingegaan. Vooral met dat mooie weer. Jammer dat het weer nu is omgeslagen... Mijn verlof gaat over 2 weken in. Ik kijk er enerzijds wel naar uit, als het zonnetje schijnt. Dan kan ik lekker in de tuin vertoeven. Anderzijds... Als het regent, dan weet ik niet wat ik met mijn tijd aan moet :roflmao:
     
    Riri90 vindt dit leuk.
  18. Riri90

    Riri90 Lid

    26 sep 2023
    93
    79
    18
    Heerlijk lekker van genieten! Staan er nog dingen op jullie to do lijstje? Of alles wel een beetje in kannen en kruiken?

    Hier ook met verlof en we tellen af: nog maar zon 3 weken en dan wordt ze gehaald!
     
    Bloemkooltje en Marly36 vinden dit leuk.
  19. Marly36

    Marly36 Actief lid

    1 aug 2023
    128
    87
    28
    Vrouw
    Ik ben begonnen met de wasjes. Verder hoeft er niets meer te gebeuren geloof ik. En bij jou?
    Dus daarnaast beetje in de zon zitten en afspreken met vriendinnetjes :)

    Maandag liggingsecho, benieuwd!
     
    Bloemkooltje en Minkx vinden dit leuk.
  20. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Oh die wasjes draaien is nu zo fijn. Wij hebben geen droger, dus dat zonnetje komt nu heel goed van pas. 's Ochtends draait de wasmachine en dankzij de zon kan het dezelfde dag alweer terug de kast in. Ik heb nu alles wat wit is en alle kleertjes gewassen. Nu de rest nog. Hopelijk is het morgen weer zo'n stralende dag.
     
    Bloemkooltje en Marly36 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina