uitgerekend 1-15 september 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zonnestralen, 24 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik word elke ochtend moe wakker en dan moet ik de dag nog beginnen.:p

    Nou helpt het ook niet mee dat de 2 oudste 's nachts weer aan het spoken zijn..

    Ik wist niet dat die klok weer vooruit ging. Hopelijk hebben ze er hier geen last van, slapen gaat al zo lekker de laatste tijd. o_O
     
    Blijemeid en Rainie vinden dit leuk.
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Jeetje lekker dan, duidelijk een meid die je draagt. Steelt de schoonheid van mama. :p
     
    Kretacorry vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Heb je nog wat tank momenten @ciprilla?

    Vanmorgen de erkenning/voogdij geregeld. Ik ben nu door mijn energie heen. Hopelijk helpt een middagdutje. Mijn middelste is jarig.
     
  4. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoon!

    Ik heb er nu nog 2 thuis overdag, ik ben thuisblijfmoeder dus voor mijn gevoel sta ik 24 uur per dag 'aan'. De peuter wordt bijna 4, dus dan zal ik overdag ietsje meer rust hebben vermoed ik. Ze is nogal van het rommel maken, dus daar heb ik het druk mee. 'S avonds is mijn momentje, alleen nu laatste tijd gaan ze in de avond lastig naar bed, waardoor mijn me-time wel erg karig is. Ach tropenjaren toch?! :p

    Middagdutjes doen ze hier niet meer, dus ik heb pech. Nu doen we smiddags vaak even verplicht een filmpje kijken met zn alle, zodat ik ook even met de beentjes omhoog kan. Ik maak het mezelf gewoon een beetje makkelijk.
     
    Rainie en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Check bij de verloskundige vandaag. Bloeddruk was extreem laag: ze schrok er gewoon van en vroeg of ik nog niet was flauwgevallen. Geen ijzertekort dus maar ik moet meer zoute dingen eten o_O
    Ze noemde drop.
    Terwijl ik juist zo gezond probeerde te eten :roflmao:
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat ze nooit zout zouden adviseren. Ook niet bij een lage bloeddruk. Zoethout thee lijkt mij in ieder geval een gezonder alternatief.
     
    ciprilla en Rainie vinden dit leuk.
  7. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Zoethout thee schijn je ook niet te moeten drinken tijdens zwangerschap. Of niet teveel in iedergeval.

    hier ook zo moe. Mijn meiden doen nog een middagslaap. En dan ga ik doen ik ook mee rusten maar alsnog ben ik moe. Ijzer was wel heel netjes dus daar ligt het niet aan. Ik ben deze zwangerschap vermoeider dan toen ik zwanger was van mijn meiden.
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat is de achterliggende gedachte bij de zoethout? Het word meestal afgeraden vanwege stijgend effect op de bloeddruk.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    De Prenatal heeft nu de mama mazzl dagen. Andere baby winkels lopen daarom ook hun prijzen te verlagen. Goed moment om even rond te kijken vandaag. Zondag is een deel van de webwinkels dicht (christelijk).
     
    Chrissie1990 en cvdv87 vinden dit leuk.
  10. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Goede tip, wij hebben vrijwel niks meer nodig. En wat ik nodig heb koop ik lekker tweedehands. Maar met korting kan het enorm schelen voor de dames die een hele uitzet gaan aanschaffen.

    16 weken en sinds gisteren is de rugpijn ook weer aanwezig. Dit heb ik elke zwangerschap, ik zat erop te wachten. Maar toch weer balen dat ik beperkt raak in wat ik kan op een dag. Ik ben een echte poetsmiep, maar dit moet dus ook even een tandje minder.
     
  11. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Oke ik ben gezwicht.. een nieuwe (opklapbare) box gekocht bii Prénatal. :roflmao:
     
    Rainie, Blijemeid, Lenteisfijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mempie

    Mempie Actief lid

    2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Heel vervelend mijn vriendin heeft dat ook altijd. Flink zoute bouillon 2 3 x per dag!
     
    Rainie vindt dit leuk.
  13. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik heb een schimmelinfectie echt niet prettig. Heb nu dat canest gyno. Is het gevaarlijk voor de baby?
     
  14. Chanan82

    Chanan82 Bekend lid

    21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Zwangerschap
    Beperkte epidemiologische gegevens in zwangere vrouwen (tussen 300-1000 zwangerschappen) laten geen afwijkingen of foetale/neonatale toxiciteit zien. Dierstudies toonden geen teratogene of foetotoxische effecten. Canesten gyno crème kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens de zwangerschap indien nodig. Tijdens de zwangerschap moet het gebruik van de applicator worden vermeden en verdient toediening van een vaginale tablet met de hand de voorkeur.
     
  15. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ah vervelend, het is niet schadelijk maar bij medicijn gebruik altijd even de bijsluiter goed lezen.
     
  16. Blijemeid

    Blijemeid Lid

    25 dec 2022
    67
    82
    18
    Vrouw
    Hier ook ineens een buikje ! Geen idee wanneer dit gebeurt is haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Chanan82, Kippetje018, Lenteisfijn en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yes wij hebben de babynamen bedacht. Nja ik heb ze bedacht en mijn man heeft ze goedgekeurd. :roflmao:

    Wie is er nog meer zo ver met de naam?
     
    Mell0408, Chanan82, Kretacorry en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Mempie

    Mempie Actief lid

    2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Wij nog niet. Wil m'n vader vernoemen, alle andere ouders zijn vernoemd. Alleen z'n naam is oer oud Hollands dus moet er een beetje aan wennen. En houd niet van vernoemen dat je moet zoeken en raden wat de vernoeming nou is, ook niet enkel 2e naam ofzo hebben er bij allemaal maar 1 dus dilemma of even wennen
     
    Blijemeid vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik ben nieuwsgierig naar de namen :)

    De proefdruk van het kaartje heb ik inmiddels binnen, inclusief namen dus. Het voelt goed zo.

    Wat rottig van de rugpijn. Hopelijk blijft het minimaal als je niet over jouw grenzen gaat. Ik heb 3x bekken instabiliteit gehad. Op het moment doe ik rustig aan. Voor nu gaat het nog goed.
     
    Blijemeid vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Onze knul wort ook vernoemd naar mijn vader. De namen lijken niet maar hij zal zijn initialen hebben.

    Maar hij heeft dus maar 1 naam? Of gaat dat over jouw kroost?
     

Deel Deze Pagina