Uitgerekend 1 November t/m 15 November 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door d1nd1n, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foeke

    Foeke Bekend lid

    19 jan 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    hier loopt ie idd ook achter een dagje.. oh men ik voel me zo beroerd. en eet ook slecht idd, ik was zooo van het gezonde eten maar ik heb daar gewoon geen zin in!
     
  2. Futureroos

    22 mrt 2020
    26
    4
    3
    Vrouw
    Hoihoi
    nee ik ben best misselijk en daarom eet ik oprecht niet veel, maar mijn weegschaal zegt verschrikkelijke dingen...
    voor de zwangerschap woog ik normaal 62 kilo weeg en nu zegt dat stomme ding dat ik 74 kilo ben?!

    En dit zal gek klinken maar ik draag al vanaf mijn 16e geen bh met beugels meer. Ik draag sportbhs die echt losjes zitten van de Hema bijv.. maar begrijp mij niet verkeerd ik kan mijn moeder geen knuffel meer geven want er zit in sinds deze week een paar extra kilo’s bij...

    dus wat ik hier mee wil zeggen is dat ik aankom maar er niet zoveel eten naar binnen gaat en blijft.

    veel liefs,
    Future Roos
     
  3. Mommytobe4

    Mommytobe4 Actief lid

    22 nov 2016
    168
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    Oeh klinkt ook heel lekker Kaas! Ik ben maar vandaag gestart met soort van bewust gezond eten want anders ben ik in mijn eerste trimester al 20 kg zwaarder
     
    Foeke vindt dit leuk.
  4. Futureroos

    22 mrt 2020
    26
    4
    3
    Vrouw
    nou dan ligt het dus echt niet alleen aan mij! Ik woog voor de zwangerschap 62 en nu zegt de weegschaal 74 kilo?! Nou ik weet het ook niet meer... de weegschaal liegt gewoon... en denk dat het vooral vocht is want ik eet helemaal geen snoep enzovoort
     
    Mommytobe4 vindt dit leuk.
  5. Mommytobe4

    Mommytobe4 Actief lid

    22 nov 2016
    168
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    Het bizarre is dat het lijkt alsof ik serieus al 18 weken ofz zwanger ben, want heb echt al een buik. Heb wel eerst last gehad van opgeblazen buik etc, maar weet nu niet wat dit is. Ervaren jullie dit ook? Dit is overigens mijn 2e zwangerschap.
     
  6. Mommytobe4

    Mommytobe4 Actief lid

    22 nov 2016
    168
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    Ik durf eerlijk gezegd niet te kijken, ik ben nog steeds de 12 extra kilo van mijn vorige zwangerschap niet kwijt en nu zullen er genoeg kilo's bij mij. Heb al moeite met mijn spijkerbroeken, heb jij dat ook?
     
    Futureroos vindt dit leuk.
  7. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    :D
    Ik merk wel dat ik iets van vocht vasthou, maar die opgeblazen buik herken ik wel. M’n darmen zijn echt non-stop aan het borrelen haha :D
     
    Mommytobe4 vindt dit leuk.
  8. Futureroos

    22 mrt 2020
    26
    4
    3
    Vrouw

    Ik weet het want het is elke dag weer een verrassing die word ook niet leuker helaas..

    Afvallen is niet leuk en vanuit mijn persoonlijke ervaring zou ik dan ook echt lekker gaan sporten op de crosstrainer op de loopband of fietsen om tijdens de zwangerschap in beweging te blijven.
    Mochten de sportscholen weer open gaan.. oftewel lekker cardio doen:
    ik neem persoonlijk altijd mijn studie boeken mee,
    een leuk boekje om te lezen of de iPad om op te netflixen enzovoort.
    vooral om het voor mezelf leuk te maken.
    En als je zwanger bent en eerder al niet echt intensief sport zou ik vooral met vetverbranding beginnen.
    Dat is echt rustig aan sporten maar je doet toch wat!

    Jouw ideale hartslag Voor vetverbranden betekenen je zo: 220 - je leeftijd = je maximale hartslag en daar 60 procent en 70 procent van berekenen dat is dan je vetverbrandings hartslag.

    Mocht dat te heftig zijn om elke week 3 x te sporten kun je na de bevalling proberen om op gewicht te blijven want daar denkt niemand echt bij na.
    En ga je dan ook nog bewegen/sporten nou dan val je ook nog eens af..

    ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen spijkerbroek meer draag.
    ik ben in demonstratie omdat ik wat groter word in de breedte.
    Daarom is onder andere steps mijn beste vriendin omdat jurkjes een uitkomst zijn! (en rokken)
    Nu draag ik ook panty’s met 80 denier in maat M terwijl ik maat S heb. Ook nog de thermo versie bij de Hema en daardoor zou ik potentieel gezien niet eens mijn benen hoeven te scheren...
    Allemaal theorie verhaal natuurlijk ;)

    En weetje
    Je brengt (mocht alles goed gaan waar we natuurlijk vanuit gaan) een wondertje op deze wereld.
    Daarvoor ben ik liever 12 kilo zwaarder en gelukkig met de mede wereld (Vice versa natuurlijk ook).
    Dan dat ik mezelf constant zit gek te maken, want de natuur is sterker en je kunt er straks in alle rust (helaas wel op langere termijn) werken aan je persoonlijke doelen.
    Toch? Alleen maar liefde voor moeder natuur❤️

    Veel liefs,
    Future Roos
     
    Mommytobe4 vindt dit leuk.
  9. Mommytobe4

    Mommytobe4 Actief lid

    22 nov 2016
    168
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    Nou moet eerlijk zeggen wil al zolang weer naar de sportschool, maar goed .. ga wat bedenken om toch meer te bewegeb
    Haha ja soms denk ik hey is dat een schop, maar dat kan niet eens haha! Dus inderdaad mijn darmen zijn ook.soms zo erg aan het borrelen
     
    Futureroos vindt dit leuk.
  10. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hier negeren we de weegschaal ook maar even. Haha.
     
    Foeke en Futureroos vinden dit leuk.
  11. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Ow my, ik ken het... ik heb wel geen 12 kg extra meer... maar had nog wel een zwemband hangen. Die wordt precies alleen maar groter. :D
    Ik draag ondertussen al zwangerschapsbroeken... Voordeel van de quarantaine! Niemand die het ziet die het nog niet zou mogen zien!
     
  12. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Ik check zeker je blog.
    Bij jullie niet standaard de nipt test? Hier inderdaad redelijk standaard...
     
  13. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Vermoeidheid is vrij normaal inderdaad. Ik heb er ook verschrikkelijk veel last van. En ook helemaal geen zin in iets te doen. Maar ik settel me erin... het is wat het is. En die tijd van bewegen, dat komt ook wel weer. (denk ik dan... of ik maak het mezelf maar wijs.)

    De kg's vliegen er bij mij nog niet aan. Ik ben zelfs vermagerd. Niet echt kotsen, maar wel misselijk zoals de meesten onder jullie. Heb zoals ik al eerder vermeldde wel al een buikje, restanten van de vorige zwangerschap of reeds het uitzetten van de huidige... ik weet het niet.
    Ik heb ook de ene moment zin in bv. kaas, en de andere moment kan ik zelfs nog niet denken aan kaas, of ik moet kokhalzen. Soep helpt ook wel, en dat krijg ik meestal wel binnen. Ik heb het vooral moeilijk met brood, ik kan geen brood zien liggen in de winkel of eraan denken of mijn maag hangt precies al in mijn mond. :(
    Wel niet verdikt, maar wel al last van gezwollen voeten en benen. :( Dat wordt plezant in de zomer! :D
    Nemen jullie zwangerschapsvitamines?
    @Mommytobe4 en @Pitahaya : hoe was de intake en 1ste echo?
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik ga jullie verlaten. Ik heb vanochtend een echo gehad maar was niet goed. Ik zou 8.4 moeten zijn maar op echo was vruchtje te zien van net geen 6 weken en geen kloppend hartje. Het is nu afwachten of het vanzelf los gaat komen. Anders krijg ik medicatie. Een curettage doen ze niet nu i.v.m. corona crisis. Ik ben enorm verdrietig.
     
  15. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Nou het is weer bar en boos...hangt een vloek om mijn eerste echo. Ik heb sinds gisteravond 38.2 en aangezien koorts slecht is voor de kleine...ben ik begonnen met paracetamol. Alleen blijf ik hangen op 38 graden koorts. Nou waren er op mijn werk 5 ziekmeldingen vandaag:(
    Niet normaal toch? En dan willen ze weten waar het vandaan komt?
    Wat denk je...als je je pas met koorts mag ziekmelden dan ben je gelijk hondsberoerd.

    Maar ik wil zo graag weten of alles goed gaat met de kleine
     
  16. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Oooooh @Pitahaya heel veel sterkte in deze moeilijke tijden! Ik wens je écht heel veel moed en sterkte! dikke kus!
     
  17. d1nd1n

    d1nd1n Actief lid

    25 okt 2018
    214
    314
    63
    Vrouw
    Wat verdrietig! Heel veel sterkte toegewenst! :(
     
  18. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ach @Pitahaya wat een verdrietig nieuws :( Veel sterkte! Hopelijk pakt je lichaam het snel op en volgt er niet nog een hoop gedoe voor je
     
  19. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    ach nee wat een verdrietig nieuws, jeetje meis heel veel sterkte gewenst!
     
  20. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    Net gebeld door de verloskundige en mijn afspraak van as donderdag kan niet doorgaan. Baal hier wel flink van. Krijg wel een telefonische intake en de echo is verplaatst naar 23 april... nog drie weken in spanning zitten dus
     

Deel Deze Pagina