❤️ Uitgerekend 16 - 30 juni 2024 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Miley30, 11 okt 2023.

  1. GYNN

    GYNN Actief lid

    22 feb 2015
    386
    480
    63
    Vrouw
    België
    Het gaat snel hé! Hier gaat het slapen s'nachts wel al even moeizamer, waardoor ik terug wel vrij vermoeid ben. Ook wel enorm veel last van pijnlijke bekken. Ik werk freelance van thuis uit dus dat is wel handig. :p

    Mijn buik wordt wel al groot zeg, bij jullie ook? Ik vandaag ook mijn 27 weken echo gehad en alles zit op schema. Er is ook een voorlopig keizersnede datum geprikt. Dus al die kleine man lang genoeg blijft zitten, weten we zijn exacte geboortedag. <3
     
    Aniek86 en Marlena vinden dit leuk.
  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.565
    1.712
    113
    Ja hier ook grote buik hoor!! Vriendin van me is over 3 weken uitgerekend en haar buik is net zo groot als die van mij. Verschil is ook wel dat zij 1.80 is en ik 1.60, en het haar eerste is, maar toch;) voel me echt een dikke olifant hahaha
     
  3. Aniek86

    Aniek86 Actief lid

    18 mei 2022
    423
    249
    43
    Vrouw
    Ik ga ook met 34 weken met verlof! Het gaat ineens heel snel…die eerste weken gingen super langzaam en nu gaat het super snel ineens! Het is wel een hele rustige groep ook hier hè, veeeel rustiger als in die 1e weken van de zwangerschap!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  4. famke1989

    famke1989 Lid

    9 dec 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Dacht kom even weer loeren hoe het met iedereen is. Alweer 3e trimester, gaat enerzijds heel snel maar andere kant gaan weken soms ook heel traag.
     
    Aniek86 en Marlena vinden dit leuk.
  5. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.565
    1.712
    113
    Hoi hoi, stilletjes hier... Ik dacht ik doe toch maar weer een poging om dit topic wat leven in te blazen;) Leest er nog iemand mee eigenlijk?

    Hier heb ik vandaag controle bij verloskundige gehad. Baby'tje ligt met haar hoofdje beneden en al aardig ingedaald. Vond ik wel fijn om te horen want dan is de kans natuurlijk kleiner dat ze nog draait. Verder kijk ik enorm uit naar mijn verlof. Ik begin ook echt een aardige toeter te krijgen. Heb het idee dat ik bijna net zo lang als breed ben inmiddels :roflmao: nog 8 weekjes en dan hebben de meesten hier allemaal een babytje!!

    Hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen? Wij hoefden niet veel te doen want hadden al veel van ons zoontje en ons huis is te klein voor een babykamer. We gaan over een half jaar verhuizen dus dan zullen we wel een leuk babykamertje maken. Wiegje staat al en heb de commode van mn zoontje opnieuw ingedeeld zodat ze beiden 1 laatje hebben. We hebben voor nu immers ook geen ruimte voor een tweede commode;) wel leuk om zo mee bezig te zijn en fijn idee om dus letterlijk niks meer te hoeven doen tijdens mn verlof!
     
    Aniek86 vindt dit leuk.
  6. padouan

    padouan Actief lid

    7 jun 2023
    148
    155
    43
    Vrouw
    Leuk om mekaar nog eens te horen. Ik mag 7/5 weer op controle. De laatste keer (10/4) was het gewicht geschat op 1,750 kg.

    11/4 heb ik bloedverlies gehad en ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen. Het bloedverlies was waarschijnlijk van de baarmoederhals. Deze was nog wel lang genoeg. Mijn bloeddruk was wel te hoog. Die moet ik nu dagelijks nemen en door rustig aan te doen, blijft deze onder controle. Normaal zou ik 2/5 stoppen met werken maar dat is dus 2 weekjes vroeger geworden.

    de voorbereidingen zijn hier helemaal klaar (kamertje, spullen, ingeladen commode, kleertjes, suikerbonen, ontwerp geboortekaart)

    ik ben nu nog wat aan het verzamelen voor mijn vluchttas. Die ga ik binnenkort ook klaarzetten. Iemand tips wat ik zeker moet meepakken?

    Ik begin wel af te tellen. Mijn man denkt dat ons kleintje op 6/6 komt en ik denk 16/6 (voorspelling 18/6). Ben heel benieuwd…

    Ik heb geen bevalcursus gevolgd. Wel heb ik nog 1 afspraak bij de vroedvrouw die op een uurtje uitleg gaat geven over de arbeid/bevalling. Ik zal in het ziekenhuis in België bevallen. Hier is het nogal standaard gelijk epidurale verdoving te krijgen. Iemand nog verdere bevaltips?
     
    Marlena en Aniek86 vinden dit leuk.
  7. Aniek86

    Aniek86 Actief lid

    18 mei 2022
    423
    249
    43
    Vrouw
    Ik zei het laatste keer toch al, hoe druk het hier in het begin was hoe stil het nu is… denk dat iedereen ook gewoon heel druk is hoor. Ik vergeet het ook en nu dacht ik ineens Ohja het forum. Zag toevallig ergens langs komen dat Miley weer zwanger is! Ik de nod groep 1t/m15 mei dacht ik…
    Ik ben sinds gisteren met verlof! Heerlijk! Wij zijn zo goed als klaar voor de baby! Nog paar kleine dingetjes maar dat zouden we zo geregeld kunnen hebben. Hoe langzaam het in het begin ging hoe snel lijkt het nu allemaal te gaan. Hier flink krampen en steken gehad en de baby ligt al helemaal in mijn bekken ingedaald! 14 juni uitgerekend maar 6-6-24 zou ook mooie datum zijn!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  8. padouan

    padouan Actief lid

    7 jun 2023
    148
    155
    43
    Vrouw
    klopt, heel rustig. Wel leuk om weer wat van elkaar de horen. Oh heerlijk het verlof dat voor jou ook begonnen is. Nog even rustig de laatste weken ingaan. Ik vind ook dat het nu wel heel erg snel gaat. Je hebt het over krampen en steken. Harde buiken? Ik heb nu een drietal dagen echt veel last van buikpijn, enorm gespannen gevoel en net onder maag een hele horizontale pijnlijke band. Zijn dit harde buiken / voorweeen? Iemand ervaring mee? Als ik ga liggen is het wel beter.
     
  9. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Bij bandgevoel boven in je buik even in de gaten houden of je niet ook ineens veel vocht gaat vasthouden en je bloeddruk hoog wordt. Ivm zwangerschapsvergiftiging. Alle symptomen vind je online wel.
     
  10. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier alles goed. Het gaat best snel nu allemaal. Kleintje ligt nog met billen naar beneden. Dat is de laatste tijd continue als we een echo hebben dus hou mn hart vast. Stiekem wel weer spannend hoor bevallen.
     
  11. padouan

    padouan Actief lid

    7 jun 2023
    148
    155
    43
    Vrouw
    Dat houd ik inderdaad in de gaten want daar ben ik wel wat bang voor gezien ik al hoge bloeddruk heb ervaren. Maar ik neem deze elke dag thuis en die is in orde en ik houd geen vocht op.
    Voor mij is het de eerste dus ik vind het ook heel erg spannend allemaal.

    Hopelijk draait jullie kleintje nog. Rond welke periode gebeurd dit meestal? Die van ons ligt al met billen naar beneden vanaf 20w.
     
  12. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Mijn eerdere kindjes lagen ook al veel eerder met het hoofdje naar beneden. Ze heeft nog 6 weekjes ofzo. Maar rond deze termijn gaan kindjes vaak wel hun vaste plek opzoeken. Dus ben heel benieuwd of t nog veranderd…

    Goed dat je je bloeddruk in de gaten houdt!
     
  13. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.565
    1.712
    113
    Leuk van jullie allemaal weer te lezen!

    @padouan wat vervelend van je hoge bloeddruk. Hopelijk blijft het hier bij. Hier lag de baby vanaf ongeveer week 27 goed. Daarvoor nog veel rondgedraaid van stuit naar hoofd en weer terug. Hopelijk draait jouw kleintje ook nog! En anders kunnen ze misschien nog een versie doen?

    @Aniek86 hier ook behoorlijke krampen en steken en harde buiken. Merk hier vooral last van te hebben als ik te veel doe. Beetje combinatie van indalingsweeen en darmkrampen denk ik. Ook wel een heftige week met zoontje gehad die vanwege ernstige buikgriep en uitdroging met sonde in het ziekenhuis heeft gelegen. Ik merk dat de krampen dan van de stress een stuk erger zijn (gelukkig gaat het nu weer een stuk beter met hem).
     
  14. Miley30

    Miley30 Bekend lid

    15 aug 2023
    764
    546
    93
    Vrouw
    hee dames!! ik wilde nog even laten weten dat ik zelf ook weer opnieuw zwanger ben :D over 3 weken krijg ik de eerste vroege echo met 7 weken. de testen lopen erg goed op. voel me ook echt wel anders dan bij de laatste keer toen ik zwanger was, beter dan toen zal maar zeggen. jullie allemaal heel erg veel succes met de laatste loodjes! ik ben dus 11 januari uitgerekend.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    famke1989, niki86, padouan en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. padouan

    padouan Actief lid

    7 jun 2023
    148
    155
    43
    Vrouw
    Oh wat een superleuk nieuws!!! Ik wens je een hele goede zwangerschap.
     
    Miley30 vindt dit leuk.
  16. padouan

    padouan Actief lid

    7 jun 2023
    148
    155
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen? Ik ben deze week nog eens op controle geweest. De baby ligt nog steeds met hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald in bekken dus had nog lekker veel bewegingsruimte. Hij werd op 46,5 cm en 2,6 kg geschat.
    Fysiek begint het hier wel zwaar te worden. Bij te veel inspanning buikpijn.
    Mijn vluchttas moet ik nog maken maar voor de rest is alles hier klaar :)
    Hebben jullie nog veel voorbereidingen? Hebben jullie een voorgevoel wanneer je baby’tje komt?
     
    Miley30 vindt dit leuk.
  17. GYNN

    GYNN Actief lid

    22 feb 2015
    386
    480
    63
    Vrouw
    België
    #1237 GYNN, 15 mei 2024
    Laatst bewerkt: 15 mei 2024
    Wat leuk dat we allemaal aan de laatste loodjes zitten. Echt gek hoe snel het nu allemaal gaat. :eek:

    Hier gaat het voorlopig goed, hij zal sowieso een beetje aan de kleinere kant zijn maar dat waren mijn vorige jongens ook dus ik zal gewoon geen grote baby's maken. :p Hier staat het koffertje voor het ziekenhuis al een 2-tal weken klaar want ik heb altijd met premie baby's gezeten, dus ik neem geen risico's! Maar so far so good. Hij is al mooi gedraaid en een heel mini beetje gezakt in mijn bekken. En verrassend genoeg nog niet teveel last van harde buiken! Dus hopelijk blijft hij lekker nog enkele weken zitten!

    @Miley30 wat mooi nieuws seg. Dat het nu allemaal gezond mag verlopen! <3
     
    famke1989 en Miley30 vinden dit leuk.
  18. famke1989

    famke1989 Lid

    9 dec 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Hele fijne zwangerschap gewenst!
     
    Miley30 vindt dit leuk.
  19. famke1989

    famke1989 Lid

    9 dec 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Hier bevallen met 34 weken van onze zoon♡
     
    Aniek86, GYNN, niki86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.565
    1.712
    113
    Wauw gefeliciteerd! De eerste baby hier denk ik!! Misschien leuk om de laatste lijst op de vorige pagina hiermee te updaten? Hoe gaat het met jullie beiden?

    Ben benieuwd wanneer de volgende zich meldt!
     

Deel Deze Pagina