❤️ uitgerekend 16 - 31 mei 2024 ❤️

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

  1. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Nou super gefeliciteerd kaas!!!! Wat een happening. Maar wat fijn dat nu alles goed is met jullie beide en dat jullie zo gelukkig zijn met jullie lieve mannetje. Geniet ervan en hopelijk mogen jullie gauw naar huis.
     
  2. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    737
    667
    93
    verpleegkundige
    Ja pfff dat is idd vervelend :oops: hopelijk vindt ze gewoon snel haar weg terug naar beneden :roflmao: komt vast goed!!

    @Kaas123 gefeliciteerd!!! Genieten meid
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  3. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Ahh hij is er!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, jullie zijn ondanks alle struggles gewoon papa en mama geworden!
    Zo fijn dat de bevalling in principe goed is verlopen en het vooral voor Floris een veilige geboorte is geweest. Wel een pittig einde voor jou en je partner, nu flinke aandacht naar herstel en dat je lekker met Floris kan knuffelen verzacht alles hopelijk een beetje.
     
  4. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Dank je!! Hoop ik ook haha. Jullie dus geen ervaringen met niet of later indalen?
     
  5. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Vervelend toch. Hier zie ik wel tegenop. Is dat ook gebeurd bij jouw eerste?
     
  6. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    737
    667
    93
    verpleegkundige
    Nee hier twee keer vrij vroeg "vast" met het hoofdje. Eerste zoon had daardoor een wat afgeplat hoofdje langs 1 kant omdat hij zo lang gekneld zat. Benieuwd of deze het ook zal hebben.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  7. Mommy1994

    Mommy1994 Actief lid

    9 aug 2023
    342
    369
    63
    Vrouw
    Wat een verhaal Kaas maar wat fijn dat met het mannetje alles zo goed gaat.
    Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen en lekker mogen gaan genieten.
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
     
  8. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.708
    736
    113
    Ik schrijf niet meer echt mee, maar lees nog wel af en toe.

    @Kaas gefeliciteerd met je zoon Floris! Toch wel een ingrijpende bevalling als ik het zo lees, maar fijn dat het goed met hem gaat.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  9. Suze29

    Suze29 Fanatiek lid

    20 okt 2014
    2.708
    736
    113
    Wat dapper dat je je hier nog laat horen. Ik zie dat jou zoon ook is geboren, ik weet niet of felicitaties op zijn plaats zijn, ik denk het niet. Hij zal ongetwijfels de mooiste vlinder zijn voor jullie. Ik wil je alle kracht toewensen en heel veel sterkte <3
     
    Stresskipje en Lachebekje87 vinden dit leuk.
  10. LauraAB123

    18 jan 2021
    64
    97
    18
    Vrouw
    Ja, toen begon de bevalling met het breken van mn vliezen (toen ik net in bed lag) en moest ik bellen. Nu weer, maar hoef niet ter plekke direct te gaan liggen maar als ik thuis ben en lig dan wel direct bellen (ook snachts en zonder weeen), toen ze voelden dat het hoofdje op mn bekken lag mocht ik weer opstaan.
    Maak me er geen zorgen om nu, zolang ze maar met dr hoofd beneden blijft liggen. Wat ik wel anders wil doen is pas actief meepersen als ik daar echt drang naar voel en de tijd geven te zakken en niet zoals vorige keer omdat ik 10cm ontsluiting heb ook maar gaan persen (zonder persdrang)
    Vannacht slecht geslapen omdat de baby dwars lag en dat eigenlijk niet meer lekker past, maar vanmiddag bij de verloskundige wel hoofdje weer beneden (cbbb)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  11. Lachebekje87

    Lachebekje87 Bekend lid

    22 jun 2011
    842
    149
    43
    Vrouw
    België
    Dag @Suze29 het was een rollercoaster en we zijn heel trots op onze kleine man dus dank je wel voor de felicitaties.

    Ben deze week op nacontrole geweest bij de gyn en alles is mooi genezen. Had de dag van de geboorte al uitgesproken dat er een derde komt, hoe raar dat ook mag klinken. Maar ik zou niet de enige zijn die dat doet of gedaan heeft :)Gyn heeft groen licht gegeven, we gaan wel nog even wachten. Ons gezin voelt gewoon incompleet nu, we gaan onze kleine man nooit vervangen hij blijft een deel van ons en zoals je zegt hij is de mooiste vlinder

    @Kaas123 gefeliciteerd met de geboorte van Floris!

    Ik lees heel graag af en toe nog een keer mee om te kijken hoe het met jullie gaat ❤️
     
    Kaas123, Stresskipje en Mommy1994 vinden dit leuk.
  12. Viktoriya

    Viktoriya Actief lid

    21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Baby nr 3 welkom, kaas gefeliciteerd met Floris. Spoedig herstel gewenst. En straks lekker genieten. Mooie snoetje(l)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  13. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Hoi hoi!!

    Oh dus je hoeft niet meteen te gaan liggen, mag eerst nog naar huis. Heeft dat er mee te maken dat het kindje al iets is ingedaald of is dat altijd zo als de vliezen breken en het kindje nog niet is ingedaald?

    Cbbb betekent ? Beweeglijk boven bekken toch? Dit had ik maandag ook.

    Gelukkig had jij de vorige x bij de controle dat de baby ter plekke indaalde en je weer mocht opstaan. Is dat vaak zo? En wat doen ze als dat niet gebeurt, weet je dat?
     
  14. Mommy1994

    Mommy1994 Actief lid

    9 aug 2023
    342
    369
    63
    Vrouw
    Bij mij hebben ze eigenlijk helemaal niks gezegd over indalen en vliezen breken.
    Ga dat dinsdag toch ook maar even vragen, eerst was het een paar weken geleden dat der hoofdje beneden lag en vast.
    En nu afgelopen dinsdag lag ze wel beneden maar ze konden haar hoofdje nog een beetje bewegen, ja wat houdt dat dan in hè, ben je dan volledig ingedaald of moet ik dan alsnog gaan liggen tijdens gebroken vliezen.
    Ben ik nu na deze verhalen wel heel erg benieuwd naar.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  15. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd!!
     
  16. LauraAB123

    18 jan 2021
    64
    97
    18
    Vrouw
    CBBB is inderdaad bewegelijk boven bekken, oftwel hoofd naar beneden maar nog geen indaling te bekennen, als het wel een beetje is begonnen met indalen dan CBIB (bewegelijk in bekken). Bij mij zeiden ze dat gaan liggen was om zeker te weten dat de navelstreng niet klem zou zitten tussen hoofdje en bekken. En dat ze willen checken of het hoofdje nog steeds beneden ligt. Bij mij destijds pas in mijn bekken gekomen tijdens het persen, maar zolang het hoofdje wel voor de uitgang ligt en er weinig/geen vruchtwater meer is omdat de vliezen zijn gebroken, dan kunnen ze eigenlijk niet meer heel anders gaan liggen tijdens de bevalling. Maar als blijkt dat bij het breken van de vliezen het hoofdje niet goed beneden ligt, dan willen ze dat liever eerder dan later weten werd mij gezegd.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  17. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Okej. Ja zal ook allemaal wel uit voorzorg zijn inderdaad Ik zie dan zo'n stress situatie voor me waarin de vliezen breken en de baby in 1 ruk naar beneden klapt met de navelstreng ertussen.

    Maar blijkbaar als je op je rug ligt kan de baby niet verder zakken?
     
  18. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Nou vandaag weer op controle geweest. Totaal nog boven mijn schaambeen. Ze zei dat als mijn vliezen breken het geen scheutjes zullen zijn maar echt een plens.. en dat ik dan inderdaad moet gaan liggen en bellen. Mocht de navelstreng toch klem zetten dan gaan we allemaal ENGE dingen doen zoals zij het omschrijft... Blaas vullen, mij kantelen etc. Ik vind dat nou niet echt heel geruststellend omschreven. Je moet wel een beetje aanvoelen hoe je iets moet zeggen denk ik dan. Daarna zei ze: ja je moet er nu niet helemaal druk om gaan maken. Ja hallo!!

    Hoe staat het bij jullie met indalen? En wat zegt jullie vlk/gyn erover?

    Verder was mijn bloeddruk nog binnen de marges 130/70 maar ze zei ja je bovendruk is hoger dan we van je gewend zijn. Begon ze over dat het zwangerschapsvergiftiging kon worden etc.

    Jullie kunnen je voorstellen, ik kwam met een totaal niet fijn gevoel weg bij de vlk. Bah!! Hoe is jullie bloeddruk?

    Nou ben een benieuwd naar wat relativerende verhalen haha.
     
  19. Mamaen

    Mamaen Bekend lid

    7 apr 2023
    775
    711
    93
    Vrouw
    Wat jammer dat je zo ongerust bent terug gekomen van de controle!

    Ons kindje is nog niet volledig ingedaald maar wel een stukje. Ik hoef niet te gaan liggen of iets dergelijks, gewoon bellen als de vliezen breken. De vorige zwangerschap daalde mn zoontje echt pas net voor de bevalling in dus kreeg ik ook het advies te gaan liggen, maar stress heeft het me nooit gegeven. Sowieso is de kans dat de bevalling begint met weeën ipv vliezen breken veel groter, daarnaast is volgens mij de kans dat de navelstreng vast komt te zitten echt heel minimaal.. en wellicht is je kindje tegen die tijd al wel wat gezakt!

    Over je bloeddruk op zich zou ik me niet zo druk maken, ik heb met bloeddruk verlagende middelen medicatie nu al maanden rond de 130/80 en dat vinden ze echt prima. De onderdruk is het belangrijkste (moet volgens mij onder de 90 blijven) en daar zit je nog ver vanaf. Het is normaal dat de bloeddruk in de laatste fase wat stijgt.
    Wel is het volgens mij zo dat als jouw bloeddruk normaliter veel lager is (dus ook de onderdruk) ze liever niet hebben dat hij al teveel stijgt. Maar ik neem aan dat ze je, als ze zich echt zorgen maken, extra laten komen voor een controle.

    Al met al hoop ik voor jou dat je vliezen gewoon lekker intact blijven en je bloeddruk mooi laag! Wanneer is je volgende controle?
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  20. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    810
    421
    63
    Vrouw
    Hej meid, thanks voor je lieve reactie! Stelt me wel gerust. Ik ga het maandag nog wel even bespreken met wat voor gevoel ik daar weg ben gekomen. Niet oké. En zo te horen valt het allemaal nog wel mee. Ik zie dan beelden voor me van een baby en navelstreng die ineens naar beneden knallen als de vliezen breken en er meteen een zuurstof meer is voor de kleine. Bah.. maar zo'n vaart zal het vast niet lopen? En inderdaad 85% kans dat het begint met weeeen. Had ik de vorige keer wel iig. Toen moesten ze de vliezen kunstmatig breken.

    Hoe is het verder met iedereen? Zin in de bevalling of zien jullie er tegenop? Ik merk dat het bij mij wisselt. Ik zie erg op tegen de pijn en de onvoorspelbaarheid. Verder heb ik heel veel zin om onze dochter te ontmoeten en haar echt bij ons te hebben! Het mooie weer doet ook goed.
     

Deel Deze Pagina