❤️Gezellig NOD 2019 groepje, tot we allemaal op roze gaan ❤️

Discussie in 'NOD forum' gestart door myka27, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Hoeist met jouw? Lang niet actief geweest, hoeist met de zwangerschap?
     
  2. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Nee klopt heb niet veel gekeken inderdaad , ja gaat gelukkig heel goed en we zijn met de baby kamer bezig. De kleine trapt veel en dat is wel gezellig

    En met jou?
     
    myka27 en Spectre vinden dit leuk.
  3. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ach wat fijn zeg, lekker genieten!

    Gaat wel.. ben aan het wachten voor mijn komende menstruatie duurt denk nog 2 weken, en dan kan ik starten met ICSI...zoals je kan lezen bijna 3 maanden verder na de laatste IUI...
     
  4. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ah dat is wel lang wachten zeg, maar dan kan het ook wel opeens toch snel gaan heb even het verschil tussen beide behandelingen opgezocht, ik duim voor je. Hoop dat je snel een wondertje mag verwelkomen. Hoop ik voor alle dames hier, maar ik begrijp wel dat je moe kan worden van de onzekerheid en teleurstellingen. Dikke knuffel.
     
  5. bo0tjeee

    bo0tjeee Bekend lid

    24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Is er hier iemand die me meer kan vertellen over het medische traject?

    Wij zijn nu in ronde 10 (volgens mij). December 2018 begonnen. Dus zullen december/januari a.s. worden doorverwezen. Maar... en dan? Ik heb totaal geen idee wat ter verwachten.
     
  6. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Bedankt @MamaSelina zwanger worden was ook wat laat dus feliciteren mag ook nog laat hoor haha. Nog steeds zenne a het idee.

    Typ even vanaf vakantie, dus ben er even niet zoveel..
    Maar wat hoop ik dat er snel wat dames aansluiten.

    @bo0tjeee welkom hier. Er zijn hier zeker dames die ook al best even bezig zijn en je gevoel kennen. Zelf heb ik ook pas na de eerste medische ronde succes gehad. Morgen 10 weken zwanger en begin het bijna te geloven. Ken het gevoel dus ook heel goed. Maar klets lekker mee hier. En lucht ook lekker je hart.
    En eerste keer ongesteld na spiraaltje is ronde 1 en daarna door tellen. Dan zou ik zeggen dat je nu in ronde 10 zit.

    Waar is ons lijstje? Al bijna dames die mogen testen?
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  7. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Bij ons begon het met een doorverwijzing van de huisarts naar de gynaecoloog. Via de huisarts hadden we al een zaadtest gedaan (aanleiding operatie van mn vriend vroeger). Meestal stellen ze dit bij de gynaecoloog ook als eerste voor volgens mij. Verder heeft ze toen bij mij een inwendige echo gedaan en hebben ze bloed afgenomen dat op allerlei dingen werd nagekeken. Ook deed ze een uitstrijkje. Viel allemaal heel erg mee hoor. Toen alle uitslagen goed bleken (zaad kon beter maar was goed genoeg, verder alles helemaal top) moesten we nog 3 tot 6 maanden zelf gaan proberen van haar. Hebben wij 3 maanden van kunnen maken. Toen viel de afspraak zo dat het toch 4 maanden werden. Ook daar weer lekker tegenin gegaan en afspraak week kunnen vervroegen. Merkte nl wel dat je wel voor jezelf moet opkomen. Althans bij onze arts wel. In die maanden heb ik nog een hsg onderzoek gehad. Toen ook die uitslag goed was stelde ze iui voor. Dit omdat er geen duidelijk aanwijsbare reden was waardoor het niet lukte maar we toch al 15 maanden verder waren. Hier is een berekening voor op basis van oa leeftijd, tijd dat je bezig bent, zaadkwaliteit en nog iets.. onder de 30% kans op succes het komende jaar mag je hulp krijgen.
    Wij hebben bij de eerste iui poging enorm geluk gehad. Het was meteen raak.

    Maar dit is hoe het bij ons ging.. het hangt natuurlijk helemaal can get ziekenhuis, de arts, de uitslagen enz af..
    Zou proberen nog niet teveel met medisch traject bezig te zijn. Wie weet is dat helemaal niet nodig. Hoop het voor je! Snap ook dat dat lastig is hoor.
     
  8. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Pfff dat wachten voor jou mag helemaal wel eens klaar zijn. Hoop zo zo zo erg dat icsi een oplossing biedt! Kom maar gauw met die menstruatie als je dan verder mag he..
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  9. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Gelukkig gaat bij jou ook alles goed. Wel even een sneak peak laten zien van je baby kamertje zodra die af is, ben erg benieuwd:).

    Hierzo gaat het opzich goed.
    Ik snap nu wat mensen zeggen met de laatste loodjes en dat je het na 9 maanden echt wel zat bent. Ik zei 1 maand geleden nog dat ik er makkelijk 3 jaar aan vast plak, maar daar zou ik nu niet meer over na moeten denken.

    Veel harde buiken, vermoeidheid en indalingspijn wat echt niet normaal veel pijn doet aan mijn bekken (de voorkant). Het aftellen kan gaan beginnen:thumup:
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.983
    17.018
    113
    Vrouw
    @bo0tjeee zei het al in een ander topic, maar hoop dat het niet nodig is om naar het ziekenhuis te gaan voor onderzoeken :)
    Het ligt inderdaad ook aan de arts en het ziekenhuis. Bij mij zijn ze niet zo happig op snel ingrijpen. Ben dan ook weggestuurd voor nog een jaar , maar wil in maart toch weer contact opnemen als het dan nog niet gelukt is. Dan zouden we 1,5 jaar bezig zijn.. maar hopelijk worden we nog verrast
     
  11. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Zal ik doen, he vervelend ja met M
    Was het vanaf week 30 voor mij ook zo, hoop dat je nog even een paar weken kan genieten en dan je prachtige wonder in je handen hebt hoe is jou kamertje voor de baby? Al af of nog mee bezig?
     
  12. bo0tjeee

    bo0tjeee Bekend lid

    24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    M'n man heeft zijn huisarts gebeld voor een informerend gesprek over hoe het nu al ruim 10 maanden niet gaat bij ons. Hij is heel bang dat het aan hem ligt, maar dat weet niemand natuurlijk.
    De assistente was heel begripvol en we kunnen donderdag de 17e op afspraak komen [​IMG]

    Stilletjes een beetje hoop dat zijn arts het fijner behandeld dan de mijne.
     
    RM1996, PixieDust, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Zo goed als af. We zijn nu echt de laatste kleine dingetjes aan het inslaan. Maar alle noodzakelijke spulletjes hebben we al in huis :).

    We genieten er nogsteeds van. Zeker omdat alles nu zo duidelijk te voelen is, dat is wel erg leuk. We hebben er zin in!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nanne92, MamaSelina, Visje62 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. RM1996

    RM1996 Fanatiek lid

    15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Erg mooi geworden!!
     
    PixieDust vindt dit leuk.
  15. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Echt heel mooi!
     
    PixieDust vindt dit leuk.
  16. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ziet er heel mooi uit, geweldig daar zal de kleine zich heerlijk gaan voelen.

    Begrijp ik lekker nog even genieten !
     
    PixieDust vindt dit leuk.
  17. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Strand kunst:D
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Hoi meiden, ik hoop dat jullie wat leuke tips voor mij hebben:).

    Aantal weken geleden had ik al wat geschreven dat ik zijn naam wilde vertellen aan mijn schoonouders en eventueel mijn ouders, maar toch ervoor gekozen om dit nog wat langer uit te stellen, omdat we beide teveel aan het twijfelen waren.

    Zijn ouders zijn met mijn uitgerekende datum op vakantie en willen het alsnog aan hun vertellen voordat ze vertrekken ivm de vernoeming van mijn man zijn overleden oom.

    We willen dit op een leuke manier aankondigen. Mijn vraag is dus, hebben jullie ideetjes? Een soort name reveal:p. Het hoeft niet over de top ofzo, maar ik vind de naam zo vertellen terwijl het toch een betekenis heeft toch wat minder leuk.
     
  19. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Houten letters kopen (zijn veel leuke in allerlei soorten) en per letter inpakken. En dan in de goede volgorde 1 voor 1 aangeven en laten uitpakken? Worden ze steeds nieuwsgieriger..

    Of van een foto (je bent creatief genoeg om wat leuks te creeren) een kleine puzzle laten maken die ze in elkaar kunnen zetten waar dus de naam op verschijnt..
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  20. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Terug van vakantie en na een nachtje slapen meteen door voor eindcontrole in het ziekenhuis. Vandaag 10+4 en ons ukkie is 4,1 cm en alles zag er goed uit. Hartje klopte mooi en ons ukkie maakte een sprongetje in mn buik. Je zag hem gewoon op en neer gaan, zo grappig. Toen ik daarom moest lachen nog meer. Wat is het toch enorm bijzonder om dit mee te maken.
    We hoeven nu ook niet meer via het ziekenhuis en mogen verder via de verloskundige. Maandag (volgende week) daar de intake.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nanne92, MamaSelina, RM1996 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina