Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021 ♡

    15 januari
    MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡

    16 januari

    MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡
    Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡
    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡
    Margarethd - 25 jaar - 1e kindje ♡

    17 januari

    Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡
    Dianne - 38 jaar- 2e kindje ♡

    18 januari

    Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡

    21 januari
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡
    Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡

    22 januari

    Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡

    23 januari

    Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡

    25 januari

    Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡

    26 januari
    Emsy - 31 jaar - 3e kindje ♡

    27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡
    EvaD- 29 jaar - 2de kindje

    28 januari

    Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡
    Jodie1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Jolien1991 - 29 jaar - 1ste kindje ♡

    31 januari
    Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡

    2 februari

    Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡

    ----------------------------------------------
    Afspraken


    30 november
    Jodie1988: Groeiecho

    1 december
    Bee80: Controle vk

    2 december
    Mammavantwee: Controle vk

    4 december
    Kikker85: controle vk + groeiecho

    8 december
    Margarethd: Controle vk + bevallingsplan
    bespreken
    Bee80: Groei-/liggingsecho

    16 december
    Mammavantwee: Controle vk + bevalling bespreken
    Jodie1988: overdracht van VK naar Gyn

    17 december
    MomK: Liggingsecho + controle vk

    18 december
    Kikker85: gesprek gyn + groei-echo zh
    ----------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (4) | verrassing (3)


    ✰Sterretjes✰
    MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82, EvaD

    ______Denkt---- het is
    Frieke: jongen --> jongen!
    Vindjelief: meisje
    Jodie1988: jongen --> jongen!
    Margarethd: meisje! —> jongen!
    Kikker85: jongen --> meisje
    Snoozey: jongen -> meisje
    MomK: Jongen - - > meisje
    Katsev: meisje + jongen
    Feyre: Jongen --> jongen!
    Amys01: jongen --> jongen!
    MinnieMouse94: meisje --> jongen!
    Bee80: meisje --> jongen
    EvaD: jongen -> jongen
    Gl0ria: Meisje -> Meisje
    Mammavantwee: Meisje
    Dianne : verassing
     
  2. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    JEETJE meiden, heb ik weer..
    We hebben vanavond eten besteld bij een (goed) restaurant. Ik had kippendijfilet spiezen besteld. Aangezien het kip was, heb ik er niet echt bij nagedacht om te zeggen over de zwangerschap. Ik was de kip aan het eten en zag daarna bij snijden dat de kippendijfilet nog wel wat roze was. Aangezien ik dacht dat volgensmij kippendijfilet altijd wel wat roze blijft heb ik het toch wel opgegeten. Het smaakt erg mals verder, maar ook dat is normaal bij kippendijfilet naar mijn mening?

    Je raad het wel: ik ben bang!
    En je raad het nog wel extra; mijn buik is wat aan het rommelen..

    Help?!:cry::cry::cry::cry:
     
  3. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Niemand??
     
  4. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Was het niet roze van de marinade? Kip die niet gaar is, kan voor jezelf niet goed zijn, je kán er beroerd van worden, maar voor de baby kan t geen kwaad. Het zou bij wijze van alleen gevaarlijk kunnen zijn als je zo’n voedselvergiftiging van krijgt dat je op punt van uitdrogen staat.
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Wat @Jodie1988 zegt.

    Kip wat niet gaar was had je nu ook al gemerkt denk ik, qua spugen en diarree!
    Als je het echt niet vertrouwd de verloskundige bellen, kunnen hun je altijd geruststellen!
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
  7. Amys01

    Amys01 Actief lid

    17 feb 2020
    137
    174
    43
    Vrouw
    Hoe is het hier verder met iedereen?
    Het is zo rustig :)

    Ik vind het in ieder geval rete snel gaan. Verlof heb ik over 3 weken en dan is het al bijna zover. Ergens heb ik zo’n gevoel dat de baby wat eerder gaat komen, waarom geen idee want het is mijn eerste :roflmao:

    Verder heb ik heel af en toe een kramp achtig gevoel, heel kort. Ik ben me hier dan ook meteen van bewust. Je hebt al die maanden helemaal geen buikpijn gehad of iets van gevoel daar. Tenminste ik en dan ineens krijg je af en toe kramp. Kan me voorstellen dat je op het einde dan hélemaal bij elke kramp denkt dat het gaat beginnen :eek:

    maargoed nog even genieten van de baby die ik al maar weinig voel bewegen:D
     
    margarethd, Kikker85, Bee80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ah dat zijn denk ik indalingsweeen! Dat kan heel goed met deze termijn! Ja ik vind t ook zo snel gaan. Zeker als straks de feestdagen komen. Die vliegen ook zo om.
     
  9. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Vandaag weer een groei echo gehad vanwege de suiker. Mannetje gelukkig nog steeds geen grote baby. Buikje mooi op termijn en andere meting ook allemaal tussen de 31+1 en 31+4. En vandaag ben ik ook 31+4. Gewicht werd geschat op 1747. Dus dat is keurig. Helemaal blij.
     
    margarethd, Kikker85, Emsy en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed, vanavond de kraamzorg langs geweest en alles doorgenomen. Wij hebben iemand die voor zichzelf werkt, en gelukkig iets minder streng is dan de wat grotere organisaties.

    Ook besloten om kv te gaan geven IPV bv. De andere 2 hebben wel allebei bv gehad. De oudste 6 maanden en de jongste 2 weken. Maar ik werd er echt niet gelukkig van. Dus ik hoop door nu de beslissing gelijk te nemen dat ik van alles wat meer kan genieten.
    Wat willen jullie gaan geven?

    @kramp heb ik ook af en toe, vooral als ik druk bezig ben geweest. Herken het van de andere 2 niet. Maar het is indd heel kort en dan zakt het alweer af.
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  11. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.853
    1.668
    113
    Vrouw
    Zo weer even bijgelezen.
    Hier is het kamertje bijna klaar op wat decoratie na.
    Heb alleen nog nieuwe hydrofiele doeken nodig en wat rompertjes en dan hebben we verder alles denk wel!

    Vluchttas ga ik in m'n verlof klaarmaken, nog maar 4 diensten werken! Volgend weekend laatste werkdag en dan ergens eind mei pas weer :D.
    Vandaag 32 weken, voelt weer als een mijlpaal.
    Geboortekaartjes zijn zo goed als af, zijn alleen nog niet uit de 2e jongensnaam.

    Wil graag weer thuis bevallen dus hoop dat het allemaal goed gaat.
    Heb wel heel veel harde buiken laatste dagen dus maar heel rustig aan gedaan. Wil eigenlijk het huis onder handen nemen maar dat gaat helaas zo niet. Nouja gezondheid van de kleine gaat voorop.
    Hij/ zij is echt mega druk. Denk wel het drukste van alle 3 in m'n buik. Sommige momenten zie je aan de buitenkant m'n buik echt alle kanten opgaan en z'n kontje heen en weer bewegen, vind de oudste ook heel grappig. Dus daar geniet ik heel erg van, tenzij ik wil slapen :cool:.

    Vorige week telefonische intake van de kraamzorg gehad. Wat zijn bij jullie nu de regels rondom corona? Hier zolang de kraamzorg fysiek in huis is geen bezoek. Vorige keer hadden we maar de helft van de uren omdat de kraamzorg moest dubbelen i.v.m. tekort aan personeel in de zomerperiode en dat ging eigenlijk echt prima. Dus mocht het weer zo goed gaan mogen we altijd kijken of we straks ook wat minder doen als we bezoek willen ontvangen.
     
    Kikker85 en Bee80 vinden dit leuk.
  12. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Hier was de intake ook telefonisch. Ik had gevraagd of ze een drukke periode verwachten. Het is wel druk, maar ze gaar er van uit de 49u gewoon te kunnen leveren. Hier zijn de regels idd ook geen bezoek, liever niet de oudste naar de kdv brengen en tijdens de controles, wanneer ze binnen 1,5 meter komt, het liefst beide een mondkapje op. Verder hoeven we dat niet. Ze doet het zelf wel. Ik vind het helemaal prima.
     
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Hier ook telefonische intake gehad vorige week. Hier wel wat minder steng. Hier mag wel bezoek, maar wel beperkt. En wij hoeven geen mondkapje op, zij wel.

    Vandaag controle gehad bij de vk en baby is eindelijk uit stuit gedraaid en ligt nu goed en al goed laag. :)
    En even om te zeuren: ik heb nu al enorm veel striae terwijl ik bij mijn dochter niks had:(
     
    margarethd en Kikker85 vinden dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    @Emsy Leuk het kamertje bijna klaar! Hier is het ook zo goed als af :)!

    Ik heb maandag de intake gehad van de kraamzorg, gelukkig is ze niet heel streng als ik hoor wat regels zijn bij de grotere organisaties. Kids mogen gewoon naar school/kdv, overdag mag er 1 vast iemand komen. Daar begin ik alleen niet aan, want dan moet ik onderscheid gaan maken. S avonds wel gewoon visite ontvangen, maar wel met mondkapje op raadde ze aan.
    Vind maar lastig, want geloof niet daar iedereen dat gaat doen. Sowieso nodigen wij alleen in de kraamweek de ouders/broers en zussen uit, daarna zien we wel weer ;)
     
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw

    Balen van de striae, ik had het bij de 2e ook aan het eind, maar ma de bevalling en toen m'n buik weer aardig terug in vorm was zag ik ze niet Meer.
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  16. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ik lees t terug maar bedoel dat zij de oudste niet naar het kdv brengt. Zou ze normaal anders wel doen. Hij mag best gaan als wij m brengen :thumup:
     
  17. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hier ook regelmatig last van kortdurende krampen. Beetje wee-achtig, dus denk voorweeen. Gelukkig wel weer snel weg ook. Verder merk ik het wel hoor, die laatste loodjes, pfff...

    Ik heb ook een telefonische intake gehad van de kraamzorg, maar ze heeft het niet over specifieke regels gehad. Ze willen denk ik ook even afwachten hoe het tegen die tijd ervoor staat met alle maatregelen. We zien het wel...
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  18. Snoozey

    Snoozey Bekend lid

    19 sep 2019
    512
    613
    93
    Hier gaat ook alles goed! Druk met de laatste loodjes op het werk, nog 9 dagen te gaan en vanaf maandag begint mijn vervanging, dus worden nog drukke weken.

    Verder gaat alles zijn gangetje. Intake met de kraamzorg gehad, krijgen een kraamverzorgster en een leerling over de vloer straks. Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Normaal wil ik altijd mijn hele huis opruimen als er visite komt ofzo

    En ook een goeie groeiecho met kleine meid mooi op het p56 lijntje.

    Nu alleen nog van die lijstjes met dingen die ik nog moet kopen of regelen of schoonmaken of doen, maar denk dat dat maar even moet wachten tot ik met verlof ben. Wil wel ergens tussen sint en kerst nog even naar de winkels maar liever niet nu het zo druk is overal.
     
    Bee80 en Kikker85 vinden dit leuk.
  19. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Heey Dames,

    Heb hier al een poosje niet gereageerd. Nogal een drukke periode gehad en weinig achter de laptop geweest. Met de baby gaat alles goed, hij is gelukkig niet te groot. Met de suikerwaardes gaat het ook nog steeds goed en is deze geen een keer te hoog geweest. Ik moet nog 3x per week een dag curve prikken, maar dit kan ik gelukkig zelf. Morgen weer een echo bij de gyn en dan gaan we kijken of ik terug mag naar de verloskundige of medisch blijf.

    Ons zoontje komt bij ons op de kamer en dat is nu allemaal af. Inmiddels ben ik qua spullen denk ik ook compleet, moet alleen voor mijzelf nog wat dingentjes hebben voor tijdens de bevalling en nog wat nieuwe voedingsbh's.

    Qua kraamhulp hebben wij gekozen voor maar 3 uur per dag, is voor ons de 3e en bij de meiden vond ik het niet zo fijn de hele dag iemand in huis haha. Daarnaast mag er ook geen bezoek komen dan dus 3 uur lijkt mij prima.

    Vieren jullie nog sinterklaas dit weekend?
     
    Kikker85 en margarethd vinden dit leuk.
  20. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ben ik ook weer! Haha

    Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen met ‘t vlees :roflmao: was echt niet leuk, maar rust is weer op aarde gekeerd gelukkig:rolleyes:

    Hier ook best wel beetje last van (volgens mij?) indalingsweeën of voorweeën. Beetje menstruatie achtige kramp gevoel echt waar je normaal ook je menstruatie voelt, helemaal beneden in je buik. Herkennen jullie dit gevoel?
    Ik ga dit weekend voor de laatste keer naar m’n schoonouders voor de bevalling, die op 2 uur reistijd verweg wonen. Vind ik dan toch best wel spannend moet ik je eerlijk zeggen, ook al ben ik dan “pas” 34 weken.. haha.

    Hier kamertje ook echt zo goed als af, puntjes op de i alleen nog :thumup:

    Heb zoveel zin in de bevalling, nog eventjes en dan is het alweer zover!
    Vandaag tevens m’n laatste ‘fysieke’ werkdag en dan ben ik officieel met zwangerschapsverlof! Heb een eigen bedrijf, dus zal komende weken nog wel wat vanuit huis blijven doen haha. Het bedrijf blijft wel open, dus vind het nog best lastig hoe een ondernemer dit eigenlijk moet doen qua zwangerschapsverlof. Even kijken wat voor mij het fijnst aanvoelt aankomende tijd. Wellicht nog meer onderneemsters hier??

    Nou dat was de update weer tot zover :D
     
    Emsy en Kikker85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina