Uitgerekend 16 - 28 Februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Opnaar3, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjb

    Sjb Lid

    13 jun 2021
    78
    130
    33
    Vrouw
    Fijnnnnn weer goede controles. Hier ook weer een goede controle gehad! Alles loopt helemaal volgens het boekje. Bloed was goed. Hartje van de kleine klopte mooi gemiddeld. Echt zo fijn!
     
    AKeizer, JosjeM, babynr4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Goede berichten zie ik voorbij komen!

    Ik mag morgen weer eens spieken bij de baby en even kijken of het nog steeds een 'hij' is.
    Intussen ook aan het aftellen tot de GUO, die gelukkig over 2 weken en een dag is. Vind het toch wel weer spannend.
     
    Sjb en Irmiee vinden dit leuk.
  3. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Hahaha zal je gebeuren he dat het nu toch ineens een meisje blijkt :D

    Blijft echt spannend ja die medische echos. Wij mogen de 27ste voor de 20 weken en ook dat vind ik mega spannend. Ben nog nooit zo onrusteloos en bezorgd zwanger geweest als deze keer.
    Maar begin nu wel steeds iets duidelijker de bewegingkjes te voelen. Dat scheelt!
    Volgende week starten met de zwangerschapsyoga, ook even mijn spieren weer wat laten doen :)
     
    Sjb, Irmiee en JosjeM vinden dit leuk.
  4. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Ik vind de 20weken echo ook per zwangerschap spannender worden. Nog 6 nachtjes en dan staat ie bij ons gepland.

    Ik voel de kleine nu trouwens echt meerdere keren per dag en af en toe als het een flinke schop is ook al aan de buitenkant. Merk dat ik me daardoor wel moeilijk kan concentreren op het werk. Ben in mijn hoofd echt veel met de kleine bezig.

    Ik blijf het trouwens bizar vinden hoe snel alles gaat. Over 1,5 week ben ik gewoon al op de helft. Afgelopen weekend 3 nieuwe autostoelen gekocht, dus de maxi cosi staat nu ook al klaar. Nu nog bedenken wat ik met het kamertje wil, want dat is nog een echte meisjeskamer nu.
     
    Irmiee en JosjeM vinden dit leuk.
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Haha nou inderdaad! Maar goed, meisjesspul hebben we nog veel. Ik ga er niet vanuit dat het ineens een meisje is, want zijn piemeltje en ballen waren pontificaal aanwezig tijdens de geslachtsecho:roflmao:

    Hier worden de bewegingen ook steeds duidelijker, maar vind het dan alsnog wel even fijn om af en toe met de doppler te luisteren naar het hartje. Het is ook spannend allemaal!
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Dat is gelukkig al bijna inderdaad! Wel fijn. Ik vind dat ik mijn GUO vrij laat heb, met 20+2 pas, maar het was druk in het Radboud.. Dus het is helaas niet anders.

    Ook al zo'n spanningsboog van 0 dus, dat herken ik wel.
     
  7. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik heb pas over 2 weken de 20 weken echo. Vind het maar lang duren hoor. Heb ook nauwelijks controles nu ik bij de gynaecoloog loop. Dus hoop dat het telefoontje vandaag positief is dat ik gewoon naar de verloskundige mag
     
  8. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Ik duim voor je. Kan me goed voorstellen dat je graag terug wil naar de vk. Dat is toch een stuk persoonlijker. Al vind ik sowieso dat er in deze periode van de zwangerschap altijd weinig controles zijn.
     
  9. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Nog meer dames trouwens ook al last van maagzuur? Bij de vorige zwangerschappen kwam dat pas na de 30 weken, maar ik heb er nu gewoon al 1,5 week last van. Ook weinig eetlust daardoor en dat ben ik niet gewend, want normaal kan ik altijd wel eten :D.
     
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Jammer genoeg wel.. vorige zwangerschap 'pas' vanaf 16 weken. Deze keer begon het al rond 10 weken en ik weet dat het nog gaat duren totdat de bevalling is geweest. Zit al een tijdje aan de rennies, maar zodra dit niet meer afdoende is, dan stap ik weer over op omeprazol.
     
  11. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @JosjeM dat zou wat wezen dat het opeens een meisje is haha wel fijn dat je morgen weer even kan spieken :)

    @Opnaar3 yep hier ook, ik word smorgens misselijk wakker nog steeds pff maar zeker 's avonds al tijdens het avond eten als ik te snel eet krijg ik het zuur..

    Bizar hé dat we bijna op de helft zijn, ik moet nog wachten tot 4 oktober voor de 20 weken echo ben dan 19+2 ben zo benieuwd naar het geslacht en of ik het vorige week goed gespot heb!
    Ik crave wel echt naar ongezond eten, snoep koekjes vettigheid iemand anders ook al een craving ontwikkeld?
    Ik voel de baby ook steeds regelmatiger maar de enige die het regelmatig aan de buitenkant mag voelen is E. zo bijzonder op mij of manlief reageert het niet in ieder geval niet zodanig dat je het aan de buitenkant voelt maar zodra E. haar hand op mijn buik legt word ze gelijk geschopt zij vind het natuurlijk helemaal geweldig dat haar broertje/zusje zo op haar reageert
    Jullie trouwens ook zo last van slecht slapen? Ik word sinds 5 dagen steeds wakker rond 4 uur en dan kom ik nauwelijks nog in slaap steeds ieder half uur wakker en om half 7 geef ik het dan maar op, maar zo zijn de dagen wel bizar lang probeer smiddags wel even te slapen maar dat werkt ook niet altijd.
     
  12. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Klopt alleen de laatste controle was met 14 weken. Morgen 3 weken geleden, over 2 weken pas weer een controle. Bij de verloskundige mocht ik tussendoor altijd extra komen, is toch net wat fijner
     
  13. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Dat is inderdaad heel veel tijd ertussen! Weet je hoe laat je ongeveer te horen krijgt of je terug mag naar de VK?
     
  14. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    In tegenstelling tot mijn eerdere bericht voel ik sinds vorige week vrijdag de kleine ineens heel duidelijk en iedere dag! Soms ook aan de buitenkant.

    Hier niet al te ongerust dit keer over de 20 weken echo aangezien we met 13 weken juist om deze reden toen op verzoek al een echo hebben gehad waar ze al veel lichamelijke afwijkingen enz konden uitsluiten. Volgende week zaterdag de 20 weken echo.

    Maagzuur, extreme last van gehad de vorige zwangerschappen, nu niet meer omdat ik een gastric bypass heb.
     
    Irmiee en JosjeM vinden dit leuk.
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Daar zit inderdaad best wat tijd tussen..
     
  16. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Spannend en leuk dat de eerste 20 weken echo's dichterbij komen!! Hier nog 2.5 week wachten..
    Voel wel regelmatig beweging nu in de buik, dat is wel superleuk :)

    @cravings: niet echt, voornamelijk dat ik naar zoetigheid grijp om de vieze smaak na eten tegen te gaan. Blijft wel duidelijk langer aanwezig dan bij mn zoontje. Het moet dus wel een meisje zijn :roflmao::roflmao:
     
  17. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik ben net gebeld, mag niet helemaal terug maar wel gedeelde zorg. Dus ik kan gewoon terug voor de standaard controles naar de verloskundige. Welke controles de gynaecoloog dan gaat doen krijg ik nog te horen. Maar oh wat fijn! Kan hier veel makkelijker bellen met de verloskundige en ze zijn bekend met m'n angsten. Met 36 weken moet ik wel volledig bij de gynaecoloog lopen, want ik ben tijdens mijn vorige bevalling zoveel bloed verloren dat een bloedtransfusie nodig was. En de 20 weken echo zal nog even in her ziekenhuis blijven. Maar voor nu erg blij met gewoon controles bij de verloskundige. Nu wachten tot ze belt om een afspraak te maken :D
     
    LSL, Irmiee en JosjeM vinden dit leuk.
  18. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Oh dat is super fijn! Ik heb ook gedeelde zorg standaard indd bij de VK ik heb enkel de 16 28 en 36 weken bij de gyn tenzij ze eerder noodzaak zien
     
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh super fijn!
     
  20. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ja ik moet dan de 20 weken nog bij de gynaecoloog en daarna nog 2 keer een afspraak daar, dan vanaf 36 weken volledig bij de gynaecoloog. Maar dat is nog wel te doen. Het ziekenhuis zit ook best ver weg en dat is ook wel een dingetje
     

Deel Deze Pagina