Ja het is echt heel veel momenteel haha. Maar goed, komen we ook wel weer door heen. Uiteindelijk hoop en denk ik ook wel dat mijn werkgever positief zal reageren, maar ik hik er nu nog een beetje tegen aan. Als ik het straks eenmaal vertelt heb is die 'last' in ieder geval van mijn schouders. We moeten nog wel het één en ander verbouwen inderdaad. Krijgen begin augustus de sleutel. We hebben tot eind oktober... Moet goed komen haha.
34 is toch een prima leeftijd. Maar kan me voorstellen dat je het wellicht eerder had gehoopt. Zeker gezien de mk vorig jaar. Gelukkig mag het nu weer zo zijn en op naar een mooie baby over 8 maanden!
Aaaah spannend ! Wat ga je verbouwen? Wij starten hopelijk in mei met onze verbouwing, die dan richting de bouwvak grotendeels klaar moet zijn. Wel fijn dat ik dan hopelijk in het najaar in een heerlijke woonkamer kan bankhangen (en er fatsoenlijke ruimte voor een box gaat zijn).
Ja tuurlijk! Onze oudste is 5 en de jongste is 1,5 jaar oud! Wij hebben trouwens allemaal jongens @Brittmuffin wat lastig met je nieuwe functie en het huis. Ik herken het wel een beetje. Wij hebben ook een nieuw huis gekocht. Dus zijn enorm druk. Project op mijn werk van 3 jaar heb ik net afgerond en bewust een nieuw project afgeslagen voor focus huis en gezin (we verhuizen naar ver). En nu ook de zwangerschap erbij (hopelijk als het goed blijft gaan). En dus ook nog het zoeken van een nieuwe baan in onze nieuwe woonomgeving. Maar nu ik zwanger ben verandert dat wel en heb ik het maar even on hold gezet. Wie wil nu een zwangere aannemen?!?!? Het is een bewuste keuze om even niet te werken en we kunnen het handelen en zijn er vanuit gegaan dat ik misschien een jaar niet werk.. Maar toch.. wel ingewikkeld nu zo. En ons huis moeten we ook nog verkopen! We wilden pas rond de zomer gaan verkopen maar vanwege de stijging rondom de hypotheekrente twijfelen we nu een beetje. Maar we geloven wel dat het beter is als ons huis er iets gezelliger uitziet (tuin in bloei enz) En we vinden het nu echt nog wat vroeg. We willen pas in december naar ons nieuwe huis namelijk... Ahja.. veel dingen die spelen hier dus haha! Druk druk druk. En vind het gewoon enorm spannend deze zwangerschap vanwege mijn miskraam in december. Dus mijn hoofd en hart zit nu bij de zwangerschap terwijl ik dus eigenlijk bezig moet met alles rondom ons nieuwe huis (nieuwbouw dus veel dingen moeten wordne geregeld!!!) en ons huidige huis. We can do it! <3
Ver weg verhuizen, dat klinkt helemaal heftig @Veertje22 en dan idd ook nog in een nieuwe omgeving op zoek naar werk.. fijn dat je dat on hold kan zetten
Ja als alles goed blijft gaan kijk ik denk gewoon na mijn verlof wel... Focus op kindjes en het nieuwe huis! We krijgen ook echt de sleutel in oktober. Maar ja als je 8 rondes bezig bent weet je het ook niet wanneer het raak is. We hoeven iig geen babykamertje hier meer te maken..
Wij willen ook gaan verbouwen, maar stellen het nog even uit. Ik denk over een jaar of 5/6. We hadden de kosten onderschat. Een spaarpot hebben we, maar is niet genoeg. En lenen bij de bank willen we ook niet. Hahaha dan maar even wachten. Net bloed geprikt bij de huisarts. Maandag krijg ik de uitslag en dan maakt ze een afspraak bij de gyn. Volgende week vakantie, dus ik ga een paar dagen naar mn ouders toe. Met de kids. Hopen op mooi weer!
Wat gaan jullie precies verbouwen? Waarom prikken ze precies bloed bij je? Wij hebben volgende week ook vakantie. Of naja, de oudste haha. Eentje gaat er logeren hier en een dagje uit zwemmen metoma en een dag vakantie BSO. Zo maken we er maar wat van
We hebben boven 5 slaapkamers. Beneden is de badkamer en dat vinden we niet handig. Dus de badkamer mag naar boven. 1 slaapkamer vervalt dan. Is ook prima, want die gebruiken we niet. Beneden waar nu de badkamer is, op die plek willen we de keuken uitbreiden. De keuken en badkamer liggen nu naast elkaar. Dus badkamer weg, keuken vergoten. De tuin willen we opnieuw laten aanleggen, nieuwe poort, dak van garage is ook niet 100%. Woonkamer heeft een rare vorm, dat willen we ook wat rechttrekken. Hier in België moet je eerst bloed prikken bij de huisarts. Soort bevestiging van de zwangerschap. En dan mag je een afspraak maken. De uitslag moet ik bij de 1ste afspraak ook laten zien. Ik heb ook een trage schildklier gehad in t verleden. Dus dat wordt ook gecheckt om de 3 maanden.
Er komt een aanbouw. Vloerverwarming moet aangelegd worden, nieuwe keuken+badkamer+toilet. En verder natuurlijk alle standaard zaken, nieuwe vloeren, schilderen/behangen. De mensen die er nu in wonen geven weinig om luxe en onderhoud dus er moet veel gebeuren. We laten een overkapping (hele tuin moet op de schop) en carport plaatsen, maar ik verwacht dat we dit volgend jaar pas gaan doen als alles goed blijft gaan met de zwangerschap. Dan wil ik in die 4 maanden verlof rust om me heen haha.
Jeetje, ook al zo veel tegelijkertijd! De hypotheek rente stijgt enorm. Denk dat deze ook nog hoger gaat stijgen. Zeker nu met de hele toesten Oekraïne/Rusland erbij. Alle prijzen vliegen de pan uit straks denk ik. Onze huidige woning is afgelopen maandag in de verkoop gegaan en we hebben nu 24 bezichtigingen staan. Dus dat de tuin niet in bloei is maakt voor kopers niks uit haha.
Haha nou ik denk dat t bij ons wel verschil kan maken, we wonen aan een drukke weg dus als de boompjes er dan voller bij staan ziet t er oprecht veel leuker uit. Maar het voornaamste is dat de meeste kopers hier (expacts) niet 11 maanden willen wachten op een sleutel. De makelaar adviseerde zelfs pas verkopen in september. Ah ja. Wonen jullie ook in zo’n gekke buurt? Hier is een ton overbieden standaard. Zelfs wel hoger dan dat pfft.
Dat is ook zo hoor! Wij hebben nu bewust aangegeven dat we willen wachten. In november gekocht en in augustus de sleutel. Wij zetten nu onze eigen woning te koop en in september dan eruit. Dat is ook nog best een termijn, maar beter dan de 11 maanden haha. Het is hier ook gekkenwerk op de markt, hoewel je wel ziet dat iets zakt nu (landelijk) omdat mensen gewoon niet meer bereid zijn om zoooo veel te overbieden. We hebben zelf geluk gehad met 80k overbieden. Dat gaan we voor onze woning niet krijgen haha, maar dat hoeft ook niet. Het is een starterswoning/kleine gezinswoning. Hoekhuis aan een rustige straat met een gi-gan-tische achtertuin. Die heb ik zelf 7 jaar geleden gekocht en vlak daarna leerde ik mijn vriend kennen haha. Bedrag waar het huis voor te koop staat is al ruim 150k meer. Dus we hopen nog op het overbieden tussen de 20 en 30k. Geen idee wat iemand voor een starterswoning neerlegt. Maar als ze dat bieden zitten we wel gebakken qua vakantiegeld de komende jaren incl. verbouwing voor het nieuwe huis.
Ja wij overwegen nu in de verkoop te gaan mei/juni, dan moet de koper 6 maanden op de sleutel wachten. Dat is nog acceptabel denken we, beetje zoals jullie nu hebben. September vinden we gewoon te lang wachten, dan hebben we al bijna de sleutel en de baby komt eraan.. op een gegeven moment wil je je huidige woning gewoon verkocht hebben. Hier in de stad is het nog steeds gekkenwerk qua overbieden. Soortgelijke huizen als die van ons staan te koop voor 635K en worden dan verkocht voor 795K.. Dit zijn dus gewoon tussenwoningen he.. BIZARRRRRRRR. De 2-kappers gaan hier zelfs voor over de miljoen weg. Onbetaalbaar dus daarom vertrekken wij maar haha, nee hoor, voorral vanwege de rust en meer ruimte Stad met kids is gewoon niet ideaal. Kan ze niet eens behoorlijk leren fietsen hier.. Wij hebben een tussenwoning van 145 m2 met een tuin van 5 bij 7 haha (tsja voor hier is dit normaal..) De verkoopprijs zal waarschijnlijk 350K boven onze aankoopprijs zijn en daar komt dan ook het overbieden nog bij. Bizar, bizar, bizar. We beseffen ons maar al te goed dat we er geluk mee hebben hoor. Op een goed moment gekocht 6 jaar geleden. Toch blijft het spannend hoor, of we echt het bedrag ervoor krijgen wat we dachten. Het nieuwe huis is ondanks dat het niet meer in de stad is, ook niet gratis ahem. Verre van Naar wat voor soort woning gaan jullie? Iets groter? OF wat is de reden van de verhuizing?
Lieve dames, een aantal jaar geleden zijn we gestopt met de besloten clubs op Zwangerschapspagina.nl. We vinden dat het forum voor iedereen toegankelijk moet zijn. Jullie clubje kan natuurlijk wel gewoon blijven bestaan, maar ik wil jullie vriendelijk verzoeken dat áls er iemand anders mee wil kletsen gewoon welkom is.
Hoi hoi, dat wist ik niet, excuus! Het clubje hier was vooral als plek bedoelt waar wij samen verder konden kletsen als zwangeren uit bovenstaand NOD groepje ipv een hele grote groep. Maar uiteraard als iemand anders wil meekletsen kan dat altijd natuurlijk We hopen het geheel alleen wat compacter te houden..
Pff meiden ik was zooo misselijk ineens op het werk vandaag.. echt zo’n naar beroerd gevoel bah.. ik lig nu gevloerd op de bank en m’n beide mannen zitten aan de patat maar ik heb geen trek ..
Oh wauw, wat een bizar hoge prijzen zeg!! Wij hebben dit huis gekocht voor 150k. Vrijstaand, garage, tuin, 5 slaapkamers, heel ruim. Wij wonen in BE, precies op de grens. Dus niet een grote stad ofzo. Maar jeetje, 600/700k?! Ik ben vandaag niet gaan sporten, omdat ik me niet goed voelde. Nog steeds niet eigenlijk. Ben heel moe. Mn rug doet nog steeds zeer. Geen eetlust, lichte misselijkheid en vandaag ook een keer duizelig geweest. Ik weet dat t erbij hoort, maar ik moet eraan wennen. Bij de vorige 2 nergens last van gehad. Vanaf 2e trimester begon t met overgeven en maagzuur. Maar dat was t dan ook. Dus dit is nieuw voor mij.