❤ Uitgerekend eind okt - begin nov 2022 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Veertje22, 24 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweedewondertjee

Tweedewondertjee Fanatiek lid

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    11:00 uur.. dus bijna :oops:

2. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    Goedemorgen dames! Zo, hadden wij even een rollercoaster weekend..

Zaterdag begon natuurlijk superleuk met de pakketjes. Zit je bij je schoonouders, staat je zwager nog op zijn gemak een broodje te eten in de tuin, en nog één, peukie erachteraan. Man, schiet op! Tranen natuurlijk en blijdschap, dus dat was al een goed begin.
    Toen naar mijn ouders. Mijn kleurenblinde vader keek totaal over het roze en blauw heen dus snapte het pas toen mijn moeder met tranen in haar ogen opstond. Hij had wel al weken lang overal ooievaars gezien zei hij <3 echt heel schattig. En mijn moeder had die dag allemaal babypakjes en schoentjes staan uitpakken (werkt in een sportkleding outlet) dus die had alweer zin om te gaan werken en dingen achter te leggen haha!

Gisterochtend was even een andere beleving... ik ben in het verleden al eens behandeld voor een ectropion (vruchtbaar weefsel buiten de baarmoedermond dat extreem snel bloed bij contact) en nu met de zwangerschap is alle doorbloeding helemaal op en top. Dus wij hadden na de gemeenschap ineens een bloedbad in bed. Tsjaa, dan kun je rationeel weten dat het geen miskraam is en 99% zeker gewoon wat geknapte bloedvaatjes, relaxt is anders.

's Middags ging ik met een stel andere hondenbaasjes wandelen, nu is ons teefje aan het begin van haar loopsheid. Even geprobeerd, ze bleef goed bij de roedel, liep niet weg. Tot ze verliefd werd op een labradoodle en er kneiterhard vandoor is gegaan! Uiteindelijk ontsnapt uit het omheinde losloopgebied, een 80km weg overgestoken en door een greppel naast de snelweg gaan struinen waar we haar uiteindelijk na ruim een uur gevonden hebben.

Jullie kunnen mijn opluchting voorstellen toen na deze drama zondag, vanmorgen goede hartactie werd bevestigd en een extra dag aan groei t.o.v. de echo vorige week dinsdag :D. Dus nu lopen we weer een dagje voor!

Voila86 en Veertje22 vinden dit leuk.
  3. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    @Voila86 helemaal logisch en heel erg herkenbaar die twijfel en onzekerheid! Zeker omdat je afmeet t.o.v. je vorige situatie. Het gaat zoveel opluchting geven als je daar voorbij bent! Nog heel even volhouden en vooral hier je hart luchten, daar zijn we voor :).

@Eep oei jij ook wat bloedverlies... rood is ook zo'n signaalkleur he, daar schiet je sowieso van in de stress! Ik duim voor je.

@Tweedewondertjee succes weer en heel veel plezier zometeen!

Tweedewondertjee vindt dit leuk.
  4. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Hi dames,

Hoe is het verder? Ik merk dat ik in de weekenden een beetje offline ben omdat ik dan veel met het gezin ben. Vandaag is weer mijn mamadag haha. Al is het bijlezen dan soms ook uitdagend haha #handenbindertjes.

@Voila86 vervelend dat je zo onzeker bent. Ik herken het van eerder. Ik heb ook een MK gehad met 7 weken. Maar heb gelukkig inmiddels veel echos' gehad en dat heeft de onzekerheid wel weggenomen. Tuurlijk stress ik hem nog wel als mijn misselijkheid/vermoeidheid ineens minder wordt, maarja, dat heeft denk iedereen. Probeer veel afleiding te zoeken. Hopelijjk geeft jou een echo straks bevestiging die je nodig hebt! Het is even lastig die weken tot we onze kleintjes mogen voelen! <3

@Brittmuffin jammer dat je geen echo krijgt! Maar wel leuk om weer even bezig te zijn met de zwangerschap. Is die intake dan bij de VK? Nee toch, je gaat daar toch weg?

@Tweedewondertjee succes zo ;) Ook met de zenuwen nog haha! Nog een klein halfuurtje!

Hier ben ik heel veel misselijkheid en moe. Al had ik gister wel weer een goede dag (en jja dat maakt mij ook onzeker haha). Net weer huisarts gebeld voor nieuwe kuur emesafene. Stiekem hoop ik dat het de laatste is want mijn VK zei ook dat de piek op 9 weken ligt.. dus wie weet..... Ben ook bijna jarig dus het zou wel fijn zijn om mijn taart met smaak op te kunnen eten haha! Ik had dus veel echo's in het begin maar moet nu gewoon 2,5 week wachten op de volgende. Heb ook bewust geen echo's meer gevraagd. Merkte dat door mijn echo's ik juist heel erg bezig was ermee omdat ik elke week aftelde. En nu omdat het ver weg is ben ik wat meer bezig met het hier en nu. Dus dat is ergens ook wel weer fijn. Dat ik word gedwongen om erop te vertrouwen! :)

5. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Woaaa wat een verhaal en een weekend inderdaaaaaad! Maar gelukkig goed nieuws vanochtend!!!! <3

Debsterr vindt dit leuk.
  6. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    @Veertje22 ah zo fijn om te horen dat je de rust begint te vinden. Die is je gegund, dan kan het genieten meer de boventoon gaan voeren! Hoe en wanneer gaan jullie de kindjes inlichten?

7. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Wij willen nog even de NIPT en de 13 weken echo afwachten voordat we het uberhaupt gaan delen :)

Ik loop dus ook constant in een oversized trui... :p

Voila86 en Debsterr vinden dit leuk.
  8. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    Hahaha, ik draag ineens alleen nog maar jurkjes zodat ik wat makkelijker kan verbergen :D.

Lastig hoor, das nog even flink op je kiezen bijten om niets te verklappen!

9. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja ik vind het zelf niet zo erg. Bij ons eerste kindje stond ik echt te springen en hebben we het vroeg gedeeld maar nu vind ik het heel fijner om het nog even voor onszelf te houden :) Eerder lastig met sociale dingen (wijn) en mijn "buikje" verbergen.

Debsterr vindt dit leuk.
  10. Voila86

Voila86 Actief lid

2 jan 2022
    151
    155
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Ik schiet qua emotie en angst echt van hot naar her, fijn dat ik hier dan mijn verhaal kwijt mag want ik blijf het lastig vinden dat ik het naast mijn partner nog met niemand kan delen. Ongeacht de uitslag van de echo gaan we wel onze ouders en broer en zus inlichten. Ik kan niet zo'n groot geheim zolang met me meedragen tegenover mijn familie :D.

@Tweedewondertjee hoe was het bij de VK?

Debsterr vindt dit leuk.
  11. Limi99

Limi99 Actief lid

5 jan 2022
    439
    365
    63
    Vrouw
    Poeeeeeh jeetje, wat een enerverend weekend. Gelukkig heb je deze week heerlijk mogen aftrappen met een prachtig kloppend hartje en een dagje vooruit. Die kleine is gewoon hartstikke goed aan het groeien in je buik <3.

Debsterr vindt dit leuk.
  12. Limi99

Limi99 Actief lid

5 jan 2022
    439
    365
    63
    Vrouw
    Hoe was jouw echo vanochtend? Weer een prachtig hartje mogen zien? :)

13. Limi99

Limi99 Actief lid

5 jan 2022
    439
    365
    63
    Vrouw
    Heeel begrijpelijk al die emoties! Soms moet je er ook gewoon maar even aan toegeven, het is gewoon enorm spannend allemaal. Helaas blijft dat ook nog even tot de termijnecho. Maar je bent gewoon alweer bijna 7 weken! Stapje bij beetje dichter bij wat meer zekerheid :).

Ik herken het hoor, vind het soms ook heel lastig om het nog niet te vertellen. Ik probeer niet al te veel met mensen te zijn, want dan is het alleen maar lastiger. Ben er in mijn hoofd ook gewoon constant mee bezig. Mijn ouders kondigde net ook aan dat zij een weekend weg willen gaan met de familie rondom de uitgerekende datum, omdat ze dan 35 jaar getrouwd zijn. Ook willen ze in de zomer een feestje geven omdat ze beiden 60 zijn geworden en (gedeeltelijk) met pensioen zijn gegaan. Ik kan nu al helemaal niet meer wachten om ze straks te vertellen dat ze ook nog eens voor het eerst opa en oma worden dit jaar en dat dit rond hun trouwdag zal zijn. En dan schiet ik weer bijna vol, wat een emoties door die hormonen.

Merk dat het mij wel goed doet om ook over dit soort dingen na te denken, dat verzacht de angst en onzekerheid. Hopelijk lukt het jou ook wat meer om het een plekje te geven als je de eerste echo hebt gehad :)

Voila86 en Debsterr vinden dit leuk.
  14. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    Aaaah bij jou ook voor het eerst opa en oma @Limi99 dat is extra leuk :D!

Limi99 vindt dit leuk.
  15. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Alles goed met de kleine beeb! Kloppend hartje en goed gegroeid, wordt nu geschat op 28 oktober terwijl ik zelf 31 oktober had ingeschat dus alweer iets verder gezet het kan nog veranderen maar ben vandaag 8+3

Bijgevoegde bestanden:

Voila86, Debsterr en Limi99 vinden dit leuk.
  16. Brittmuffin

Brittmuffin Bekend lid

10 aug 2021
    522
    610
    93
    Vrouw
    Prachtig nieuws! ❤️
    Hier zie je ook al een mooi baby’tje ontstaan❤️

17. Debsterr

Debsterr Actief lid

17 feb 2022
    355
    301
    63
    Vrouw
    Heel fijn nieuws <3!

18. Voila86

Voila86 Actief lid

2 jan 2022
    151
    155
    43
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws! Ook jouw beebje is alweer een heel kindje aan het worden!

19. Tweedewondertjee

22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Jaa bizar hoe snel dat gaat en ben alweer 3 dagen vooruit gezet ten opzichte van m’n “eigen berekening” maar dat kan met de termijnecho met 10 weken wel weer iets veranderen

Voila86 vindt dit leuk.
  20. Brittmuffin

Brittmuffin Bekend lid

10 aug 2021
    522
    610
    93
    Vrouw
    Vind het ook heel jammer dat we geen echo krijgen, maarja. Dat wisten we oo voorhand haha.
    Intake is wel bij de vk. Zij komen na de geboorte natuurlijk weer langs dus je moet wel ‘ingeschreven’ staan. Zij sturen de intake door naar het ziekenhuis. Hopelijk mogen we hier volgende week al naar toe, maar nog niks van gehoord!

balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Bijna voorbij de piek en dan wordt het hopelijk beter. ❤️
    Gewoon vertrouwen hebben. Zit helemaal goed❤️

Deel Deze Pagina