Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik vind het erg jammer dat sommige vk zo uitgaan van een gemiddelde.
    En blij ben dat de mijne dat niet doet.

    Ik heb 3 kleintjes gehad Tot nu toe. Alledrie onder de 50 cm en qua gewicht, 2810, 3500 en 3200 gram.

    Ik maak me dan ook totaal niet druk over dat soort dingen.
    Mocht er nu ineens een 8 ponder komen zou ik me juist zorgen maken....
     
  2. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Bij mij lag het wat anders, ik ben doorgestuurd voor een guo omdat haar hoofdje te klein is. De guo was goed, aanleg van de hersenen is normaal. Nu hebben mijn beide andere kindjes ook een klein hoofdje. Oudste was ook een indicatie voor een guo, mijn middelste viel elke keer net binnen de curve nog. Ik krijg ivm haar hoofdje nog wel een extra echo met 36 weken, maar dat is puur ter monitoring. Maar dat doet wel wat met het geschatte gewicht dus.
    Over het totale kindje is met geen woord gerept over dat ze klein zou zijn. Mijn andere kindjes waren ook niet heel klein. 3600 gr bij 41+5 en 3420 gr bij 38+6.
    Goed dat ze het in de gaten houden. Is het erg afwijkend tov de 20 weken echo? Bij mij was ons kindje toen al iets kleiner dan gemiddeld.
     
  3. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    #2503 brusje, 13 dec 2019
    Laatst bewerkt: 13 dec 2019
    Hoofdje gemiddeld, maar wel de stomme opmerking dat het smal was. Ja dat weet ik, hebben al mijn kindjes.
    Buikje was gemiddeld, nu iets groter?? Ze had het over een suiker buikje en ik moest een dagcrurve, suikerwater ga ik niet drinken, ik heb geen diabetes. Ik heb al geprikt en dat was prima, zoals verwacht. Ps al mijn kindjes hebben dikke buikjes. De kleintjes en de grote.
    Femur lengte was te kort, binnen de curve en nu weer te kort. Ik heb ook kindjes met korte benen gekregen en daar is noooooit geen woord over gezegd, behalve korte beentjes. Nu is het een dramtisch geval, zo doen ze het over komen.
    Maar dat is niet de reden voor die "spoed" echo.
    Ik heb polyhydramnion, teveel vruchtwater dus. Een zwembad. Kindje is met 40 wekem nog net geen 6 pond geschat, maar dat was met de 20 weken echo ook zo. Dus ik denk dat het prima groeit op zn eigen lijntje.
    En voor het vruchtwater moet je wel naar de gyn ivm bloedverlies tijdens de bevalling. Ik ben dus medisch. Maar dit heb ik dus met alle kindjes.

    Snap je nu waarom ik geen zin heb in verhalen die je onzeker gaan maken voor waarschijnlijk niks..

    Ps grote buikjes is een teken van dat het kindje niks te kort komt.
     
  4. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ja, jij hebt je portie ervaring ook al wel gehad. Jouw kindje is precies tegenovergesteld aan de mijne. Mijn kindje heeft een klein hoofd, klein buikje en mega benen.
    Doe wat goed voor jou voelt!
     
  5. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat is precies wat ik ook bedoel inderdaad.

    Als al je kindjes zo zijn dan kloppen voor jou de statistieken niet.

    Ik heb gemiddeld een mega buik en daar komt dan vervolgens een klein babytje uit met 1x zelfs amper vruchtwater.
    Gelukkig maakt mijn vk zich daar niet druk over, dus ikke ook niet.

    Ik ben net naar de winkel en terug gelopen (lees 350 meter en weer terug).
    En ik zit voor pampus op de bank o_O:roflmao::roflmao::roflmao:
     
  6. Kanarie1988

    Kanarie1988 Actief lid

    28 jul 2016
    447
    508
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gisteren opnieuw een echo gehad. Baby’tje geschat op 1931g. Mooi op schema om een iets groter dan gemiddeld mannetje te worden.
    Zolang hij op dezelfde lijn blijft groeien ben ik allang blij, klein of groot ... :p
     
    HHJ en 2de leg vinden dit leuk.
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Zo de babyhoek in onze slaapkamer is klaar.
    De laatjes zijn ook al aardig gevuld. Al heb ik nog wel wat te doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MamaSelina, Kanarie1988 en Marlau vinden dit leuk.
  8. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ting86, Kanarie1988, Mirremuis en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    O wat leuk! Wat hadden ze voor je in petto? :)
     
  10. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Ah ze hadden alles lekker rustig gehouden dus kletspraat gedaan allemaal vragen stellen aan elkaar, cadeaus lekker eten ♡
     
    HHJ, Kaaskoekje en 2de leg vinden dit leuk.
  11. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ga zometeen een drager ophalen via mp voor manlief.
    Was nog best lastig. We hebben al veel ervaring, dus weten welke we niet fijn vinden zitten. En hij wilde een niet te drukke print.

    Ik ga met doeken dragen, dus zal hem amper gebruiken.

    Ik ga hem onder de boom leggen. Ben echt benieuwd wat hij ervan gaat vinden. Er zit ook een bijpassend vest bij, maar denk dat ik die vooral zal dragen (matchen we ook nog:roflmao::roflmao:).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Want2beAmom vindt dit leuk.
  12. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh die ziet er leuk uit! Ik ga me binnenkort ook even verdiepen in welke ik wil
     
    2de leg vindt dit leuk.
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier alweer 33 weken!:D nog 1 weekje tot verlof, heerlijk.

    Vanmorgen een uurtje baantjes getrokken in het zwembad en net lekker snackje op. Het wordt hier een relaxte zondag:thumup:
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  14. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)

    Oh heerlijk. Ik moet nog 2 weken (5 werkdagen). Maar merk dat ik er echt tegenop zie om nog naar kantoor te gaan.
    Ik kan weinig meer doen, behalve echte problemen proberen te fiksen.
    Maar die hebben weer tijd nodig en die heb ik dus juist weer niet.
     
  15. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik moet nog 1,5 week (5 dagen van 6 uur en 1 van 4 uur). Maar ben echt klaar met m'n werk, ik wil lekker thuis zijn en lekker met de babykamer bezig zijn....
     
    2de leg vindt dit leuk.
  16. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik moet nog een weekje. 3 halve dagen, heerlijk! Kijk zo uit naar m’n verlof!
     
    2de leg vindt dit leuk.
  17. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ook 3 dagen van 6 uur, dan nog eentje van 5 en de laatste weer 6.

    Maar wil nog zoveel doen thuis. Vooral lekker nesteldrang dingetjes; schoonmaken en opruimen.
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  18. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    We zijn er dus bijna! Lekker gevoel. Iedereen zet hem op met de laatste loodjes op werk!

    Hier 33 weken. Begint nu een beetje op te schieten. Ben zo benieuwd wanneer onze baby's komen.
    Bij de vk was vandaag ook alles goed. Ik word nu overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik daar moet bevallen. Dus hoofdstuk vk is afgesloten. Gek idee, misschien kan daar de nacontrole, maar anders kom ik er nooit meer.
     
  19. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ik heb vrijdag mijn laatste dag.. ik denk dat ik lekker gebak mee neem en samen met de bewoners koffie drinken.. ze leven allemaal zo mee, wel erg leuk om te zien!

    Volgende week woensdag heb ik ook de laatste controle bij de vk en daarna volgende afspraken in het ziekenhuis.. waarom ben jij medisch @Marlau ? Ook vanwege een vorige keizersnede?
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  20. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ja klopt! Mijn jongste lag in stuit en toen gekozen voor een keizersnede. Deze baby ligt gelukkig goed, dus als alles goed verloopt verder beval ik gewoon.
    Jij ook ivm een kz? En krijg je dan weer een kz?
     

Deel Deze Pagina