Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMomx

    xMomx Actief lid

    27 mrt 2022
    206
    243
    43
    Vrouw

    Oh das snel! Ik dinsdagochtend geprikt. Hoop het maandag of dinsdag te horen!
     
  2. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    Maandag de termijnecho en dan als het goed is 12 weken.
    Dan krijg ik ook het formulier van de nipt mee. Als ik meteen betaal; kan ik dan voor dezelfde dag al een afspraak maken denken jullie?
    (Dan moet ik al bloed laten prikken voor de verloskundige)
     
    Jazz83 vindt dit leuk.
  3. Jazz83

    Jazz83 Bekend lid

    15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    #783 Jazz83, 2 jul 2022
    Laatst bewerkt: 2 jul 2022
    Denk dat het erg afhankelijk is van de locatie waar je bloed laat afnemen. Ik doe het in het ziekenhuis en daar kun je zonder afspraak (laaaaang wachten) of met afspraak bloed laten afnemen. Via deze link https://www.niptbetalen.nl/ kun je betalen. Volgens mij krijg je snel een betalingsbewijs. Maar dat weten de dames die het net betaald hebben vast en zeker te vertellen.
     
    marijtje85 vindt dit leuk.
  4. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Je krijgt zodra je betaald hebt direct het betaalbewijs in je scherm en via de mail.

    Wanneer je het formulier van je vk hebt gekregen, kan je met de gegevens van dat formulier je betaling doen. Als je het formulier maandag zeker krijgt kan je gewoon voor die dag een afspraak maken.
     
    marijtje85 en Jazz83 vinden dit leuk.
  5. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Krijgen jullie ook van die ‘ goed bedoelde ‘ adviezen in je omgeving? Mijn beste vriendin heeft al 2 kinderen en gister waren we weer eens samen lunchen. Heel de tijd was ze bezig over hoe duur kinderen zijn, dat ik al opvang moet regelen, hoe ik denk het te gaan doen met mijn werk, dat ik pas over 2 weken ‘veilig’ ben, waarom ik alles nieuw wil kopen, dat is onzin. Ik was er eigenlijk helemaal klaar mee en zei dat ik zelf wel alles ga ondervinden.. maar ik irriteer mezelf hier zo erg aan.
     
  6. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Het maakt eigenlijk niet uit of je een baby, een puppy, een aquarium of een nieuwe badkamer krijgt. Iedereen weet ALLES beter. En ik spreek voor bovengenoemde voorbeelden uit ervaring :confused: Het is vreselijk irritant, maar (waarschijnlijk) ook goed bedoeld. Belangrijkste wat ik je mee wil geven is luister naar je eigen gevoel. Dat is namelijk altijd goed. En geef de adviesgevers terug dat je het eerst zelf gaat ervaren, maar mocht je er niet uitkomen dat je dan zeker nog is bij ze zal komen.
     
    maansneeuw vindt dit leuk.
  7. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik heb al de hele dag kleine beetjes bruinverlies.
    Het is niet veel en waarschijnlijk is 't niets, maar merk dat ik me er toch niet lekker bij voel.
     
  8. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Begrijp ik goed dat je sowieso al een afspraak voor bloed prikken hebt staan? Is dat in het ziekenhuis? Check even of je daar ook voor nipt kan laten prikken, dat kan niet overal. Als het kan, dan kan je waarschijnlijk in dezelfde afspraak ook de NIPT laten prikken. Ik zou wel even bellen. Ik moest in het ziekenhuis ook een afspraak maken, dus ik zou wel alvast een afspraak inplannen. Het kan zeker op dezelfde dag, ken meer mensen die dat doen.

    @Pattyx het is mijn derde, dus met de adviezen valt het mee. Ik krijg wel de hele tijd reacties als "wauw een derde, dat is wel echt even wat anders", alsof je dan opeens een enorm gezin hebt. Grappig hoe die blik verandert is. Ik was een van de eerste in mijn omgeving met kinderen dus heb het ook niet enorm meegemaakt.

    Ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ouder je kennis wel delen, want ja, je moet echt wel de opvang nu regelen (zelfs voor een broertje of zusje was nu pas in juni op beide dagen plek ipv in mei, voor nieuwe kinderen is er bij ons überhaupt geen plek). Maar tegelijk is het natuurlijk jouw leven. Ik denk dat ze het niet willen opdringen, maar je gaat gewoon al snel over je eigen ervaringen praten haha. Maar ik zou het je vriendin vooral vertellen, dat je het liever zelf wil uitzoeken en wel met vragen komt als je ergens mee zit.

    @Nixter ik Snap dat je je zorgen maakt, je kan altijd je verloskundige even bellen natuurlijk. Heb je snel weer een echo?

    Hier ook "leuk" nieuws, mijn partner heeft positief getest op corona vandaag. Zelf gelukkig nog nergens last van een de kinderen ook negatief. Ik heb alleen woensdag de 13 weken echo gepland staan en weet nu niet of ik hem moet verzetten of niet. Als zijn klachten maandag/dinsdag over zijn dan mag hij in principe woensdag weer mee. En ik moet natuurlijk niet positief testen de komende dagen. Ik denk dat ik even aankijk hoe het maandag zit, maar twijfel of ik alleen zal gaan als hij niet op tijd opknap of dat ik het dan ook zal verplaatsen.
     
  9. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    Bedankt allemaal!
    heb inderdaad al een afspraak voor bloed prikken staan, en de nipt prikken ze ook op die locatie.
     
  10. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Kan mij goed voorstellen dat het je niet lekker zit. Hoe is het nu?
     
  11. JEKplus1

    JEKplus1 Actief lid

    20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Bruinverlies zou al ouder zijn en in theorie niet veel spannends. Maar ik kan me voorstellen dat je het juist erg spannend vindt nu. Hier na 2 keer rood bloedverlies alsnog een goede termijnecho. Gelukkig zegt het niet altijd iets.
     
  12. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik heb gisterenavond en vanmorgen niets meer gezien, dus ga ervanuit dat het goed zit.
    Donderdag heb ik weer een echo, dus nog even wachten..
    Maar je kunt er toch niets aan doen, behalve afwachten.

    Dankjulliewel :)
     
  13. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Ik keek net eens goed in de spiegel in de badkamer (goed licht) en heb overal in mijn gezicht wat lijkt op kleine bloeduitstortingen. Vooral rond mijn mond, kin en de huid die overloopt van kin naar hals. Rond mijn ogen en mijn wangen. Dacht even aan zwangerschapsmasker maar ben amper in de zon geweest gisteren en had me goed ingesmeerd. Het is geen pigment. Het zijn rode puntjes. Jeuken niet, irriteert niet. Geen bultjes.
    Is dit een zwangerschaps “ding”?
     
  14. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Zijn het spinnekopjes? Dat kan met d'r zwangerschap te maken hebben, heeft te maken met een betere doorbloeding.
    Ik had het bij onze dochter in mijn hals.
     
  15. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Zijn jullie ook zo dramatisch met afspraken?
    Ik plan echt allemaal dingen op dagen die niet kunnen, omdat ik de gewone standaard dingen (bijvoorbeeld wanneer onze zoon daar de PSZ gaat, of de dag dat ons oppaskindje komt) gewoon vergeet. Normaal zotten ze standaard in het systeem..maar nu, gewoon niet. Ik plan gerust iets met zoon terwijl hij dan eigenlijk naar de PSZ moet. Of maakte een afspraak om met m'n man weg te gaan, terwijl ons oppaskindje dan komt.
    Ik blijf afspraken verzetten en doen...
    Chaos!
     
  16. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Het ziet er zo uit. Dacht even aan acne maar je voelt er niks van.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    @Pattyx het is mijn derde en nog bijna niemand weet dat ik zwanger ben, dus nog geen adviezen gehad. Maar ik weet wel dat dat inderdaad bij mijn eerste was. Niet eens alleen goede adviezen maar ook van die opmerkingen als: straks gaat dat niet meer hoor, of: die eerste weken zijn echt loodzwaar! Heel vervelend vond ik dat. En daarbij: onze oudste was echt een droombaan, dus we konden nog alles doen wat we daarvoor deden.
    @Nixter vervelend dat bloedverlies. Gelukkig is het nu weg.
    @Finca wat akelig die uitslag. Hopelijk is het snel weer weg. Ik herken het niet.
     
    Finca vindt dit leuk.
  18. Moeve

    Moeve Lid

    13 mei 2022
    74
    75
    18
    O, super vervelend zeg! Ik heb het niet perse met afspraken maken, maar vergeet wel veel.. vooral woorden! :eek: Zó moeilijk om daar op te komen haha.. Ik hoop dat het beter voor je wordt gedurende de weken.
     
  19. Moeve

    Moeve Lid

    13 mei 2022
    74
    75
    18
    Gelukkig nu (nog) niet, maar bij de eerste was dat wel continue het geval. Als ik naar de oma’s had geluisterd, had ik alleen maat 62 in huis gehad. ‘Ja, dank je’ en dan het andere oor weer uit is vaak het effectiefst. Vervelend blijft het wel!
     
  20. Moeve

    Moeve Lid

    13 mei 2022
    74
    75
    18
    De laatste weken merk ik bij veel inspanning dat mijn buik zwaar voelt/een beetje gaat trekken. Herkent iemand dit? Misschien de banden? Het voelt niet echt fijn en het lijkt zo vroeg om nu al een ‘zware’ buik te hebben.
     

Deel Deze Pagina