Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Welkom!

    Zoals ik uit je verhaal opmaak is het bij jullie niet gemakkelijk geweest? Wat fijn dat je nu zwanger bent! Is het idee al een beetje geland?

    Ik ben alleen erg moe, krampen en opgezette buik, totaal geen eetlust en een beetje prikkelig.
    Of nou ja, beetje.. volgens mijn vriend ENORM. Maar ja, dat ligt niet aan mij maar aan de rest van de wereld. :roflmao:
     
    Wishfull123 vindt dit leuk.
  2. sophiejacoba

    sophiejacoba Actief lid

    29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 30 september 2023♡

    15 september
    Castientje - 35 jr - 1e kindje
    16 september

    17 september

    18 september
    Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje

    19 september

    20 september

    21 september

    22 september
    Jootje - 32 jaar - 1e kindje

    23 september

    24 september

    25 september

    Sophiejacoba - 27 jaar -3e kindje
    26 september

    27 september

    28 september

    29 september

    30 september


    Afspraken:
    Januari
    27-1 Wishfull123 - eerste echo
    27-1 Castientje - eerste echo
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'
    [/QUOTE]
     
  3. sophiejacoba

    sophiejacoba Actief lid

    29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal! Na 6 rondes kom ik mij hier ook melden. Ik heb al 2 kindjes van 5 en 3 dus die hebben me gelukkig afgelopen maanden goed bezig gehouden.
    Merk wel dat ik al een paar keer goed misselijk ben geweest. Bij de 2e kwamen de symptomen ook al veel eerder dan bij de 1e zwangerschap. Dus ik ben benieuwd.
     
    Polly8917, Jootje91 en Wishfull123 vinden dit leuk.
  4. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Welkom wat leuk dat je hier mee komt kletsen!
     
    sophiejacoba vindt dit leuk.
  5. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Ik heb pas 15 februari een echo bij de verloskundige. Wat onmenselijk zeg! :eek: had al eerder gehoopt. Vooral omdat ik merk dat ik best bang ben voor een miskraam. De angst om te verliezen waar wij 2 jaar voor bezig zijn geweest. Heb vandaag voor het eerst getest sinds afgelopen maandag of dinsdag en mijn test knalt er af. Dus op zich geen enkele reden maar toch..


    Hoe gaat het met de rest? @Wishfull123 kun jij een beetje ontspannen of toch lastig?
     
  6. sophiejacoba

    sophiejacoba Actief lid

    29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Dat duurt lang!
    Ondanks dat het mijn 3e zwangerschap is ben ik hier ook erg onzeker. Vooral omdat de misselijkheid en pijnlijke borsten vandaag veel minder aanwezig zijn. Ik ken dat wel van mijn andere zwangerschappen, dat de symptomen de enige dag heftiger zijn dan de andere dag, maar toch.. onzekerheid werd bij mij pas minder zodra ik de babys kon voelen.
     
  7. Castientje

    Castientje Actief lid

    13 jan 2023
    130
    105
    43
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat de buikkrampjes erbij horen.

    @sophiejacoba Welkom! Leuk dat je de 3e krijgt. Hopelijk valt het mee met symptomen, ondanks dat het eerder start dan je gewend bent. Lijkt me pittig met 2 kleine kinderen.

    @Wishfull123 Ik krijg inderdaad de eerste vroege echo in het ziekenhuis. Jij ook denk ik? Ik las dat jullie al lange tijd onderweg zijn en dat het helaas 2x is misgegaan. Ik snap dat je dan pas gerust bent na de 13 weken echo. Hopelijk verloopt dit keer alles voorspoedig!

    @Jootje91 Het was inderdaad niet makkelijk.. Afgelopen zomer te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang zal komen. Even leek onze droom onbereikbaar, maar gelukkig werd ons nog wel IVF aangeboden ondanks dat ik niet de beste uitgangspositie had daarvoor. Kan daarom nog steeds niet echt geloven dat ik eindelijk zwanger ben en zie daarom erg uit naar de 1e echo ter bevestiging.
    Fijn dat jij nu ook zwanger bent na zo lang proberen! Ik snap je onzekerheid en angst om het te verliezen helemaal, ik voel hetzelfde. Eerste echo 15 februari voelt dan heel ver weg.
     
    Jootje91 en Wishfull123 vinden dit leuk.
  8. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    @Jootje91 jemig dat duurt echt nog wel een tijd zeg! Hoever ben je dan op 15 januari? Kun je niet ergens bij een echocentrum een vroegere echo laten maken? :| snap dat je dat nog erg lang wachten vindt en graag wilt weten of het goed zit. Heb je dat niet aangegeven bij de verloskundige? Misschien dat je dan eerder mag komen?

    Ik merk dat ik het nu stap voor stap probeer te bekijken en nog niet zo durf te geloven dat het deze keer wel goed zal gaan. Twijfel over mn symptomen die gisteren en vandaag weer wat minder lijken, nog wel hele gevoelige tepels maar minder opgeblazen.
    Gisteren getest en toen was de test mooi opgelopen, maar nu ze allemaal droog zijn zag ik vanmorgen amper oploop. Terwijl er toch 3 dagen tussen zat. Maar de kv5 zijn ook geen geweldige testen meer. Ga nu niet meer testen en proberen dat los te laten, alleen nog een cb woensdag (daar zou dan wel 3+ op moeten staan).
    Ik merk dat ik wat afstand probeer te bewaren, uit zelfbescherming. Ga nog niet gluren naar babykleding, namen en dergelijke, stukje zelfbescherming.
    Morgen 5 weken, ik hoop dat de komende weken echt heel snel gaan.

    @sophiejacoba stelt mij wel gerust dat de symptomen bij jou ook wisselen ;)
    Lijkt mij heel fijn die bevestiging te krijgen doordat je de kleine over een tijdje kunt voelen ❤

    @Castientje ja klopt ook in het ziekenhuis, we mogen op dezelfde dag:D jij gaat dus ook niet zo vroeg, je bent dan ook al ruim 7 weken toch?
    Wat een heftig bericht dat je in de vervroegde overgang bent en je niet de beste uitgangspositie had voor IVF, gelukkig heeft dit toch goed uitgepakt.
    Betekent dat ook dat jullie nu nog cryo's over hebben?
     
  9. Castientje

    Castientje Actief lid

    13 jan 2023
    130
    105
    43
    Vrouw
    @Wishfull123 Ik ben precies 7 weken op de dag van eerste echo. Dacht dat het vroeger dan gebruikelijk was?
    Ik ben nog niet daadwerkelijk in de overgang (menstrueerde nog regelmatig en vandaar dat IVF nog kon) maar zit er wel tegenaan. Moest zo spoedig mogelijk met IVF starten na de diagnose. We hebben nu nog 2 cryo’s over.
    Ik heb gisteren en vandaag ook minder symptomen. Bijna geen kraampjes meer en opgeblazen gevoel is ook minder. Misschien hoort het er gewoon bij maar word er zelf ook onzeker van hoor.

    Vw.b. je testen, eigenlijk mag je na afleestijd niet meer kijken toch? Mijn eerste streepje was zelfs bijna verdwenen door de hoeveelheid urine na 8 uur, dus minder betrouwbaar om die lijntjes daarna naast elkaar te leggen lijkt me. Ik heb er steeds na 5 min foto van gemaakt en heb de testen opgeborgen. Laatste test was van clearblue en gaf 2-3 weken aan, daarna niet meer getest. Hopelijk vliegen voor jou de komende weken ook voorbij en kun je het tot die tijd een beetje los laten. Lastig hè.
     
  10. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Op 15 februari zou ik dan rond de 8.5 week zitten denk ik? Volgens mijn berekening 4 dagen na jou als uitgerekende datum. Ik heb verschillende berekeningen ingevuld maar overal komt er wat anders uit. Van 21 sept tot 24 sept. Ik laat me verrassen! Probeer me daarom neer te leggen bij de echo in februari en hopen dat we dan een mooi kloppend hartje zien.

    Omdat jij begon over testen dacht ik, oh moet ik nog doortesten? Dus ik heb vandaag getest zoals ik zei. Zie de foto hieronder. Maar donkerder kan niet toch?

    @Wishfull123
    Mag ik vragen waarom je nog test?
    Maak je jezelf daar niet extra onzeker mee?
    Hoe moeilijk het ook is, je hebt positief getest! En op een gegeven moment kan de test toch niet meer donkerder worden denk ik en heb ook ergens gelezen dag er zoveel hcg kan zijn dat je test juist dan weer lichter uitslaat. Misschien is dat bij jou ook zo!

    Ik begrijp dat je nu nog niet durft te genieten. Door onder meer jouw geschiedenis vind ik het ook heel lastig. Ik wil je vanaf hier moed geven en vertrouwen in een mooie toekomst met een hele dikke knuffel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Soms worden er wel echt vroege echo's gemaakt rond de 6 weken, maar goed stel dat je net te vroeg bent om het hartje te zien kloppen... Krijg je daar weer stress van. Zo rond het termijn van 6,5 -8 weken is natuurlijk gewoon prima. Daarna duurt het wachten op de volgende echo weer lang :roflmao:

    Je had qua testen wel een goeie aanpak zo te lezen. Ik heb t bij eerdere zwangerschappen ook zo gedaan en nooit twijfel gehad over de oploop. Probeer het ook maar los te laten, oploop zegt ook niet alles en toen de test nog niet opgedroogd was, was de test wel donkerder.
     
  12. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Dank je wel, lief;)
    Hele mooie test! Jouw test is echt wel een stuk donkerder dan die van mij :| en je bent 4 dagen korter zwanger. Maar kan ook weer per persoon wisselen. Bij mij zijn ze opgelopen, maar geen knallers gehad. Ik had die testen nog en wilde zeker weten dat ze oplopen. Heb een paar maanden geleden ook een biochemische zwangerschap gehad.
    Maar nu alleen die cb nog, ga geen nieuwe testen meer halen want het geeft geen garanties en maakt inderdaad alleen maar onzekerder.

    Apart dat je op verschillende uitgerekende datums uitkomt, maar ook daar geeft de echo straks wel uitsluitsel over:thumup:
    Het is zeker niet de bedoeling om met mijn onzekerheid jullie ook ongerust te maken btw. Daar had ik er nog niet bij stil gestaan:|
    Positive vibes vanaf nu;)
     
  13. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Nee joh! Je maakt mij helemaal niet ongerust! Deel juist waar je mee zit, daarom schrijven we hier! Bedoelde meer dat ik nog niet echt happy durf te zijn omdat ik bij anderen zie dat het niet altijd goed gaat.

    Hoe gaat het met de rest van de dames hier? Iedereen nog fris en fruitig?

    Ik totaal niet. Slaap al een week amper 4 uur per nacht. Ben zo moe dat ik sloom ben, wazig zie en wel kan huilen dat ik de hele week moet werken. Zie gewoon niet voor mij hoe ik dat door moet komen. :cry:
     
    Wishfull123 vindt dit leuk.
  14. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Joh wat rot dat je zo slecht slaapt! Als het echt niet gaat dan zou ik overwegen mij een dagje ziek te melden om bij te slapen. Vervelend zeg...
     
  15. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.034
    852
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 - 30 september 2023♡

    15 september
    Castientje - 35 jr - 1e kindje
    16 september

    17 september

    18 september
    Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje

    19 september

    20 september

    21 september

    22 september
    Jootje - 32 jaar - 1e kindje

    23 september

    24 september

    25 september

    Sophiejacoba - 27 jaar -3e kindje
    26 september

    27 september

    28 september

    29 september

    30 september

    xRMC - 25 jaar - 1e kindje.

    Afspraken:
    Januari
    27-1 Wishfull123 - eerste echo
    27-1 Castientje - eerste echo
    Februari
    8-2 xRMC - eerste echo
    ------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
    ------------------------------------------

    HOE PAS IK DE LIJST AAN?

    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [ tot en met de ]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie'
     
  16. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.034
    852
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik hier nog net binnen val. Het zal erom spannen hahah. Ik ben nog erg vroeg..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Castientje, Polly8917, Jootje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat leuk, welkom! Voorzichtig gefeliciteerd :)
     
    xRMC vindt dit leuk.
  18. sophiejacoba

    sophiejacoba Actief lid

    29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    xRMC vindt dit leuk.
  19. Jootje91

    Jootje91 Actief lid

    28 sep 2021
    371
    273
    63
    Ah, wat leuk, van harte gefeliciteerd! Als je er toch buiten valt mag je nog wel meeschrijven hoor ;)
     
    xRMC en Wishfull123 vinden dit leuk.
  20. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.034
    852
    113
    Vrouw
    Jullie ook allemaal gefeliciteerd!! :)
     
    Castientje, sophiejacoba en Wishfull123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina