Uurloon van schoonmaakster en meer tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Line, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik ben (opnieuw) op zoek naar een schoonmaakster.

En nu hoop ik eindelijk iemand te vinden die langere tijd gaat blijven! Tweemaal een studente (tevreden), maar na hun diploma waren ze klaar met schoonmaken.

Tweemaal vervelende ervaringen met vrouwen die hun afspraken niet na kwamen. Ik vond het onbetrouwbaar.

Wie heeft een goede tip? Via, via probeer ik al. Maar dat heeft nog niets opgeleverd.

Hoe maak je een goede start in de samenwerking? En wat betaal je aan uurloon? Geef je ook iets extra’s rond kerst- of zomervakantie? En leg je alle afspraken vast of gebeurt dat mondeling?

Ik lees het graag!

2. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Wij hebben een schoonmaakster via helpling. Betalen 14 euro per uur. Eerst 1 uitgeprobeerd maar die had steeds vage klachten waardoor ze niet kon komen en als ze dweilde was het 3 dagen later nog nat. Heb gewoon aangegeven dat ik een andere wilde en die we nu hebben is echt top!

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik kende helpling niet. De site ziet er goed uit, ik ga er eens rond struinen.

Bedankt voor de tip!

Jingle vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij ons staan op de plaatselijke marktplaats op facebook soms mensen of je kan er naar vragen.

Ik ga binnenkort ook op zoek. Maar ik vind helping iets te duur.
    Via groupon of social deal zijn er soms wel aanbiedingen.

5. Manque

Manque Niet meer actief

Wij hebben onze schoonmaakster gevonden via werkster.nl (maar ik geloof dat die website nu veranderd is). We plaatsten zelf een advertentie met een beschrijving van wat we precies wilden dat er wekelijks gedaan werd, een paar foto's erbij van kamer, keuken, badkamer etc. en dat de vergoeding 12 euro per uur was. We schreven ook dat we op termijn graag zagen dat de schoonmaakster een sleutel kreeg en zelfstandig aan de slag kon wanneer wij aan het werk waren. Dus geen gezelligheidsdieren.

Er reageerden een paar dames van wie we er 2 hebben laten langskomen. Nummer 1 deed meteen haar medische dossier en ander leed uit de doeken, die werd het niet. Nummer 2 keek rond en zei: "Ja, dit moet lukken," en dat was het. Zij komt hier nu al bijna een jaar. Met kerst kreeg ze 100 euro in een envelop als extraatje. Had ze helemaal niet verwacht, maar het werd wel gewaardeerd. Ik vind haar goed schoonmaken, maar ze komt helaas ALTIJD te laat. Soms wel anderhalf uur. Daar kan ik goed van balen, want dat betekent dat ze niet klaar is wanneer ik thuis kom met mijn zoon. Maar ja, voor de rest ben ik super tevreden dus ik laat het maar zo.

Edit/// Ik leg altijd een noteblock voor haar klaar bij het geld. Ze had meteen door dat ik dat had gedaan zodat ze briefjes achter kon laten en dat doet ze ook. Bijvoorbeeld als ze iets extra gedaan heeft, dan schrijft ze dat op, of als we bepaalde schoonmaakspullen moeten kopen. Ik leg ook wel eens een briefje voor haar klaar en als ze is geweest bedankt ik haar altijd via app.

Line en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    @Manque Fijne tips! Het idee van een notitieblokje ga ik gebruiken.

Er staat nu een advertentie op marktplaats en er heeft iemand gereageerd. Ben benieuwd!

7. poekien

poekien Niet meer actief

Onze hulp krijgt 40e voor 3 uur en heb ik viavia gevonden. Ze weet zelf prima wat er gedaan moet worden en ik laat het ook aan haar, elke week doet ze naast het gewone werk (stofzuigen,dweilen,badkamers etc) een klusje zoals ramen zemen, oven schoonmaken of keukenkastjes uitsoppen. Als ik iets specifieks wil dan appen we of als zij een vraag heeft ofzo appt ze of schrijft ze even een briefje dat ze op t aanrecht legt. Ik zorg voor de feestdagen pasen en sint etc voor wat lekkers zoals een doos chocola en geef haar met kerst als extraatje 75,-
    Mijn vorige hulp was een onervaren student en daar heb ik wel een ‘startgesprek’ mee gehad waar we afspraken maakte met wat er standaard gedaan moest worden, tijden waarop ze kwam, welke schoonmaakmiddelen, etc. Aardige meid maar zij zei ook vaak af en was niet echt een enorme aanpakker en snel maar wel betrouwbaar en dat is ook heel belangrijk. Deze hulp hoef ik niets te vertellen die gaat haar gang wel. Het is ook een kwestie van een beetje geluk hebben.
    Hopelijk vind je een leuk en goed iemand, ik vind het superfijn om in een schoon fris huis thuis te komen :thumup:

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hier krijgt ze €15 per uur geloof ik. Heb haar via via gevonden en dat vond ik wel fijn omdat ik zelf nooit thuis ben. Kennismaking hebben we het huis even doorgelopen en heb ik verteld wat m’n verwachtingen zijn.

Wij hebben net als @Manque ook een kladblokje liggen. Daar vraag ik eigenlijk altijd op hoe het met haar gaat en bedank haar alvast voor t schoonmaken, bijzonderheden vermeld ik en als ik verzoekjes heb schrijf ik dat ook op. Zij schrijft het op als ik iets nieuws moet kopen en andere bijzonderheden.

Met sinterklaas krijgt ze een chocoladeletter, met kerst en de zomervakantie een enveloppe met geld en met haar verjaardag vaak een bosje bloemen. Zijn super blij met haar!

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier is het en gaat het exact hetzelfde. Prijs ook hetzelfde

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb via marktplaats een reactie! Ben benieuwd, ik hoop op een goede eerste kennismaking :).

11. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb mijn schoonmaakster via via en betaal 13 euro per uur. Met kerst krijgt ze een kerstpakket en verder eigenlijk niet. Ze doet altijd de wc, badkamer, stoffen, dwijlen. En elke keer iets anders extra als ramen lappen, keuken kastjes etc. Ze gaat als een trein en laat haar zelf haar gang gaan. Ik app altijd met haar over dingen en als ze een dag niet kan stelt ze zelf altijd een andere dag voor. Haha ze zingt wel heel vals met schoonmaken dus ik zorg altijd dat ik snel weg ben:roflmao:

Deel Deze Pagina