En toch...als ik google op 0,05 cent, staat dit op allerlei dingen gelijk aan 5 cent... En volgens mij heb ik het ook echt zo geleerd hoor, vroeger op school.
0,05 peren is toch ook niet hetzelfde als 5 peren? Het is een deel ervan. Dus 0,05 cent is ook een deel van 1 cent.
Ik denk dat als dat op internet hier en daar zo staat, dat het er verkeerd neergezet is. Het duidelijkste vind ik nog de munt zelf: daar staat 5 cent op en niet 0,05 cent
ik snap het, maar als je er op googled komt het alsnog tevoorschijn dan 0,05 cent hetzelfde is als 5 cent. Dat is best raar eigenlijk.
Voor mij altijd een goed excuus om wat er bij te bestellen maar idioot is het wel. Net als gratis vanaf 50 euro. Vaak zijn schoenen oid net 49.95.
Ik denk dat het vaak zo gebruikt wordt. Wat dus in feite niet klopt, want als je het woord 'cent' vervangt voor 'euro', is 0,05 euro ook niet hetzelfde als 5 euro, helaas
Bij bol.com is de tip om een ebook erbij te bestellen https://www.bol.com/nl/l/nederlandstalige-boeken-ebook/N/8299+7419/filter_N/8293/?sort=price_l
Dat komt, denk ik, omdat je normaal wat anders zegt dan je typt. Dus je zegt dan 5 cent maar typt 0.05€. Waardoor het in je hoofd 5 cent is. Maar taaltechnisch gezien klopt het dus niet. Daarom duurde t bij mij een eeuwigheid voor ik hem door had. Ik viel echt over cent. Althans zo zat het bij mij
Die cadeaubon is wel een goede tip. Ik voeg altijd iets extra's toe wat vaak al rond een 10tje is Volgende keer maar cadeaubon doen.