Hallo, Ik heb een oproepcontract en per 1 augustus ben ik met zwangerschapsverlof. Het UWV hoort dan toch uit te gaan van de maand juli, over mijn uitkering? Ik heb namelijk duidelijk uitgelegd dat ik met een oproepcontract een maand achteraf betaald krijg en dat ik mijn salaris van juli pas rond 23 augustus weet, omdat ik dan pas de salarisbetaling van juli krijg. Echter heeft het uwv nu al een berekening gemaakt, terwijl mijn salaris van juli nog geeneens bekend is. Dit klopt toch niet.?? P.s. ik zie nu waar het uwv vanuit is gegaan. In de maand juli heb ik een salarisstrook ontvangen, waar inderdaad op staat : salaris juli. Maar dit salaris gaat dus over het aantal gewerkte uren in juni.. In augustus zal ik een salarisstrook ontvangen, waar waarschijnlijk op zal staan: maand augustus, maar dat salaris zal dan weer gaan over het aantal gewerkte uren in Juli. Doordat ik een maand achteraf betaald krijg. Is het terecht dat het uwv het salaris neemt van juli, terwijl dit salaris over de maand juni gaat en ik in de maand juli veel meer heb gewerkt??
Beste Chickiedenise, De zwangerschaps- en bevallingsuitkering wordt inderdaad gebaseerd op het loon van de laatste maand voorafgaand aan je verlof. Wellicht is er verwarring ontstaan over omschrijving op de salarisstroken. Ik raad je aan dit te laten controleren door de collega die je uitkering heeft berekend. Hiertoe kun je contact opnemen met UWV Telefoon, 0900 - 9294. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hoi, Ik heb zojuist contact gehad met degene die mijn dagloon heeft berekend en zij zegt dat het niks uitmaakt of ik wel of niet achteraf betaald krijg en dat zij gewoon uitgaan van het salaris wat ik in de maand juli ontvangen heb, ookal gaat dit salaris over de maand juni. Ik snap er nu helemaal niks meer van. Blijkbaar had ik al 2 maanden van tevoren met verlof kunnen gaan, want zij gaan toch van het salaris van de maand juni uit ?? Wat kan ik nu verder nog doen hiertegen ? Ben het hier absoluut niet mee eens.
Beste Chickiedenise, Je geeft aan dat je het niet eens bent met de berekening van het dagloon van je Zwangerschaps-uitkering. Ik heb geen invloed op deze beslissing en kan dit niet voor je oplossen. Je kunt het beste bezwaar maken tegen de beslissing van UWV. Hoe je bezwaar kunt maken staat in de beslissingsbrief. Denk er wel om dat je het bezwaarschrift indient voor de in deze brief genoemde uiterste datum. Actuele informatie over het indienen van een bezwaarschrift vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare