geboorte en verjaardag peuter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

1 dag voor de 3e verjaardag van zoon ben ik uitgeteld van ons 2e kindje. Ik zit echt te denken hoe we de 3e verjaardag gaan vieren..

- kraamfeest 4wkn na geboorte en verjaardag zoon
    - verjaardag zoon 4 wkn na zijn verjaardag en tussendoor gewoon kraamvisite
    - verjaardag zoon weekend voor zijn verjaardag met risico dat ik in kraamweek zit..

Iemand ervaring mee of tips??
    Eerder vieren, bijv maand eerder, vind ik geen optie!

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik was 6 dagen voor de verjaardag van onze zoon uitgerekend en ook bevallen.
    wij hebben de verjaardag gewoon door laten gaan maar dan kleinschaliger en alleen 's middags.
    Begin van de middag was de kraamhulp er en ik moet eerlijk zeggen we hadden toen ook een topper hoor en die heeft toen heel veel gedaan.
    Zelf heb ik er ook van genoten en ook een aantal mensen hadden toen gelijk hun kraambezoek gedaan.

Was wel moe eind van de dag, maar het was goed te doen.
    Maar het hangt ook van je bevalling af en je herstel en ook hoe je kindje het doet, wij hebben wel tot het laatst gewacht met mensen uitnodigen en gezegd dat het onder voorbehoud was.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik persoonlijk zou de verjaardag van je zoontje gewoon door laten gaan, kraamweek of geen kraamweek. Hoe leuk, lief, vermoeiend de nieuwe baby ook is jouw zoontjes leven gaat gewoon door en is net zo belangrijk. (Dames dit is mijn mening ik wil niemand afvallen als je het anders hebt gedaan)

4. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Is Het geen optie zijn verjaardag eerder te vieren? Voordat de baby er is. Als je het samen op dezelfde dag doet zou ik bang zijn dat de hele dag om de baby draait terwijl de verjaardag ook een speciale dag is. Hij ziet de baby dan misschien sneller als iets negatiefs. Of zeg ik iets raars nu

5. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: kleinschalig en onder voorbehoud. En dan gewoon op/rond zn verjaardag. Mensen die je dan niet uitnodigt zullen dat echt wel snappen. En voor de gemiddelde peuter is een feestje met 5 gasten al spannend genoeg. Als er maar een paar cadeautjes, ballonnen en taart zijn, hoeven er voor hem echt geen 25 man te komen.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Iknzou het ook gewoon laten doorgaan, je zoontje word 3 die heeft a in de gaten dat hij bijna jarig is en b het ventje moet al wennen aan de baby en dan word ook zijn verjaardag nog eens afgepakt..

7. Nati

Nati Niet meer actief

Ik zou de verjaardag gewoon vieren! Voor jullie is het handig om dat gelijk te combineren met kraamvisite, maar ik zou de nadruk leggen op zijn verjaardag. Er verandert al zo veel voor jullie zoontje nu en dan is het wel zo leuk om hem in het zonnetje te zetten en even niet de aandacht op de baby te focussen.

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Zo hebben wij het ook gedaan, jongste was al wel 3 weekjes oud

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het zeker niet combineren tot 1 kraam-/verjaardagsfeest. Je zoontje verdient het om zijn eigen verjaardag te mogen vieren, zonder dat het ook voor de baby is. Even helemaal centraal.

Dat sommige bezoekers ook even een blik op de baby werpen en misschien ook een cadeau voor de baby bij zich hebben, is niet erg. Maar ik zou wel zeggen: "Het is jouw verjaardag!"

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je zoontje heeft nu de leeftijd dat hij snapt dat jarig = cadeautjes betekend en heel goed snapt wanneer hij aandacht krijgt en wanneer de baby aandacht krijgt.

Sommige kinderen reageren heel goed als ze een broertje/zusje krijgen, zijn niet jaloers oid. Sommige kinderen reageren echter heel slecht en zijn heel jaloers. Vooraf is niet te zeggen hoe je zoontje reageert. Bij ons ging het best goed, mits hij ook aandacht kreeg.
    Maar ik ken ook genoeg andere verhalen van kindjes die er echt heel veel moeite mee hadden.

Om die reden zou ik, wat je ook doet, kiezen voor een 'aparte' verjaardag. Dat het dan kleiner is maakt niet zo veel uit en dat er iemand ook even bij de baby kijkt ook niet, maar maak duidelijk dat het zijn verjaardag is.

Dus dan blijft optie 2 en 3 over en dat is meer een keuze wat jij prettiger vindt.

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties!
    Ik ga er nog even goed overnadenken. Mensen die je uitnodigt voor kraamfeest zouden anders niet op D. zijn feestje komen dus dat is dan wel gek als ze voor D. niks mee zouden nemen en wil ze ook niet verplichten om iets voor beide mee te bemen...

Deel Deze Pagina