Dochter krijgt al 5 mnd bv maar komt amper aan.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vermanen, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hallo, ook ik heb een vraag mbt de borstvoeding. Op zich vind ik dat het goed gaat. Het is nog nooit teruggelopen oid ondanks dat ik 14 dg pijnaanvallen heb gehad van een galsteen, daarvoor oa 2X 24 uur moest afkolven en weggooien en daarnaast de galsteen ook operatief is verwijderd.

Hannah is ons eerste kindje. Ik lekte al bv vanaf 4 mnd zwangerschap. Na de bevalling vroeg ik om borstcompressen en geloofden ze niet dat ik al lekte. Direct na de eerste keer aanleggen begon de productie op te lopen. Na 3 dg had ik flinke stuwing. (zo'n decollete had ik ik nog nooit gehad ;)) De bv bleef ruimschoots voldoende. Dmv lekschalen ving ik de lekkende bv op tussen de voedingen en tijdens het voeden. In het begin ving ik per dag 250 cc op en na ongeveer 2 mnd werd dat 125 cc. Van de opgevangen bv gaf ik Hannah per dag 125 cc ná de avondvoeding van 22 uur. Dat ging altijd heel goed. Toen Hannah 4 mnd was lekte ik amper nog iets. Toen ben ik ook gestopt met het geven van die fles. Ik gaf toen nog 5 voedingen per dag. Een maand later ben ik overgegaan naar 4 voedingen.

Dat ging in het begin goed, maar ik heb nu al 2 weken het idee dat ze toch weer meer nodig heeft. Ik was al begonnen haar weer 5 keer te geven, maar het is blijkbaar niet genoeg. Ze komt vanaf 6 uur om de 2 uur tot savonds 8... Nu werk ik thuis, dus dat is helemaal geen probleem. Maar toch vind ik dat ze zeer tenger is en haar gewicht zit écht op het randje naar mijn idee. Op 1 sep 2008 was ze 4 mnd en 18 dg. Toen was ze 64,5 cm lang, woog ze 5460 gram. Bij de geboorte was dit 53 en 3360.Ze was dus nog maar 2,1 kilo aangekomen sinds de geboorte. Ze is vrij tenger, vanaf haar ribbenkast loopt haar buikje naar beneden af (dus geen dikke babypens;)) Nu ben ik zelf sinds de bevalling ook amper afgevallen. Dus nu lijkt het net of de voedingsstoffen bij mij blijven hangen en niet bij Hannah komen.

Ivm allergie en astma in de familie ga ik echt pas met 6 mnd bijvoeden. Maar ja, soms twijfel je he. :rolleyes: Maar is het heel raar, of zal ze genoeg gaan groeien als ze bijvoeding krijgt?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi

Als je je echt zorgen maakt omdat ze achter blijft in groei zou ik je willen aanraden een afspraak te maken bij de arts van het consultatiebureau of je eigen huisarts.

succes,
    heidi margit

Deel Deze Pagina