voorbereiden op gesprek met baas

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door suze238, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hallo allemaal,
    ik heb morgen gesprek op mijn werk, ik heb aangegeven dat ik het even niet meer trek. Het is te druk op mijn toch al lichamelijk zware werk (kinderopvang). Nu heb ik dus morgen een gesprek om aan te geven dat ik het niet red en dat ik hier een oplossing voor wil, heb zelf geen idee wat maar ben bang dat ze me klem gaat lullen en wil voorstellen om dan maar alvast een dag minder te gaan werken zoals ik na mijn verlof wil, en dan dus meteen mijn contract te weizigen en minder te betalen. dit wil ik dus niet om alle duidelijke redenen. Hebben jullie tips hoe ik me kan voorbereiden op dit gesprek dat ik niet word afgescheept met iets wat eigenlijk voor mij slechter is?
    alvast bedankt!

2. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hee Suze, lijkt me heel eng zo'n gesprek. Heb je overlegt met je vk? Als zij ook vind dat je het rustiger aan moet doen (en dat zal ze ongetwijfeld vinden) moet je het daar op gooien. Dus niet in de trant van: 'ik red het niet meer en wil daarom minder werken', maar 'mijn vk vindt dat ik rustiger aan moet doen en minder moet gaan werken, hoe kunnen we dat oplossen.'
    Je moet nu niet je contract laten wijzigen. Als je klachten door de zwangerschap komen krijgen zij dat gewoon vergoed door het cwi. In ieder geval veel succes morgen! Onze dochter gaat naar het kdv en ik zie hoe zwaar werk dat is, zeker als je zwanger bent. En geen een zwangerschap is hetzelfde, jij voelt aan dat je je grens bereikt heb, dus hou vol en laat je niks aanpraten!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai hai.

Ben het eens met wat Mikki zegt. Ik zou niet zomaar aanbieden om je contract alvast te veranderen. Als zwangere heb je best veel rechten en als jij het niet trekt dan heeft dat vast zo zijn oorzaken! Je kan inderdaad het beste eerst even met je vk hierover praten als je een niet al te makkelijke baas hebt (heb ik dus ook last van:(). Ik ben ook naar de vk gegaan en zij adviseerde mij halve dagen te gaan werken. Dit heb ik zo tegen de baas gezegd en toen kon ze eigenlijk niet anders dan het aannemen. Misschien kan je je vk hier even over bellen? Weet ze een beetje van je situatie op het werk af?

Laat je niet zomaar afschepen hoor en kom voor jezelf en je kindje op...dat is ook het advies wat ik van veel anderen moest krijgen voor ik zelf stappen ondernam!

Sterkte ermee en succes

4. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    bedankt voor de steun, op zich is mijn baas(IN) wel meelevend is zelf nog niet zolang moeder dus ze heeft wel begrip maar vind het toch eng, heb het nog niet echt met mijn verloskundige erover gehad kan haar erg moeilijk bereiken op het gewone spreekuur nummer en wil ook niet het noodnummerhiervoor bellen.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Als je het nu niet trekt dan zou ik gedeeltelijk de ziektewet ingaan. Je baas krijgt dit vergoed van het uwv en jij krijgt daardoor tijdens je verlof meer uitkering. Zou ook niet nu al het contract laten aanpassen, dat is voor daarna.
    Je zou evt wel nu kunnen bedenken wat voor werkzaamheden jij nog vrij makkelijk kunt volhouden en welke het minste zodat ze daar evt rekening mee kunnen houden en toch zoveel mogelijk blijft werken.
    Je hoeft hiervoor ook geen contact met je vk te hebben van tevoren, heb ik ook niet gehad toen ik wat minder ging werken en was allemaal geen probleem, zowel bij de baas niet als bij het uwv niet. Het volgende vk bezoek zou ik het wel aangeven.

6. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    nou heb het gesprek gehad op zich was ze wel meelevend en begripvol alleen vond ze mijn klachten wel vaag. Zijn ze ook wel dus kan ik me wel iets bij voorstellen maar ja vind het ook moeilijk om te verwoorden. Ik heb nu een lang weekend van haar gekregen maandag ook nog vrij om goed uit te rusten en dan zien we verder. Als het dan nog niet lukt moet ik met concrete klachten komen en kan ik eventueel naar de arbo-arts

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Meer uitkering??? Wat bedoel je? Je krijgt toch gewoon 100% van je loon?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik denk dat ze bedoelt, meer dan wanneer je contract veranderd wordt en je nu al een dag minder gaat werken.

@ts: hoe is het nu met je ? Heb je voor jezelf een beetje op een rijtje kunnen zetten waarom het niet meer gaat? Als dat erg moeilijk voor jezelf is, zou ik echt contact opnemen met je vlos. Anders krijg je alleen maar problemen straks en meer stress...
    sterkte in elk geval!

9. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    het gaat wel houd nog niet echt over, ben nog steeds heel erg moe en heb last van pijnen in mijn buik. Den kniet dat dit lange weekend echt geholpen heeft dus ga straks in het telefonisch spreekuur even mijn verloskundige bellen hoe of wat, vind het erg lastig om te verwoorden wat ik voel enzo maar het gaat gewoon niet lekker..

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Probeer wel voor jezelf te bedenken wat je dan gaat zeggen aan de telefoon, want anders kunnen ze er misschien niet veel mee.

Als je bijv. veel piekert of je gestresd voelt dan kan je dat zo zeggen.

Succes met bellen:)

Deel Deze Pagina