Hoi dames. Even in het kort mijn verhaal. Ruim 2 jaar geleden was ik zwanger van onze dochter. Met 8 weken zwangerschap had ik al last van zwangerschaps isias (of hoe je het ook schrijft). Toen liep ik bij de fysio. Wat wel hielp. Maar na 4 bezoeken ofzo werd mij bijna verplicht om geheel in de zw te gaan. Dit heb ik kunnen afwenden door halve dagen te gaan werken. En met 27 weken alsnog geheel de zw in gegaan. Nu ben ik weer zwanger. Maar mijn rug klachten waren vanaf week 5 al voelbaar. En erger. Dus niet alleen mijn bekken en onderrug. Maar nu ook tot het midden van mijn rug. Na lang wikken en wegen toch besloten om naar de fysio te gaan. (Ook op aandringen van werkgever). En nu komt het. Ik ben super bang dat ik weer heel snel 100% moet worden ziekgemeld worden. Dit wil ik dus echt niet. Heb het gevoel dat ik een beetje onmisbaar ben op het werk. We werken met zn 2 in een winkel. En hebben een invaller. Die niet super flexibel is. Nu is een beetje mijn vraag. Moet ik maar gewoon meegaan in alles. En dat mijn werkgever het maar moet uitzoeken. (Wat ik absoluut niet wil. Mijn werk betekent echt zoveel voor mij). Of gewoon proberen mijn rug te negeren zo lang mogelijk? Ik weet nog goed dat ik er zo ziek van was dat ik halve dagen ging werken. Heb echt weken gehuild. Begrijp me niet verkeerd maar heb gewoon echt veel plezier in mijn werk. Dat het voor mij voelt alsof ik straks in een zwart gat val. Natuurlijk heb ik onze dochter die mij ook super lief is. En ik voor haar door het vuur wil gaan. En verder.
Heey twijfelgeval, Hier ook een gigantische workaholic! We zijn helemaal in de wolken met de zwangerschap maar ohw owh wat heb ik in de rats gezeten over het werk. Vond het echt moeilijk om te vertellen en ondanks dat het allemaal harstikke goed gaat ben ik heel bang dat ik eerder moet stoppen met werken, lijkt me echt verschrikkelijk.. een gevoel van falen ofzo terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Genoeg over mij, was meer om te zeggen dat ik dus goed snap waar je vandaan komt met je verhaal maar ik zou niet je lichaam negeren. Zeker als je werkgever ook aandrong op het verzoek van de fysio zou ik zeker gaan. Als je twijfelt aan het oordeel eventueel voor 2nd opinion gaan ofzo maar zeker niet de pijnklachten negeren. Zijn er andere taken in de winkel die je eventueel kan doen als afwisseling, werk waar je bij kan zitten bijv? Wat voor soort winkel is het? Kunnen ze tijdelijk iemand van een ander filiaal overzetten? Ik denk dat je er maar beter snel bij kan zijn zodat je nog halve dagen kan werken en je tijdelijke vervanging traininen dan dat je doorblijft modderen en opeens 100% uitvalt. Heel veel succes ermee..
Catnip Dankje voor je snelle antwoord. Mijn werk is ook echt mijn passie. Helaas heb ik een staand beroep. Werk in een viswinkel. En maak dagen van 9.5 uur. Werk maar 3 dagen. Maar het is toch wel 29 uur. Andere werkzaamheden zijn er helaas niet. Veel lopen staan en gewicht tillen. En onze invaller kan en wil wel werken. Maar wanneer het haar een beetje uitkomst. Dus we doen het bijna alleen met zn tweetjes. En onze branche is niet iets wat veel mensen willen. Hahaha. Maar ik ga nu ook naar een andere fysio heen. Bij voorbaat al. In de hoop dat het daar anders gaat lopen. Vrijdag heb ik mijm eerste afspraak. Maar ben bang door de vorige zwangerschap dat het dit keer ook zo loopt. Het is echt heel lastig. Omdat ik bang ben dat mijn collega er straks 6 dagen fulltime alleen voor komt te staan. En dat wil ik absoluut niet. Maar wil ook niet dat het bij mij na de zwangerschap blijvend word. Maar jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap. En al over de helft. hoop dat je je tot je verlof zo goed voelt
Dankjewel! En jij ook gefeliciteerd natuurlijk. Viswinkel is lastig inderdaad daar kan je weinig andere dingen doen. Hopelijke kunnen ze een extra uitzendkracht vinden die ervaring heeft in een viswinkel. Met de haringtijd halen zo ook uit alle hoeken en gaten extra krachten om haring schoon te maken dus moet vast wel iemand te vinden zijn die bij kan springen als je er niet uitkomt met de vervanging? Heel veel succes vrijdag, ik hoop dat er iets te regelen valt. Laat je nog even weten hoe het ging?
Dankje wel. . Ja gaat ook wel goed komen. Hoop alleen dat het top is voor beide partijen. En vrijdag laat ik het zeker even weten. Ben zelf ook super benieuwd.
Is het misschien dan een optie om je uren over meer dagen te verdelen? Dus dat je 3 dagen werkt maar de 29 uur in 5 dagen stopt? Dan heb je kortere dagen en zou je het op die manier beter kunnen handelen ook qua rust. MOet uiteraard ook qua opvang kunnen van je oudste kindje.
Hier een soort gelijk probleem. Ik werk in de horeca, 5 dagen in de week, 34 uur totaal. Sinds 20 wkn zwangerschap krijg ik fysiotherapie omdat ik lichte rugklachten had, eigenlijk meer ter preventie. Ook ik sta de hele dag en tegen het einde van de werkdag begint m'n rug op te spelen. Merk dat het elke week iets erger wordt Ik moet nog 9 weken werken, 5 weken tot een weekje vakantie in Turkije en 4 weken daarna. Wil na de vakantie bv 1 dag minder gaan werken. Nou ja liever niet maar moet wel realistisch blijven... Nou ben ik alleen bang dat ik misschien al eerder een stapje terug moet doen. Vervanging is op mijn werk geen probleem en ook mijn baas heeft er alle begrip voor, nou wil ik er alleen zelf niks van weten. Voelt als een soort van falen, zeker ook omdat ik me verder prima voel! Luister naar je lijf, wat niet gaat... gaat niet. En geniet van je zwangerschap!
Wat naar Twijfelgeval! Wel herkenbaar, ik vond halve dagen werken al een teken van falen, maar er werd hier op mijn hart gedrukt toch aan mijn gezondheid te denken. Dat is heel moeilijk! Ik werk nu om de dag twee uurtjes (nu een dagje extra i.v.m. inwerken vervangster) en daar heb ik nu mijn rust in gevonden. Probeer te kijken wat je wel aankunt (misschien desnoods met de invalster er bij?) en rust te vinden in de uren dat je thuis bent. Al is het een paar uurtjes per dag, maar als je werk je passie is, zou ik proberen lekker bezig te blijven. Veel sterkte!
Dankje dames. Vind het nogal lastig om aan mezelf te denken. Hihih. Zeg tegen iedereen denk aan jezelf. Werk is er langer dan jij. Maar als het jezelf overkomt is het nooit tof. Ik ga eerst afwachten wat de fysio zegt vrijdag. Hoop dat die positief nieuws heeft.
Hier ook heel herkenbaar, bij mn zwangerschap al vanaf 24 weken volledig in zw door bekkenklachten. Ik merk nu er anderen zwanger zijn op het werk nog meer hoeveel ik 'gemist' heb tijdens het thuis zitten. De kleine wereld waarin je zit, de weinige contacten (ja aandacht tijdens de zwangerschap is toch ook fijn). Maar vooral het gevoel hebben dat je niks meer kunt en maar ligt te wachten. Ik heb maar 1 ding voor ogen gehouden: ik doe het voor de kleine. Die heeft er niks aan als mama straks na de bevalling niks kan doordat ze maar doorgewerkt heeft. Kun je op je werk wellicht tussendoor rusten en platliggen? Dat je extra pauzes neemt? Dat zou ik bij een volgende zwanerschap proberen om het langer vol te houden.
Goede morgen. Ik zou nog even zeggen wat de fysio heeft gezegd. Het is inderdaad weer mijn bekken. Maar we proberen het met oefeningen en massages te verminderen. Wel heeft ze gezegd dat ik niet tot het eind kan blijven werken. . En na overleg op het werk besloten om al 1halve dag eraf te toen.