Beste medewerkers van het UWV. Sinds mei 2013 sta ik ziekgemeld bij het UWV. Vanwege hyperemesis (extreme zwangerschapsmisselijkheid waardoor opnames in het ziekenhuis vereist zijn) kon ik niet werken. Vanaf week 30 kwam hier ook hoge bloeddruk en schildklierklachten bij. Uiteindelijk ben ik vanwege zwangerschapsvergiftiging ingeleid. In april 2014 verliep mijn verlof maar was ik absoluut nog niet in staat om te werken. In november 2014 ben ik vanwege een andere aandoening doof geraakt aan 1 oor. Dit is met een operatie op te lossen. Vanaf toen ben ik gewoon ziekgemeld ipv vanwege zwangerschap. Ik was aan het opbouwen totdat ik in januari weer zwanger raakte en weer in het ziekenhuis terecht kwam vanwege hyperemesis. Nu kreeg ik een brief dat ik de WIA moet gaan aanvragen. Ik zal tot mijn verlof waarschijnlijk niet in staat zijn te werken maar wil direct na mijn verlof weer aan de slag, ik kan niet wachten. Maar betekent bovenstaande dat ik geen recht meer zal hebben op een ziekte uitkering (ivm zwangerschap) omdat mijn 104 weken voorbij zijn en ik geen blijvende beperkingen heb?
Beste Mira1983, Je vraagt of je recht op Ziektewet-uitkering stopt omdat je een brief hebt ontvangen dat je WIA moet aanvragen. Ik kan deze vraag niet beantwoorden omdat daarvoor inzage in je dossier nodig is. Ik adviseer je contact op te nemen met UWV telefoon (0900-9294). Je krijgt dan antwoord op je vraag waarbij rekening is gehouden met je ziekmeldingen en verlof periode. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare