Hoelang recht op ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sun01, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hoi,
    Ik heb even een vraagje. Dit is een schets van een situatie in het ergste geval dat..

In maart loopt mijn contract af. Deze wordt niet verlengd ivm bezuinigen en sluiten van afdeling. Ik heb dan precies 6maanden bij dit bedrijf gewerkt. Hiervoor studeerde ik nog en heb ik nog wel wat vakantie werk gedaan maar dat was niet fulltime ofzo. (In juli 2014 afgestudeerd, eventjes vakantie werk gedaan en per september begonnen met baan van 36uur).

Stel dat ik nu niet direct aan het werk kom in maart, en ik ben zwanger. Heb ik dan recht op ww en zo ja hoelang is dit dan?

Want ik verlies meer dan 5uur
    Ik voldoe denk ik aan de wekeneis? Ik heb dus van de laatste 9maanden tenminste 6maanden gewerkt.

Hoelang heb je dan recht op ww?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Naomi2014,

Je wilt weten hoe lang je recht hebt op een WW-uitkering als je contract niet verlengd wordt.

Heb je van de laatste 36 weken in tenminste 26 weken arbeid verricht en voldoe je aan alle voorwaarden? Dan kom je in aanmerking voor een WW-uitkering van 3 maanden.

Een eventuele zwangerschap is niet van invloed op deze periode. Je hebt vanuit de WW wel recht op een zwangerschapsuitkering. Dit geldt ook als je uitgerekende of werkelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van je WW-uitkering ligt.

Actuele informatie over voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier en over een zwangerschapsuitkering hier.

Ik hoop voor je dat het niet zo ver komt en dat je contract toch verlengd wordt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Bedankt voor je reactie!

4. UWV