Vaststellingsovereenkomst

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door FmT, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Bij een vaststellingsovereenkomst waarin staat dat ik niet verwijtbaar werkloos word, heb je dan ook recht op een uitkering??

Ik krijg ook een opzegtermijn van 3 maanden waarin ik nog uitbetaald krijg maar niet hoef te werken na mijn bevallingsverlof ook komt daarbij nog een ontslagpremie.

Ik hoop natuurlijk al werk te vinden voor die tijd maar dan nog, de grote vraag is als ik geen werk vind, heb ik dan recht op die ww ?
    Ik heb dan 5 jaar lang voor dit bedrijf gewerkt en heb een contract voor onbepaalde tijd.

Groeten Worstenbrood.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
    Beste Worstenbrood,

Ik kan je geen garanties geven dat je na het tekenen van je beƫindigingovereenkomst recht op een WW-uitkering hebt. Dit is afhankelijk van de inhoud van de overeenkomst. Ook de situatie waardoor jij en je werkgever tot deze oplossing zijn gekomen kan invloed op je rechten hebben. De ontslagvergoeding kan in sommige situaties invloed hebben op de datum waarop je recht op WW-uitkering begint.

Ik adviseer je de overeenkomst voor je deze gaat ondertekenen eerst door een juridisch adviseur te laten beoordelen. Je kunt hiervoor terecht bij een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket.

Actuele informatie en een voorbeeld van een beƫindigingovereenkomst vind je hier.
    Actuele informatie over de ontslagvergoeding kun je hier vinden.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina