wie heeft lease auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik had een paar vragen aan iemand die een lease auto van de zaak heeft.

WIj komen daar misschen voor in aanmerking, maar weten het nog niet zeker dus ook nog niet over bedragen enz wat gehoord.

Nu vroegen wij ons dus af wie ook een lease auto heeft, wat voor 1 dan? en wat diegene betaal.

Want we hoorden iets van een netto aftrek per maand, en een telling op je bruto jaarsalaris. Nu vroegen we af hoe hoog die kosten ongeveer zijn.

En wij zullen ook in aanmerking komen voor prive kilometers dus zal fijn zijn als iemand dat ook heeft, en dan wil vertellen wat je betaald.

bedankt alvast

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het ligt aan de waarde van je auto. Als je mij een kenteken PB-t en je huidige salaris kan ik wel ongeveer voor je uitrekenen wat je erop 'achteruit' zou gaan.

Overigens krijg je alleen een bijtelling voor je kiezen als je ook privé met de auto wil gaan rijden. Als de kilometers alleen maar zakelijk zijn (en je kan dat ook aantonen door een kilometerregistratie die je bijhoudt), hoef je niet bij te tellen. Maar ik weet dus niet of jullie minder dan 500 kilometer privé met de auto gaan rijden of niet.

Btw... ik ben salarisadministrateur, dus heb de beschikking over een rekenprogramma waarmee ik de cataloguswaarde van de auto kan achterhalen ;)...

Hier kan je trouwens zelf ook het een en ander berekenen:
    http://www.berekenhet.nl/modules/werken ... -zaak.html

Groeten,
    Josien

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi hoi,

Ik rij nu 8 jaar in een lease wagen en heb al verschillende auto's gehad;

Peugeot 206 cc, Opel Meriva, verschillende Peugeots, Volvo, dus als je vragen hebt over de voordelen als bestuurder / 'eigenaar' mbt een lease auto kun je mij altijd pb'en.

Succes met het maken van je keuze!

Liefs,

Fem

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben een lease auto en gebruiken hem ook prive.
    Er wordt van mijn man zijn loon 280 euro per maand ingehouden (is niet helemaal op de cent nauwkeurig)
    Maar als je nagaat wat je per maand kwijt bent aan bezine/diesel wegenbelasting onderhoud verzekering enz dat betaal je er nooit mee.
    Wij zijn er super blij mee.
    Wij krijgen een donderdag onze echte lease auto hebben nu een voorloop auto.
    Maar in de 3 maanden dat we deze hebben zijn er ruim 25.000 km door heen gevlogen.
    En wij tanken altijd bij de shell en als we 250 liter getankt hebben krijgen we weer 10 euro contant ook altijd leuk.
    Suc6 ermee!
    ALs je vragen hebt dan pb je me maar. :D

5. augurkjes

we willen er graag prive auto van maken omdat wij onwijs veel km rijden op een jaar.

en zal heeeel graag een kenteken willen PBen maar hebben we nog niet van een lease auto omdat we het nog niet zeker weten ivm de kosten zal maar zeggen.

maar het zal waarschijnlijk een peugeot 207 SW worden dan. Weet niet of je daar een waarde van weet ongeveer en het dan kan uitrekeken ook met prive km enz? zal wel heel fijn zijn

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Mijn man heeft ook een lease auto,
    Tyota prius.
    Mijn man betaalt netto ongeweer 100 euro.
    Hij mag hier mee onbeperkt mee rijden ook prive.
    Benzine, verzekering, wegenbelasting alles wordt daar het bedrijf betaalt.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    wij hebben een opel combo en betalen 316 euro bruto en mogen dan onbeperkt rijden. Is echt ideaal.

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Dit is Hybride, het voordeel is dat de bijtelling dan maar 14% is :)

Anders is je bijtelling 25% van de nieuwwaarde van de auto.

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wordt het een benzine of een diesel? En weet je de inhoud van de motor (1.4 of 1.6)?

En kan je me even het salaris van jouw man of jou PB-en (even afhankelijk bij wie van jullie twee er bijgeteld gaat worden) en in welke CAO jullie vallen (als jullie een CAO hebben)?

Dan ga ik even voor je rekenen ;)...

Groetjes,
    Josien

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Tegenwoordig (sinds 2009) is er ook een tussenklasse van 20%. Het ligt er maar net aan hoe zuinig de auto is. Maar deze Peugeot zal zeker in de 25%-categorie liggen...

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    klopt

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Klopt ook ;)

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn vader had een seat alhambra en ik geloof dat hij een bijtelling van 500 euro per maand had.
    kosten aan onderhoud, brandstof, wegenbelasting en verzekering had hij vervolgens niet. voor hem kon het zeker uit, gezien het feit dat de auto nooit stil stond (was compleet een familie auto geworden ;))

14. augurkjes

josien heeft voor ons vast berekening gemaakt ideaal :) nogmaals super bedankt, En nog meer hebben PB ;) alle info is man lief helemaal blij mee.

Hij roept al wat een super en handig forum is dat zeg :)

bedankt allemal nogmaals :)

Deel Deze Pagina