Hallo allemaal, Ik weet niet of iemand ervaring heeft of een antwoord weet op het volgende: wat als je als in het middelbaar onderwijs werkt via een uitzendbureau (jaarcontract) voor het onderwijs en uitgerekend bent in de zomervakantie? Ik weet dat als je op een middelbare school werkt en uitgerekend bent in de zomervakantie, je de weken van de zomervakantie helemaal terugkrijgt omdat het vakantie is of maximaal 3 weken. Als uitzendkracht krijg je het zwangerschapsverlof via het UWV. Maar wat nou als het een combinatie is van bovenstaande? Iemand een idee?
als je idd onder die cao valt en niet onder die van de uitzendkrachten, dan heb je toch recht op die extra weken, lijkt mij. Je krijgt trouwens in het vo alles terug wat (in de zomervakantie) overlapt wordt door zwangerschapsverlof... zo heb ik het al 2x gehad en de 3e keer nu dus ook weer (ik ben trouwens geen uitzendkracht hoor) misschien kun je personeelszaken vragen, of het uitzendbureau, die zullen het toch wel weten?
Hoi, Ik ben zelf vestigingsmanager van een grote uitzendorganisatie. Je bent als het goed is aan het werk als detachant. Dan val je altijd onder de cao van de inlener. Dat klopt ook schrijf je. Je hoort je loon doorbetaald te krijgen via het uitzendbureau en deze declareren het bij het UWV. Je moet daar wel redelijk wat papieren voor invullen maar daar kan het uitzendbureau je bij helpen. Verder heb jij gelijke plichten en rechten als je collega's die rechtstreeks in dienst zijn. Dus.... helemaal niks om je zorgen over te maken. Gr. Pascale