Contract afgelopen

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by carrolyn, Jan 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Hallo

Mijn zwangerschapsverlof loopt tot 4 maart.
    Mijn tijdelijke contract loopt af op 20 februari.Hij moet nu of beeindigd worden of vast contract.
    Mijn baas wil mij 4 februari spreken over eindbeoordeling.
    Hier had ik een aantal vraagjes over.

Aangezien mijn contract afloopt maar ik nog in mijn verlof zit moet mijn contract dan niet tot 4maart doorlopen?

En als mijn contract afloopt per 20 februari en mijn verlof tot 4 maart, van wie krijg ik dan mijn zwangerschapsuitkering?

En als hij beeindigd word is dat dan per 4 februari, 20 februari of 4 maart?

Daarnaast heb ik nog 150 vakantie uren staan, ik neem aan dat ik die dan gewoon uitbetaald hoor te krijgen?

Alvast bedankt

Groetjes Daisy

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Daisy,

Je wilt weten wat er met je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) gebeurt als je contract niet word verlengd.

- Aangezien mijn contract afloopt maar ik nog in mijn verlof zit moet mijn contract dan niet tot 4maart doorlopen?
    Nee, je contract kan eindigen tijdens je verlof.
    Dit heeft geen invloed op de duur van je verlof.

- En als mijn contract afloopt per 20 februari en mijn verlof tot 4 maart, van wie krijg ik dan mijn zwangerschapsuitkering?
    Je werkgever meldt aan UWV dat je uit dienst gaat.
    UWV vraagt dan bij jou je rekeningnummer uit en betaalt de uitkering rechtstreeks aan jou.

- En als hij beëindigd word is dat dan per 4 februari, 20 februari of 4 maart?
    De duur van je verlof is heeft geen invloed op de einddatum van je contract.
    Je werkgever vertelt jou tot wanneer je dienstverband duurt.

- Daarnaast heb ik nog 150 vakantie uren staan, ik neem aan dat ik die dan gewoon uitbetaald hoor te krijgen?
    Deze vraag stel je aan je werkgever. UWV Webcare Team heeft hier geen bevoegdheid in.
    Bij een verschil van mening hierover kun je terecht bij een vakbond, je rechtsbijstand of het juridisch loket.

Actuele informatie over einde contract tijdens het verlof vind je hier.

Ik wens je nog een fijn verlof en succes met het gesprek op 4 februari.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page