Werk vinden na stoppen ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Roosje24, Jan 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Hallo.

Ik heb een jaar lang ziektewet gehad omdat ik last had van mijn rug en andere redenen. Daarna had ik een gesprek en hebben ze mijn zw uitkerihg stopgezet. Van uwv mag ik niet in de kinderopvang werken (mijn werk met diploma) volgens hun kan ik ander werk doen.. bij het arbeidsdeskundig gesprek hebben ze gezegd dat ze zouden helpen met werk vinden omdat ik natuurlijk geen diploma en ervaring heb met het werk wat zij gepast vonden. Ik heb daarna niks meer gehoord van uwv.. hoe zit dat nou.. is er wel een traject dat ze werk vinden voor jou en dan bedoel ik geen werkmap.nl van uwv.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Hallo Roosje24,

Je bent op zoek naar hulp voor het vinden van passend werk. Je hebt echter niets meer van UWV vernomen. Je vraagt je af of er een traject is van UWV om je te helpen werk te vinden.

Als je een Ziektewet uitkering van UWV hebt, dan ondersteunen wij je bij de re-integratie. Tijdens de Ziektewet-uitkering krijg je een re-integratiebegeleider. Dit is je contactpersoon bij UWV.
    Als jouw Ziektewet-uitkering stopt, kun je wel het re-integratie traject afmaken. Naast de Ziektewet-uitkering stopt daarna ook de begeleiding door de re-integratiebegeleider of arbeidsdeskundige.

Om te zien wat jouw status is bij UWV, raad ik je aan te bellen met onze klantenservice. Mijn collega's hebben inzage in je dossier en helpen je graag verder!

Ik wens je veel succes met het vinden van passend werk.

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

Share This Page