Ik werk via een uitzendburo, wekelijks geef ik door welke dagen ik wil werken en plannen ze me in. Dit gebeurt bij iedereen die bij dat bedrijf werkt. Nu is het lichamelijk heel zwaar werk, 600 pakketen in bestelauto's doen in een 3,5 a 4 uur tijd. Waarvan de gewichten wisselen van 500 gram tot 30 kilo en zware pakken zitten er veel tussen! Dit werk kan ik natuurlijk niet de hele zwangerschap blijven doen zoder risico en wil het ook niet. Lijkt mij veel te gevaarlijk. Hoe zal dit dan verder gaan? Want ik ben bang als ik op het uitzendburo zeg dat ik zwanger ben en daar niet meer kan werken ze zeggen oke prima... maar dan?? Heb ik dan opzegt en heb ik nergens recht op? Is er nog een andere mogelijkheid?? Nu ben ik niet te lui en wil zo lang mogelijk doorzetten of eventueel wel ergens desnoods gaan schoonmaken. Maar het idee dat ze me zo op straat kunnen zetten en ik dan geen inkomsten heb geeft me een naar gevoel.
Het is absoluut niet gevaarlijk hoor. Je mag gewoon dat werk blijven doen. Het enige wat er zou kunnen gebeuren bij veel tillen is dat je last krijgt van je rug/bekken. Voor je kindje kan het absoluut geen enkele kwaad. Tegen de tijd dat het te zwaar voor je gaat worden, en de een kan het tot 34 weken volhouden en de ander tot 11 weken, geef je dat gewoon aan en zorgen ze voor aangepast werk.
Oke! Ik dacht dat veel zwaar tillen niet goed was voor de beeb! Wil ook zo lang mogelijk door blijven gaan. Alhoewel denk ik dat ik het straks wel zwaar ga krijgen. Had het voor mn zwangerschap vaak al zwaar, tis ook niet echt vrouwenwerk en dan straks de zomer er nog bij! Maar we zien wel hoever we komen! Elke week is er weer 1!
ik zou wel even oppassen volgens mij mag je na bepaalde tijd niet meer zoveel tillen in een bepaalde week ik zou het zowiezo even overleggen met de verloskundige , het uitzendbureau is trouwens verplicht aanpassend werk te geven voor zwangere vrouwen hiervoor kun je het beste even de cao doorlezen en eventueel het uwv bellen voor meer informatie die weten er een hoop van af
Moet je heel even googlen maar er zijn richtlijnen voor wat je mag tillen in je zwangerschap, vooral voor na de 20 en 30 weken.
Mijn vk hielt er redelijk strenge "regels" op na voor tillen. Weet het niet precies meer, maar volgens mij mocht ik na 25/30 weken bijna helemaal niet tillen. Ik zou het gewoon met de vk bespreken zodra je een afspraak hebt.
Ik zou het wel even navragen bij je vk idd. Want ik zou niet direct durven beweren dat het tillen van pakketten van 30 kilo geen kwaad kan. Een vriendin van mij kreeg na een dagje verhuizen in haar eerste trimester wel bloedingen. Dat is gelukkig wel goedgekomen, de vk kan je vast goed uitleggen wat wel en niet verstandig is.
Werk in de zorg, til en sjor aan mensen van rond de 80 kg...geen enkel probleem voor je baby.. Wel voor je rug en banden..vandaar dat je vanaf bepaalde week minder mag gaan tillen.
Toch mag je na 20 weken niet veel meer tillen ik geloof 5x 5 kilo op een dag .. werk in de zorg en ik mocht geen mensen meer in en uit bed halen , en steunkouzen ( dus bukken) mocht ook niet meer) dus ik zou even googlen want het kan dus wel kwaad, tuurlijk zal het 9 v/d 10 keer goed gaan maar toch
Nog nooit gehoord dat je niet meer mag tillen/steunkousen aan mag doen in de zorg. Ik heb tot 36 weken gewerkt en gewoon alles gedaan... Ik kwam enkel niet meer bij cliënten die aan de chemo kuren of bestralingen zaten.
bij ons is het zo dat , dat niet meer mag en de vk raadde het ook af, Risicos bij fysiek zwaar werk Bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen gedurende de hele zwangerschap Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na de bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag dagelijks niet meer dan vijf kilo worden getild, niet vaker dan tien keer per dag Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag dagelijks niet meer dan vijf kilo worden getild, niet vaker dan vijf keer per dag.