0 urencontract en niet ingeroosterd worden

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lieselot84, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo, een collega kwam vandaag met hetvolgende naar mij toe:

Een vriendin van haar is 2 maanden geleden bevallen. Zij werkt in de horeca en heeft een contract van onbepaalde duur, een 0-uren contract. Omdat ze nu niet meer ingeroosterd wordt, zit ze nu thuis zonder loon.

Wat kan zij doen om ervoor te zorgen dat ze daar weer ingeroosterd wordt?
    Wat zijn haar rechten en waar vind ik/vindt zij daar meer informatie over?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lieselot84,

Ik kan helaas je vragen over de rechten bij een 0-uren contract en het niet meer inroosteren niet beantwoorden.

Wellicht dat je op weg bent geholpen met deze informatie op de website van FNV.
    Je vriendin kan voor aanvullende informatie met de vakbond opnemen of anders met het juridisch loket (0900-2020180).

Aanvullende informatie:
    Je geeft in je bericht helaas niet aan of je vriendin zwangerschapsverlof heeft aangevraagd. Zij heeft namelijk recht op 16 weken verlof. Gedurende deze periode dient de werkgever haar door te betalen. Als haar verlof niet is geregeld kan zij het beste met haar werkgever contact opnemen.

Actuele informatie over zwangerschaps- en bevallingsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo René,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik geef deze informatie door aan mijn vriendin. Ze heeft zwangerschapsverlof aangevraagd en opgenomen.

Deel Deze Pagina