Hallo, Ik heb tijdens mijn zwangerschap een ziektewetuitkering gehad en vervolgens ben ik aan het einde met zwangerschapsverlof gegaan. na mijn verlof is mijn contract. bij de werkgever niet verlengd en ben ik direct in de WW terrecht gekomen. Ik heb 7 jaar opgebouwd en dus 7 maanden ww gekregen. Eind okt loopt mijn ww af en ik heb helaas nog geen 'vaste' baan gevonden. Nu kan ik per nov/dec voor 6 maanden bij een bedrijf werken. Daarna stoppen de werkzaamheden. Mocht ik dan nog.geen nieuwe baan gevonden hebben, kan ik dan opnieuw de ww in? Ik heb er totaal geen verstand van en weet dus niet wat me te wachten staat. Kunt u mij misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn als ik na die 6 mnd geen ander werk kan vinden. Recht op bijstand heb ik niet ivm inkomen van mijn man. Ik hoop uoteraard zsm werk te vinden, want zonder extra inkomen word het vrij lastig. Alvast bedankt.
Beste Sher1986, Je wilt weten wanneer je na het bereiken van de maximale duur van je WW-uitkering (oktober) weer opnieuw recht hebt op een WW-uitkering. Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet je van de laatste 36 weken tenminste 26 weken hebben gewerkt. Vind je na de maximale duur van je WW-uitkering werk en word je daarna opnieuw werkloos? Je kunt dan opnieuw een WW-uitkering aanvragen als je 26 weken (half jaar) hebt gewerkt. Actuele informatie vind je op deze pagina. Succes met het vinden van een baan. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ontzettend bedankt voor u bericht. Als ik dan geen baan gevonden heb, heb ik dan recht op 3 maanden uitkering of kijken ze dan weer naar je werkverleden? Bedankt, ik hoop op een posiief bericht van 1 van mijn vele sollicitatie's ben er echt weer aan toe om lekker te gaan werken!
Beste Sher1986, Voldoe je aan de wekeneis (minstens 26 weken gewerkt van de laatste 36 weken voordat je werkloos werd), dan kijkt UWV naar de jareneis. Heb je van de 5 jaar voor het jaar waarin je werkloos werd minimaal 4 jaar gewerkt (een jaar telt mee als je minimaal 52 dagen loon ontvangen hebt)? Dan voldoe je aan de jareneis en krijg je voor elk jaar arbeidsverleden een WW-uitkering voor een maand. Wat betekent dit voor jou? Word je volgend jaar werkloos en heb je minimaal 26 weken gewerkt? Dan kijkt UWV naar de jaren 2009 tm 2013. Heb je van die 5 jaar minimaal 4 jaar 52 dagen per jaar gewerkt? Dan voldoe je ook aan de jareneis. Je WW-uitkering duurt dan weer evenlang als je arbeidsverleden in jaren. Actuele informatie over hoelang je een WW-uitkering kan krijgen vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare