0 urencontract, hoe zit dat met zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door December07, 27 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. December07

December07 Nieuw lid

24 okt 2007
    3
    0
    0
    midden van het land
    Hoop dat iemand hier me kan helpen met mijn vraag. Ik heb sinds deze week een baan op 0 urencontract, heb hiervoor een paar maanden niet gewerkt ivm het beeindigen van eigen zaak.

Nu weet ik dat je normaliter bij het UWV zelf dan een zwangerschapsuitkering zou kunnen aanvragen op basis van wat je gemiddeld hebt gewerkt in de 3 voorafgaande maanden. Echter ben ik eind december uitgerekend, dus 3 maanden ga ik niet halen.

Hoe zit het dan en kan ik dan wel nog bij UWV een zwangerschapsuitkering aanvragen?

Bedankt alvast!

2. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Pff, moeilijke vraag. Ik zou gewoon het UWV bellen.
    Ik weet in ieder geval dat je inderdaad het gemiddelde aantal uren krijgt dat je gewerkt hebt over een bepaalde periode.

Succes!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk dat je wel een uitkering aan kunt vragen, maar dat deze dan dezelfde hoogte heeft als een reguliere uitkering. Als je wel 3 maanden had gewerkt was het ws hoger geweest.

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ze gaan dan uit van de gewerkte uren en t salaris van de maand voor je uitkering begint!

althans dat was bij mij zo..
    ze rekenen dan een gemiddeld dagloon uit..

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dan pakken ze de periode vanaf dat je contract in gegaan is ookal is dat korter dan 3 maanden

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er wordt gekeken naar een periode van 4 weken of 1 maand voorafgaand aan je verlof. hieruit wordt een dagloon bepaald en deze wordt 100% uitbetaald.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Uitkering zwangerschapsverlof
    Gedurende het totale zwangerschapsverlof krijgt de flexwerker een uitkering van 100% van het gemiddelde dagloon in de 4 weken of maand voordat de flexwerker met verlof gaat. Deze uitkering wordt door het UWV berekend.

dit is idd ook wat er bij ons in het systeem staat.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Echter, dit staat er ook

De hoogte van de uitkering is 100% van het gemiddeld dagloon. Dit dagloon wordt berekend door het UWV (het dagloon is gebaseerd op 1/26 van het loon dat een flexwerker in het jaar voordat de flexwerker met verlof gaat heeft verdiend);

Elke zwangere flexwerker heeft recht op een zwangerschapsuitkering, onafhankelijk van de vraag of zij wel of niet zwanger was bij aanvang van werkzaamheden voor het uitzendbureau en onafhankelijk van het aantal dagen dat zij gewerkt heeft vòòr aanvang van het zwangerschapsverlof;

beetje vreemd dus

Deel Deze Pagina