Volledig aanwezig zijn, maar 65% in ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door miepje81, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje81

miepje81 Lid

14 mrt 2011
    42
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Hoi,

Ik ben volop bezig met reintergreren, en ben nu voor 35% van mijn uren beter gemeld. Deze uren, voor mij 8, werk ik nu in mijn eigen functie. Zo bouwen we de uren steeds op. Ben ik verplicht om de overige uren ook al volledig aanwezig te zijn?

Bedankt alvast.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Miepje81,

De re-integratie bij ziekte is een zaak tussen jou en je werkgever. Op basis van je belastbaarheid – door de arbo-arts vastgesteld – maak je met je werkgever een plan van aanpak. Hierin moet staan wat van je verwacht wordt. Niet alleen over de 35% dat je je eigen werk doet, maar ook over de invulling van de overige 65%. Bijvoorbeeld of je die besteedt aan je herstel of dat je hiervoor vervangende werkzaamheden doet.

Overleg dit dus met je werkgever. Komen jullie er niet uit, dan kan de arbo-dienst hier een advies voor geven. Verschillen jij en je werkgever van mening over de re-integratie-inspanningen? Of ben je het niet eens met de belastbaarheid die door de arbo-arts is vastgesteld? Dan kun je via een deskundigenoordeel een second opinion van UWV aanvragen over de situatie.

Actuele informatie over re-ingetratie bij ziekte vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina