06- 2010 Stoppen met de pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fleurtjes, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Klopt pauline, het is superspannend allemaal....vooral ook omdat alles zo nieuw en onbekend is. Ik lees hier dingen waarvan ik niet wist dat ze bestonden:D

Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt bij je,

Groetjes

2. Pauline

Pauline Actief lid

Jul 7, 2010
    141
    0
    0
    @Wish30 Bedankt ! nou inderdaad... ik leer hier ook vanalles ! haha... jij ook suc6 met zwanger worden ! ook voor de 1e ?

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht

Jep ook voor de 1e dus voor mij ook allemaal superspannend maar ook vreemd allemaal:D Noem alleen al wat er allemaal met je lichaam gebeurd.....nooooooooit bij stilgestaan wanneer eisproong is enzo haha maar wel leuk!!

4. gwendatjuh

gwendatjuh Actief lid

Jul 8, 2010
    224
    0
    0
    Verzorgende ig in de thuiszorg
    Vriezenveen
    #24 gwendatjuh, Jul 8, 2010
    Last edited: Jul 8, 2010
    hoi allemaal

ik ben gwenda ben 1 juli gestoptmet de pil en ben nu van de stopweek af.
    deed vandaag een ovulatietest en vreemd maar hij was positief?? vind dit toch wel vreemd?? weet iemand meer.

groetjes gwenda

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat mega romantisch van je vent zeg, veel succes!

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wat een romantische man!!!

Volgende week donderdag gaat mijn Mirena eruit en willen we voor onze 2e kindje gaan (tevens laatste).

Morgen vast foliumzuur halen, vast mee beginnen!

Iedereen succes!

7. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Idd vreemd gwenda al moet ik je zeggen dat ik er niet zo heel veel verstand van heb haha maar dan zit je nu op je 8e dag...ik heb geen verstand van ovulatietesten, nog nooit gebruikt

8. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    heel veel succes dames!
    Ik ben in mei gestopt met de pil (na 8 jaar geslikt te hebben) en heb eergister positief getest! Ben zwanger! Niet verwacht dat het zo snel zou gaan!

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wow, gefeliciteerd!!

10. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik wil me graag aansluiten bij dit topic.
    Als eerste: Liz, gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel veel succes!
    Ik heb 30 juni mijn laatste pil gehad, nu de stopweek gehad, zou eigenlijk gisteren weer moeten beginnen met de pil. Niet gedaan dus... Vind het echt heel erg spannend! Alleen al het stoppen met de pil. Ben zo'n 12 jaar aan de pil geweest vanwege erge klachten voor en tijdens menstruatie. Had toen denk ik net 2 jaar mijn menstruatie, dus ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat. Ben stiekem beetje bang dat alles weer terugkomt, maar goed.. Je moet er wat voor over hebben..:) Hopelijk is het snel raak... maar ja, daar hebben we niks over te zeggen. Gaan eerst een maandje wachten, kijken hoe mijn menstruatie gaat. Daarna waarschijnlijk overal mee stoppen en kijken hoe het loopt.
    Ga morgen met foliumzuur beginnen. Is er iemand die daar bijwerkingen van heeft?

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat lief zeg van je man! Spannende tijden dus voor jullie

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    @ Liz...wow fijn zeg dat je zo snel zwanger bent...gefeliciteerd!!

@Puck Welkom bij de club...hoop dat alles voorspoedig verloopt voor je...succes!!

13. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    dank jullie wel!
    @ puck, ik slikte om precies dezelfde reden als jij de pil..omdat ik altijd zo hevig ongesteld was en erge buikkrampen had.. En daar was ik dus ook bang voor na het stoppen met de pil..van pfff zou ik weer die krampen krijgen..maarja dacht ik je kan toch ook niet voor eeuwig de pil blijven slikken..wen er maar aan dacht ik haha..
    Moet zeggen de eerste ongesteldheid na stoppen met de pil was idd heviger en meer buikpijn..maar toch viel het ook wel weer mee..omdat het maar 1 a 2 dagen duurt..

en nee geen bijwerkingen van foliumzuur...kan je daar bijwerkingen van krijgen dan?

14. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi liz, geen idee of je bijwerkingen kan krijgen, las ergens van iemand die dat had. Ik had ook veel klachten, geen raad weten van de buikkrampen, heel erg migraine, heel onregelmatig en heel veel bloedverlies. Met de pil was het niet helemaal weg, maar wel veel minder. Dus ik ben heel benieuwd.. Maar vind het aan de andere kant ook wel lekker om te stoppen met de pil. Even je lichaam gewoon zelf het werk laten doen, ipv dat het volzit met hormonen. En je kan inderdaad niet eeuwig aan de pil blijven als je een kinderwens hebt. Dan moet je er wat voor over hebben vind ik. Maar ik hoop dat het niet te lang duurt.... :). Lees zoveel verschillende (droevige ook) verhalen.. Maar goed.. we wachten af!

15. butterfly23

butterfly23 Actief lid

Jun 28, 2008
    146
    0
    0
    Hoi Dames,

@ liz gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Super zeg zo snel!:)

Ik zou mij ook graag gezellig bij jullie aan willen sluiten..
    Wij hebben besloten om voor een 2e wondertje te gaan..
    21-6 is mijn koperspiraal eruit gehaald en de rode:xduiveltjes zijn sinds vandaag in zicht.. 2 weken later dan verwacht :(
    Voor mijn vorige zwangerschap gebruikte ik de pil euhmm 8 jaar lang ongeveer, het ontpillen duurde bij mij wel even..
    Vandaar dat ik daarna een koperspiraal heb laten plaatsen in de hoop dat mijn cyclus niet zo in de war zou raken...
    Tot nu toe gaat het goed op dit maandje na dan...
    Maar ja we wachten wel af hoe het gaat....:)

Iedereen heel veel Succes!!!

Ben ook al begonnen met foliumzuur...

Liefs Butterfly23

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Welkom Butterfly!!

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Hoop dat het ook bij jou voorspoedig verloopt!

17. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Hi dames,

Sorry dat ik even inbreek, in het onderwerp zwanger worden clubs. Hebben we een topic Juni beginnners........ spannend.
    Zitten nog meer dames, zou leuk zijn als het daar ook wat drukker werd!

Misschien tot daar!

18. gwendatjuh

gwendatjuh Actief lid

Jul 8, 2010
    224
    0
    0
    Verzorgende ig in de thuiszorg
    Vriezenveen
    gefeliciteerd liz met je zwangerschap.
    ik slik nu 2 weken foliumzuur maar heb nergens last van.
    ben net gestopt met de pil en heb nog een paar dagen tot me ovulatie haha
    dus ben heel erg benieuwd.

19. Pauline

Pauline Actief lid

Jul 7, 2010
    141
    0
    0
    @ Liz... GEFELICITEERD !!! :)

ik heb net een heel overzicht van mijn cyclussen (vanaf januari) in excel gezet.... gewoon omdat ik het leuk vind om alles bij te houden, en meer overzicht te kijgen + meer duidelijkheid over de werking van mijn lichaam...(heb diverse dingen verwerkt: pil, ongi, ei, NOD, sex, lengte cyclus enz.) als ik iemand er een plezier mee kan doen.. het is makkelijk om te bouwen naar je eigen cyclus enz. stuur me dan even je mailadres...

Groetjesss :)

20. babygirl1985

Apr 17, 2009
    47
    0
    0
    ben ook 6-2010 gestopt met de pil voor onze 4de wondertje
    de eerste was ik ook net gostopt wachtend op de eerste menstruatie maar niet gekregen bleek toen zwanger te zijn van ons eerste wondertje de tweede is door de pil heen was toen in in april 2007 gestopt met de pil in mei 2007 werdt geen ongi toch maar een test en zwanger dag later verloor ik bloed m'n vriend vond dat we maar naar het ziekenhuis moesten en tot onze verbazing bleek ik al 12 week zwanger te zijn naar de 2de niet weer aan de pil geweest maar werdt maar niet zwanger dus naar het ziekenhuis kijken wat er aan de hand was moest toen aan de provera en clomid en was toen na 1 keer zwanger verloor toen aldoor bloed en had krampen heen geweest voor een echo bleek toen een miskraam van 1 van een 2ling maar na een rot zwangerschap toch een gezonde zoon van nu bijna 5 maand en nu weer gestopt met de pil voor de laatste en daarna laten we ons sterliseren

heel veel sterkte allemaal:)

Share This Page