Kan iemand mij helpen? Ik heb 22 juni een curettage gehad. Een kleine week later zag de gynaecoloog dat er nog iets zat in de baarmoeder en heb ik een 10 daagse kuur Primolut N gekregen. Nou heb ik begrepen dat het beter is te wachten met opnieuw zwanger worden na een curettage, vanwege baarmoederslijmvlies dat opnieuw moet worden opgebouwd. Ik dacht dat de primolut het baarmoederslijmvlies weer zou opbouwen en ik me daar dus geen zorgen om hoef te maken. Nu twijfel ik toch. Weet iemand watverstandig is? Wachten of niet?
Ik zou voor de zekerheid de gynaecoloog bellen. Hij/zij is de enige die je daar goed antwoord op kan geven.
Primolut zorgt er niet voor dat het baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, het zorgt er juist voor dat het afgestoten wordt. Na een kuur Primolut krijg je een onttrekkingsbloeding. Baarmoederslijmvlies groeit tijdens je cyclus. Als je rond je eisprong zit, zou het in principe meteen weer dik genoeg moeten zijn. Daar hoef je niet langer op te wachten. Na een curretage mag je in principe meteen weer zwanger worden. Het kan wel zijn dat je lichaam hormonaal gezien in de war is en je cyclus niet helemaal volgens plan verloopt. Succes!