Waar vind ik zo'n vriendin?

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben mama van een zorgintensief kind. Mijn zoontje van 2 heeft VCFS, een ernstige hartafwijking, eet en drinkt zelf niets en heeft een PEGsonde, is vatbaarder voor virusjes en ontwikkelt zich zeer traag.

Ons leven ziet er dus anders uit dan dat van mijn vriendinnen en eigenlijk merk ik dat mijn vriendschappen hierdoor bekoeld zijn. Ik voel me ook erg eenzaam als ik eerlijk ben. Maar weet inmiddels ook dat mijn vriendinnen het gewoon niet begrijpen ook simpelweg omdat ze zich geen voorstelling van ons leven kunnen maken en ons ook te weinig zien.

Ik zou gewoon heel graag een vriendin hebben die EN ook een zorgintensief kind (liefst ongeveer dezelfde leeftijd) heeft, EN bij mij in de buurt woont EN uiteraard moet het ook klikken.

Maar waar vind ik dat? Ik heb al oproepjes geplaatst op diverse fora (oa hier, VIVA, Lotje&Co) maar tot nu toe geen succes nog. Iemand nog een idee?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien kun je zo iemand ontmoeten op een dag waarbij kindjes met (ongeveer) dezelfde aandoening samenkomen?

Verder denk ik dat je geluk moet hebben..

Sterkte! Ook voor je zoontje!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    lotgenoten groepen?

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik weet niet of je deze site al kent: kissitforward. Misschien heb je daar wat aan?

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spreek je geen moeders in het ziekenhuis? Zo kom je hele ladingen vrouwen /mannen tegen die dezelfde problemen en angsten hebben, maar die ook allemaal hun ontlading en lol nodig hebben. En ze wonen nog redelijk in de buurt ook!

Heel veel sterkte in ieder geval!

6. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ga wel eens naar contactdagen maar daar ben ik helaas nog geen mama's uit de buurt tegengekomen. We hebben wel digitaal contact hoor, maar dat is toch anders.

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Die ken ik nog niet. Ga ik eens kijken.

8. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    We zitten in een academisch ziekenhuis in een andere stad op 50km rijden. Bovendien draagt zoon een ziekenhuis bacterie bij zich waardoor we altijd in isolatie moeten dus we komen niet veel mensen tegen dan.

9. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik herken wel hoe je je voelt.
    Wij hebben ook een kindje dat problemen heeft (al is het niet te vergelijken met jouw kindje en zorgen), maar ik merk al wel dat vriendinnen afhouden. Ze begrijpen het niet hoe intensief het is en eigenlijk wordt er ook maar weinig interesse getoond.

Ik wil je sterkte wensen!

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Toen ik voor het bevallen 3 nachten (ballonkatheter) in het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp lag, raakte ik vaak in gesprek met moeders van zulke kinderen (kinderafdeling lag pal naast de verloskamers en kraamafdeling)

Mijn BFF (ook uit Haarlem) heeft trouwens een 2-jarig zoontje met autisme. Weliswaar geen 'zorgintensief' kindje, maar zij krijgt vaak ook geen begrip.

11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik vind het rot dat je je zo eenzaam voelt. Gelukkig 2 gezonde kindjes, maar hier zijn ook wat 'vriendschappen' voorbij gegaan. Niet met ruzie hoor, en mijn 2 beste vriendinnen blijven. Maar ik werd jong moeder en toen onze zoon na 8 weken ziekenhuis thuis kwam was hij nog geen gewone baby. Niet van iedereen even veel begrip gehad wanneer ik een afspraak moest afzeggen omdat hij al 3 uur ontroostbaar huilde of ik er 's nachts 20 keer was uitgeweest..

Ik hoop dat je iemand vind waar je het gezellig mee kunt hebben en niet alles hoeft uit te leggen. X

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het is maar een idee...maar kan je geen oproep ophangen bij jullie in het ziekenhuis voor andere ouders die bij jullie in de buurt wonen? Op een soort prikbord of zo, even aan de verpleging vragen van de kinderafdeling van het ziekenhuis? Er zullen toch wel meer ouders uit jullie omgeving met hun kindje naar dat academische ziekenhuis moeten? :(

Heel veel sterkte.

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik woon wel bij je in de buurt, maar heb gelukkig geen kindje die ziek is of veel zorg nodig heeft. Lijkt me erg moeilijk om mee om te gaan. Zelf heb ik niet echt vriendinnen of mensen bij wie ik gezellig eens een kopje thee drink of zo. Heeft dus niet altijd iets te maken met de zorg voor je kleintje

14. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap dat je je soms eenzaam voelt. Hier ook een jongentje van net twee jaar die zorgintensief is. Bij vriendinnen praat ik er wel over maar niemand kan je toch echt helemaal begrijpen. Ik heb echt heel veel aan lotgenotenforums. Je zit toch in hetzelfde schuitje en je snapt elkaars keuzes.

15. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn oom had met zijn ex vrouw ook zo'n kindje. Helaas mocht t kindje niet lang leven - 3 jaar - ook omdat er nog wat meer mis was maar hun kregen van het ziekenhuis lotgenoten. Misschien een forum opzoeken op Internet ?

16. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Maken jullie gebruik van kinder thuiszorg? Misschien dat zij je wat meer info kunnen geven of in ieder geval bemiddelen tussen jou en ouders in soortgelijke situatie.

Deel Deze Pagina