Ik doe het nooit. Mijn man heeft het laatst wel gedaan en die heeft het geweten. Mensen belde tot 11 uur s avonds en de dag na het plaatsen van de advertentie is hij plat gebeld. Dat was voor hem dus ook de laatste keer.
Om stalken te voorkomen zoals bovengenoemd zou ik het liever niet doen. Als het dan echt moet gewoon een aparte simkaart (prepaid) hiervoor aanschaffen.
Ik plaats t er altijd bij, nooit problemen gehad. Echt geinteresseerden bellen, kun je bezichtiging en prijs afspreken rn dan is t klaar....
Wij hebben een prepaid nummer wat we erbij zetten. En tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Telefoon gaat gewoon 's avonds uit. Heb altijd een hekel aan mensen die mailen. Ik stuur altijd binnen een paar uur wat terug maar meestal hoor je daar nooit meer wat van of het zijn onzin mails.
Ik heb het wel eens gedaan en had niet zoveel last van bellers - gelukkig. Ik had er wel een apart prepaidkaartje voor; just in case. En ik doe dat alleen maar bij spullen die men op kan komen halen. Weet je wie ik stom vind? Mensen die sms'en naar een mobiel nummer via marktplaats. "Hallo, heb je het product nog, is het type A62 en is het goed?" Dan reageer ik terug met: ja, ik heb het nog, type A62 en het is in perfecte staat, anders verkoop ik het niet. *vijf uur lang geen reactie* Ik dan maar weer: je mag me bellen om een afspraak te maken als je wilt komen kijken?? Persoon: Nee, het is niet dat wat ik zoek, jij hebt type A58, en ik moet A62 hebben. Ik heb al een A73 gevonden voor minder geld. ---- Serieus; ik haat dat soort mensen Er was ook eens een mevrouw die een naaimachine op kwam halen bij mij thuis en liep het ding vanaf de eerste seconde af te branden over dat de naalden er niet in zaten (zaten gloednieuwe naalden bij in een compartiment omdat ik de oude naald eruit heb gehaald tijdens vervoeren) en ze miste een klosje bovenop; dat overigens gewoon in mijn keukenlade lag - wist ik veel - maar die begon te briesen over dat het in slechte staat was, de boel niet werkte en niet compleet was etc. etc. Ik heb haar zo mijn huis uit gedirigeerd en een uur later de naaimachine aan een ander verkocht die er maar wát blij mee was
Ik zet mijn nummer er altijd bij en ben nog nooit lastig gevallen oid. Verkoop gaat naar mijn idee inderdaad sneller.
Ik zet nooit mijn nummer erbij. Ik vind het overigens ook heel irritant als mensen niet gewoon bieden op marktplaats maar me gaan mailen of het nog goedkoper kan dan ik er op heb staan...
Ik heb een eigen winkeltje of handeltje met vintage en antieke artikelen ( sieraden, platen, boeken, accesoires) dus ik vind het niet erg als mensen me emailen et cetera... Ik ga vanmiddag een sim only kaartje halen. We hebben nog een android telefoon die we niet gebruiken en ga die gebruiken. In de avond na 10.00 uur zet ik die dan uit. Ik durf toch niet mijn prive nummer erbij te zetten.
Ik heb een nieuw telefoonummer voor op Marktplaats. En nu de vraag: Hoe krijg ik hem bij mijn naam te staan? Ik heb het nummer bij mijn profiel neergezet maar ik zie het niet bij mijn advertenties... Klopt dat? Weet iemand hoe dit moet?
Geen idee hoe je dat doet eigenlijk. Ik zet eigenlijk nooit mijn nummer erbij. Als ze serieus zijn dan bieden ze serieus via mp. Maar wij hebben nu al een paar keer meegemaakt dat mensen ons via de mail helemaal stalken dat ze iets willen hebben voor praktisch niks en dat er dan op mp al een serieus bod staat. Als ze iets komen bekijken dan geef ik altijd het telefoonnr van mijn vriend en zorg ook altijd dat hij thuis is.
Ik doe niet meer aan ophalen. Ik verkoop alleen met verzendcode. Als iets door de brievenbus kan is het gratis verzenden ( maar wel met code) en iets groters kost bij mij 4 euro verzenden. Maar ik verkoop bijna alleen maar Vintage en antieke mode ( sieraden, tassen et cetera...) dus dat kan altijd door de brievenbus. Maar ik zet anders het wel direct in de advertentie. Ik heb nergens gezien dat het niet mag....
Wij reageren bijna altijd door diegene even te bellen zodat we meteen wat af kunnen spreken. Onze ervaring is dat bellers serieuzer zijn.
Ja, je advertentie wijzigen. Op je profiel zetten werkt niet. Dus, naar advertentie wijzigen gaan, en dan bij het daarvoor bestemde hokje je telefoonnummer neer zetten. En als dat niet lukt, het gewoon in de advertentie zelf zetten.