(Avatar) foto's veilig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juud, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Je hoort wel eens van die nare berichten over kinderhandelaren of gewoon viezerikken die misbruik maken van foto's op internet van kinderen. Om die reden zet ik al weinig foto's van Siem op internet, en dan alleen achter beschermde omgevingen (wat je natuurlijk nooit echt zeker weet, maar soms moet je ergens vanuit gaan). Ik zet foto's ook meestal maar kort erop.

Maar goed, een Avatar is altijd voor iedereen zichtbaar. Weet iemand hoe veilig het eigenlijk is om zo'n persoonlijke avatar te nemen? En de andere foto's?

Ik ben er niet op uit op zwangerschapspagina.nl in een kwaad daglicht te zetten, maar ben wel benieuwd hierover.

Dank je!

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm....tja...ik zou je avatar gewoon kunnen kopiƫren nu.
    Niets is echt veilig op internet.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Misschien bedoel ik eigenlijk ook: heeft iemand al eens gehoord over dit soort nare berichten, uit nabije kring of zijn er berichten bekend dat zwangerschapspagina.nl door dit soort creeps wordt bezocht?

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ja ik ben er 1, maar ik doe net of ik een vrouw ben! *smerig lachje*

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dat soort mensen zijn er altijd en ook al een (aantal) keren hier ook aan de orde geweest.
    Mensen die of ziek zijn of er zieke gedachtes op na houden door nep posts te plaatsen over vroeggeboortes en dode kindjes .... helaas ja ook hier i-net is een redelijk onbeschermd medium en ja ook daar kom je vreemde snuiters tegen...

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    dat is ook de reden dat ik hem verwijders heb....just to be sure...

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ach ja, die mensen hou je altijd. Ik heb een website met allemaal foto's van mijn baby. Als ik voor die mensen bang moet zijn, dan zou ik niks meer doen op internet. De kans ik trouwens heel klein (probeer maar te zoeken op google!). Het barst van de kinder- en baby-foto's. Je kan het nooit helemaal tegenhouden en als je daar bang voor bent, dan plaats je toch geen foto's op internet?

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    om deze rede heb ik een wachtwoord op me babysite gezet. er staan bijv ook foto op van toen ze net geboren was dus naakt en ja met die pedofiele verhalen allemaal blerrrk. verder weet ik dat in de tijd dat ik hier op deze pagina kom er een vrouw is geweest die fotos van internet had gestolen van een zieke en te vroeg geboren baby en daarbij vertelde dat het haar kindje was. volgens haar verhaal was dat kindje overleden en iedereen leefde met haar mee waaronder ik, heb echt lopen huilen toen om dat verhaal (was toen zelf zwanger) achteraf bleek dus alles gelogen dus ja zulke zieke mensen bestaan er

ik heb hier wel wat fotos opstaan maar dan gewoon echte vrolijke en geen fotos met een beetje bloot etc

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je bent zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van foto's en persoonlijk avatars. ;)

Je moet hier wel ingelogd staan op de foto's te kunnen zien, tot zover dus van onze kant "beveiliging" Maar iedereen is vrij om te kunnen aanmelden.
    Al worden alle aanmeldingen gecontroleerd tegenwoordig.

10. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    *proest de chocomel hot over het beeldscherm*

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had een vraagje, op sommige sites is het onmogelijk om fotos/plaatjes te kopieren zou dat hier ook mogelijk zijn of kost dat te veel werk. ik heb er verder geen verstand van hoor maar misschien jullie wel?

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    weet je, ik heb zo'n zooi van die kettingmailtjes gehad over het NIET plaatsten van foto's van je kinderen dat de pedofielen een schat aan mailadressen, weblogs enz. hebben.

Zolang die kettingmails doorgestuurd worden bevestig je alleen maar dat je foto's e.d. hebt. En uiteindelijk komt je mailadres ook bij de pedofielen terecht.

Als je overal bang voor moet zijn dan kan je idd niets meer doen. Pedofielen geilen ook wel op plaatjes in de Prenatalfolder enz.

13. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dat heeft totaal geen zin. Ooit van print screen gehoord? Je foto's zijn nergens veilig op internet, geloof me maar. Mensen die er kwaad mee willen, kunnen dat gewoon. Leuk kind heb je trouwens... ;)

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik wist het wel... sinds die paprikakleurige foundationpost, wist ik het: Anabella is een neppert! Hahahaha :) :D :) :D

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    '''

Nee dus..
    printscreen kan je ook plaatjes meenemen, niks is onmogelijk.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    o oke dan weet ik dat ook weer :) zoals ik al zei heb ik er geen verstand van maar nu dus wel ;)

Deel Deze Pagina