Ok, ik baal nu wel een beetje en weet niet zo goed wat nu verstandig is om te doen... We zijn al een tijdje bezig om een goede dag te plannen om naar de efteling te gaan met zijn drieen. We willen het liefst niet een te drukke dag dus daarom niet in vakanties of feestdagen. Mijn man werkt heel veel momenteel en ik werk in het onderwijs dus kan niet zomaar een dag vrij opnemen. Nu kon mijn man ineens aanstaande woensdag vrij nemen, mijn standaard vrije dag dus alles geregeld om naar de efteling te gaan. (school dochter, auto (hebben we zelf niet), kaartjes (via AH)) Kom er nu net achter dat er die dag speciale "feesten" zijn georganiseerd voor abbonementhouders, die ook nog volgeboekt zijn! De feesten zijn in het theater maar de kans is natuurlijk heel groot dat die mensen die daar naartoe gaan ervoor of erna het park nog ingaan... Zouden jullie de boel afblazen en weer op zoek gaan naar een andere datum? (Zal nog lastig worden voordat we op vakantie gaan...) Of de gok wagen en misschien wel een ontzettend drukke dag tegemoet gaan?? Ik twijfel enorm!
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee zal vallen.. Abonnementshouders zijn zulke enorme zeikerds af en toe, vinden dat ze overal recht op hebben en het lijkt af en toe zelfs alsof ze denken dat ze deels eigenaar van de Efteling zijn. Af en toe schaam ik me er bijna voor dat wij ook een abonnement hebben De meeste abonnementhouders duiken daarom direct bovenop zo'n actie, omdat er maar een beperkt aantal mensen mogen komen en zij als de ul-tie-me Efteling-liefhebbers natuurlijk bij elk speciaal evenement aanwezig moeten zijn, maar een deel daarvan kan eigenlijk niet eens en komt dus al niet. Ik vond de tijdstippen eigenlijk helemaal niet zo handig met kleine kinderen en gezien het echt gericht is op gezinnen met kinderen, denk ik niet dat heel veel van de young adult en volwassen abonnementshouders hier speciaal vrij voor hebben genomen Ik stel me er niet teveel van voor, in ieder geval. Ik zou gewoon lekker gaan!
ik zou gewoon gaan, de efteling is grooot genoeg daar zal je echt geen last van hebben. Een paar honderd mensen meer of minder merk je niet daar
nou, gezien de weersvoorspellingen, zou ik eerder voor donderdag of vrijda gkiezen! het zou morgen en woensdag niet heel denderend worden....
Haha lekker nuchtere reactie! Bedankt voor jullie reacties, ik denk (en hoop) inderdaad dat jullie gelijk hebben en dat we maar gewoon moeten gaan! Donderdag of vrijdag vind ik geen optie, hemelvaartweekend dus dan zul je over de koppen kunnen lopen ben ik bang.. Het weer heb ik gezien maar voor nu gaat dat ons niet tegen houden.
Ik zou ook gewoon gaan als ik jou was! en het weer kan altijd nog het zonnetje doorbreken. Paar jaar geleden gingen wij naar de efteling,donkere lucht,miezer regen, wind wij dik aangekleed. Eenmaal een half uur in het park werd het ineens 30 graden loop je daar met een trui en jas op je arm Van het ene uiterste naar het andere
Volgens mij hebben een aantal basisscholen in het land inderdaad een week vrij maar dat zullen er toch nooit zo heel veel zijn? We hebben besloten gewoon te gaan en er een leuke dag van te maken!
Regio zuid moet voor het grootste gedeelte buiten de donderdag en vrijdag gewoon naar school. Enkel de katholieke basisscholen hebben er een aantal de hele week vrij. Die hebben de 2e week meivakantie deze week. Overigens niet alle abonnementhouders zijn zo hoor shaddix wij hebben ook een abbonement, maar hoef echt niet overal naar toe, als ik de rij te lang vind gaan we er wel een andere keer in en ja is leuk zo'n feestje maar ga er echt geen vrij voor vragen! Heb er overigens niemand over gehoord, op school terwijl het gros van de klasgenootjes van zl een abbonement heeft. Ook vrienden buiten school heb ik er niet over gehoord dat ze gaan.
Ik zou gewoon gaan. En de katholieke scholen die ik ken hier in zuid zijn alleen de donderdag en vrijdag vrij.
Hoe weet je dat die feesten zijn? Op de kalender van de Efteling staat dat t een rustige dag wordt. Ik kan nergens iets vinden over de feesten?
Ik zei ook 'af en toe' Sommige reacties op facebook.. Pfieuw! Ik weet trouwens ook via facebook dat deze feesten dan zijn (en via de nieuwsbrief), maar misschien staat het ook op de site bij speciale evenementen?
Ik ging er vanuit dat alle scholen vrij zouden zijn, maar blijkbaar dus niet... Hier hebben ze in ieder geval allemaal vakantie.
Was niet voor niks met een knipoog! snap namelijk wel wat je bedoelt! Hadden er vorige keer in de rij een paar staan die vonden dat ze met abonnement recht hadden om voor te gaan op anderen! sommige mensen... Snap dat niet zo goed eigenlijk waarom dat zo moet, je hebt een abbonement dan kun je gewoon terug gaan als het minder druk is... Op de site staat het als je op abbonement klikt en dan op abbonementsfeesten.
Hahaha, dat dus. Of die reacties als de Efteling op facebook mededeelt dat je de Efteling op bepaalde dagen niet in kunt met je abonnement of dat je ook moet betalen voor speciale evenementen, zoals oudejaarsavond.. Oef! Maaaar.. De daggasten (of de niet-daggasten ) kunnen er ook wat van, want het is veel te duuuuur. Eigenlijk staat er onder elk bericht wat de Efteling plaatst wel een berg aan negatief commentaar. Wereld Vol Wonderen en Sprookjes Bestaan! Maar goed, we gaan wel erg off-topic zo. Heb je al iets besloten TS?