We hebben 30.000 uit huis geplaatste kinderen in Nederland en ruim 180.000 die onder toezicht staan van jeugdzorg. Laten we geld als beloning stellen voor een kind, dat zal bepaald volk aantrekken om een kindje te 'nemen'. Niet heel verstandig, ik zie bovenstaande aantallen dan alleenmaar groeien.
Wat een bullshit, we hebben juist een overbevolkingsprobleem. Als je angst hebt voor vergrijzing, stop dat geld dan aub in de ouderenzorg...
slecht plan. lokt nu uit om juist kinderen te gaan nemen. laten ze dat geld maar in de jeugdgezondheidszorg of in de ouderenzorg steken. en ouders met eerste kind hebben hoge kosten?? Dat is echt een persoonlijke keuze om veel geld uit te geven. Het hoeft helemaal geen duizenden euro's te kosten. dat doe je zelf. iemand koopt zelf een wandelwagen a 800 euro, een kinderkamer a 1200 euro enz. daar hoeft een ander niet aan mee te betalen. tweedehands kan je voor 500 euro klaar zijn en dan heb je alles in huis.
In Duitsland krijg je het eerste jaar van ieder kind elke maand een bijdrage afhankelijk van je inkomen. Als je niets verdient krijg je 300 en dit bedrag wordt wat meer als je meer verdient. Dit vind ik veel logischer omdat het sowieso niet veel geld in 1 klap is wat het minder aantrekkelijk maakt voor verkeerde intenties + dat het eerste jaar van een kind wel wat meer geld kost en je dit zo makkelijker kunt opvangen. Maar ik vind de beredenering dat die bijdrage een zetje in de rug kan zijn wel erg raar. Je hoort als overheid mensen die kinderen willen te steunen, niet er voor zorgen dàt ze überhaupt kinderen willen.
Hier in België krijg je inderdaad kraamgeld. Leuk extraatje, maar ik snap het eigenlijk niet zo goed. Alsof je daardoor meer kinderen gaat krijgen? Het is niet dat je daarmee alle kosten van een kind kunt coveren...
te belachelijk voor woorden. Kan er ook echt kwaad over worden, laten ze het in belangrijkere zaken steken. Net als KBS, ook al halveren ze het.. Dan is er zoveel meer geld over om belangrijkere zaken op orde te brengen.
Doen, kunnen de belastingen ook weer omhoog, met zoveel% extra... Als je weinig geld heb moet je beter kijken wat je wil en kan kopen ipv de duurste kinderwagen en alles willen hebben
Hier in België krijgen we inderdaad kraamgeld, maar ik heb nog nooit gehoord dat er mensen aan kinderen begonnen omdat ze dan dat geld zouden krijgen...Er zijn ook genoeg mensen die niet eens op de hoogte zijn van dat kraamgeld. Ik wist pas dat ik dat kon aanvragen toen ik al zwanger was.
Hier zullen wij inderdaad 900 euro krijgen straks (ik woon in Frankrijk), ik vind dat ontzettend handig, want alles is inderdaad zo duur! Zeker in Parijs métropole. Overigens is deze 900 euro alleen voor mensen met een inkomen onder een bepaald bedrag.
Als je geen geld hebt on een babyuitzet te bekostigen moet je je afvragen of je dan wel geld hebt om voor een kind te zorgen.
Ook help nee toch! Ik werk zelf met licht verstandelijk gehandicapten en heus wel dat zij denken dat 'een kind nemen' handig is en dat ze dan duizend euro krijgen..... wat een achterlijk idee. Beter vergoed je kinderopvang, zwemles etc
Het gaat erom dat je eenmalig en in één keer redelijk wat geld kwijt bent, de overheid helpt je een handje in deze grote uitgave door je 900 euro cadeau te doen.
Inderdaad! Wat een zwakzinnig idee.... Nou,ja kan iedereen wel een uberhippe kinderwagen van 1000 euro aanschaffen....
Ik vind dit geen goed plan. Ik ben bang dat mensen dan kinderen gaan nemen vanwege het geld omdat ze geldgebrek hebben. Meer kans op probleem gezinnen en gebroken gezinnen. En wat als mensen een 2e of een 3e kind krijgen? Krijgen die dan ook nog geld?