1.000 euro bonus voor nieuwe ouders.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door milooo, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dit dus.
    Het gaat toch nergens meer over..

2. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind het onzin.

3. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    ..En dan krijg je mensen die een kind nemen voor dat geld.
    (Oh, lees nu pas andere reacties)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Be-la-che-lijk. Wij hadden die duizend euro echt niet nodig gehad. De meeste ouders niet, trouwens. Wat dat betreft ben ik echt links hoor: onzin om mensen geld te geven die het niet nodig hebben. Laat ze dat geld aan iets nuttigste besteden. Prima voor mensen met een zeer laag inkomen. Maar verder kan dat geld ook echt goed gebruikt worden in bijvoorbeeld het basisonderwijs. En zou zijn er vast meer sectoren op te noemen.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.053
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ehm Rechts?

Verdet ben ik het helemaal met je eens. Bovendien denk ik nirt dat het slim is aan kinderen te beginnen op hey moment dat je financieel aan de grond zit. Al had ik het opzich best fijn gevonden het misschien zelfs wel goed kunnen gebruiken maar ik vind niet dat de overheid op die manier moet sturen.

6. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Uiteraard is 1000 euro mooi meegenomen. Maar om te zeggen dat dat geld stellen over moet halen om aan kinderen te beginnen is te gek voor woorden.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een enorm grote onzin weer dit!
    Dat ze hier überhaupt hun tijd aan besteden is al te belachelijk voor woorden. Weet genoeg zaken waar die tijd en dit geld beter aan kunnen besteden!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. En wat wat Devilschase zegt. Als je die Eur 1000,- nodig hebt moet je misschien beter (nog) geen kinderen 'nemen' maar daar denken veel mensen niet bij na helaas. ;)

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het onzin. Als je een kind niet kan betalen moet je er geen nemen.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, links: Geen geld / belastingvoordeel geven aan mensen die dat niet nodig hebben. Laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen etc.

Wat mij betreft gaat de kinderbijslag er ook af voor mensen die ruim boven modaal verdienen. Dat geldt trouwens ook voor onze situatie. Als ik dat geld echt "krijg" vind ik het een leuk extraatje hoor! Maar dit geld "krijg" je niet: heel Nederland betaalt daar belasting voor en dat gaat dan voor een deel op aan mensen die het absoluut niet nodig hebben.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

Belachelijk! Je weet dat kinderen geld kosten als je er aan wilt beginnen. Nee, geef het maar aan de zorg, met name voor de ouderen.

12. Nachtzuster

Nachtzuster Actief lid

20 sep 2016
    140
    0
    16
    Ziekenhuis
    Dit dus!

Wat een onzin.

13. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik vind het niet nodig.
    En dat vindt ik ook van de kinderbijslag, maar waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die dat vindt.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nope ben ik ook met je eens.

Tuurlijk kosten kinderen geld. Alleen dit weet je van te voren dus kun je een afweging maken of je het geld kunt "missen".

Ik vind het echt bizar dat er mensen afhankelijk zijn bij voorbaat (want wat de toekomst brengt weet niemand) van allerlei potjes en toeslagen en er ook echt op rekenen.

Ik moet wel zeggen, ik wil het wel hebben als het bestaat. Zoals de kinderbijslag. We betalen genoeg belasting dus doe mij dat dan maar mooi terug.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens. Er zijn belangrijkere dingen, waar die 80 miljoen per jaar aan besteed kunnen worden. Als je dit NIET implementeert, gaat het ook niet ten koste van iets anders.

Ik denk overigens ook, dat er mensen zijn die zo stom zijn om denken zo geld te kunnen verdienen en dan maar een kind nemen....

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee hoor. Ik ben het ook met je eens. Afschaffen die kinderbijslag, en stop dit in een potje voor de echt schrijnende gevallen.

17. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik ben van BE, en vind het geen slecht idee.
    Voor mensen die bewust voor kinderen gaan, zal het allicht weinig verschil maken (die rekenen dan wel verder dan de kosten bij geboorte alleen). De mensen die echter onverwacht zwanger raken en geen grote buffer hebben, kunnen op die manier wel gestimuleerd worden om hun kind zelf op te voeden ipv abortus of adoptie denk ik, net omdat de eerste kosten voor de baby-uitzet ook voor hen betaalbaar worden en de andere kosten maandelijks zijn maar niet in één keer een groot bedrag.
    Dat mensen kinderen zouden nemen voor die 1000 Euro vind ik een non-argument, ik denk dat een zéér kleine minderheid niet weet dat een kind in zijn leven meer kost, en die kleine minderheid zal allicht in wat voor vorm dan ook wel budgetbegeleiding nodig hebben (ouders, broer/zus, instantie, ...).

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Als ik het verkiezingsprogramma van de SGP lees, kan ik hem heel goed plaatsen. Ik vind dat de media het ook wel enigszins uit z'n verband trekken. SGP is er een voorstander van dat gezinnen op waarde worden geschat.

Het is al berekend dat eenverdieners in 2016 5 keer zoveel belasting betalen dan tweeverdieners met dat inkomen. In 2017 is dit 6 keer zoveel.

Om dit grote verschil tussen een- en tweeverdieners enigszins te compenseren komt de SGP o.a. met de bonus van 1000 euro, een verhoging van 50 euro van de kinderbijslag en pleiten zij voor een eerlijker belastingstelsel. Inkomensafhankelijk zou dit weer niet werken i.v.m. bovenstaande.

Ik stem geen SGP, maar ben het op sommige punten best met ze eens en dat is dat de situatie niet eerlijk is en dat daar wat aan moet worden gedaan. Ik vind een geboortebonus daar niet echt een oplossing voor omdat iedereen dit krijgt dus schiet het nog niet op. Maar goed men probeert ook een discussie op gang te krijgen en kijk eens aan, ze krijgen het toch voor elkaar;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De enige reden, dat dit idee geopperd is, is omdat het 'Gods wil' is om je zoveel mogelijk voort te planten. Dit is gewoon een moderne variant van de pastoor, die bij jong getrouwde stellen op bezoek komt om verhaal te halen, wanneer ze nog niet zwanger is. ;)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Amen!

Deel Deze Pagina