Vanaf morgen ga ik starten met het 1:1 dieet (voorheen Cambridge). Ik wil graag een kilootje of 8 afvallen. 65 is al jaren mijn streefgewicht en nu moet het maar een keer gaan gebeuren. Ik ben bij een consulente geweest en heb allerlei producten meegekregen. Het is wel een hele ommekeer, want ik ben wat dat betreft een echte Bourgondiër. Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken wbt recepten ofzo. Iemand die mij daar een beetje bij kan helpen?
Ja ik heb het vorig jaar gebruikt, er toen 15 kg mee afgevallen. Dat is er gewoon afgebleven, en nu sinds twee weken weer begonnen omdat ik de laatste 5 kg er ook nog afwil hebben. In welke stap begin je? Ik ben beide keren niet in stap 1/2 begonnen, dus met recepten voor die stappen kan ik je niet verder helpen. Ik lunch graag met gehusseld; vers fruit, magere kwark en bijv. de chocolade noten reep in stukjes gesneden. Ik ben nu in stap 4 begonnen, past makkelijk in mijn levenstijl, en zie de producten vooral als makkelijk zodat ik er niet over na hoef te denken ( en dus minder met eten bezig hoef te zijn). ik val heel constant 0.5-1 kg per twee weken af, wat helemaal prima is voor mij.
Cambridge gedaan en heel veel afgevallen en weer net zo hard aangekomen helaas. Nu koolhydraatarm gaan eten en weeg nu al jaren 56 kilo (30 kg afgevallen). Ik vind lekkere dingen eten te lekker dus na Cambridge ging het snel weer de verkeerde kant op. Ik moest echt gewoon een nieuwe eetstijl vinden die me wel paste.
Ik ben met stap 4 begonnen. Die past het beste bij mij. Anders ga ik dat niet volhouden. Gisteren al een beetje begonnen en vanaf vandaag er volledig tegenaan. Ik vind het wel lastig wat ik moet eten, vooral in de avond. Daar moet ik even mijn draai in zien te vinden.
Maar wel ontzettend knap zeg al die kilo's. Het lijkt me ook hele moeilijk om dan in balans te blijven.
Ja! Maar zondig dus best wel eens hoor. Als ik uit eten ga dan eet ik normaal en ik drink zeer regelmatig een wijntje. Voor het eerst dat dit me zonder moeite en zonder sporten gelukt is en ik zo stabiel blijf. Is echt een wonder, want ik heb echt geen ruggengraat als het op lijnen aan komt.